تفریحی
تفریحی
طرز تهیه خوراک گوشت و برنج
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 30 آبان 1399 ز : 1:10 | +

طرز تهیه خوراک گوشت و برنج

برای تهیه یک خوراک ساده ابتدا خیلی کمی روغن و یک قاشق سوپخوری کره تفت دهید و گوشت ها را اضافه کنید تا سرخ شوند مثله قیمه ، بعد پیازها را جداگانه تفت بدید تا طلایی شوند . در این مرحله گوجه فرنگی های خرد شده را به گوشت ها اضافه کرده و کمی فلفل و نمک هم بزنید . پس از اینکه گوشت ها سرخ شدند ، پیازهای سرخ شده را اضافه کرده و روی آن آرد بپاشید

اگر دوست داشتید میتونید زعفران هم اضافه کنید و یه کوچولو بزارید تا جوش بخوره ، سپس آب گوشت و آب لیمو را بهش اضافه کرده و اجازه دهید تا یک ساعت بپزه تا کاملا آب اون گرفته شود . اگر آخر پخت ترشی خوراک کم بود میتونید کمی دیگر بهش آبلیمو اضافه کنید ، در آخر هم سیب زمینی را سرخ کرده روی خوراک بریزید ، این خوراک مقوی را هم میتوان با برنج میل کرد هم میتوان با نان سرو نمود ، نوش جان .

.:: ::.


طرز تهیه خوراک مارچوبه و مرغ
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 30 آبان 1399 ز : 1:7 | +

طرز تهیه خوراک مارچوبه و مرغ

برای تهیه این خوراک رژیمی مرغ ابتدا ادویه ایتالیایی ، پابریکا ، نمک و فلفل و پودر پیاز را در یک ظرف مخلوط نمایید . سپس سینه های مرغ را خرد کرده و به ادویه های مخلوط شده آغشته کنید ، داخل تابه ، روغن ریخته و بزارید خوب داغ بشه ، سینه ها را بهش اضافه کنید و تا ۶ دقیقه بهش دست نزنید تا لایه زیرین برشته و طلایی بشه ، مهم نیست اگه نیمه پز بود چونکه در مراحل بعدی به همراه سس پخته میشود .

حالا مارچوبه ها را باید بپزید ، مارچوبه ها چند دقیقه ای آماده میشه ، تابه را نشویید تا طعم سس خوب شود ، کمی کره به تابه اضافه کنید ، پیاز خلالی و مارچوبه ها را به تابه اضافه کنید ، حدود ۴ دقیقه روی شعله ملایم تفت دهید تا پیاز و مارچوبه ها نرم بشن و سپس از تابه بیرون بیارید . برای تهیه سس ، آب مرغ و آبلیمو را داخل تابه بریزید ، سیر له شده و خامه و پنیر پارمزان را هم اضافه کنید و بگذارید سس شما بجوش بیاد و مرغ ها را داخل سس قرار دهید ، حدود ۳ تا ۴ دقیقه به پخت ادامه بدید تا معز پخت بشه و در آخر حرارت را خاموش کنید ، مرغ ها را با سس خامه ای با مارچوبه و پنیر پارمزان و آبلیمو و سبزی خوردن درون ظرف چیده اکنون خوراک مرغ شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه شیرینی کره ای
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 28 آبان 1399 ز : 23:3 | +

طرز تهیه شیرینی کره ای

شما برای تهیه این شیرینی خانگی ساده ابتدا باید پودر قند و کره را با هم مخلوط کرده و با هم زن ۳ تا ۴ دقیقه بزنید تا نرم و سبک بشه ، سپس زرده تخم را جدا کرده و همراه هل به مواد دیگر اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگه هم بزنید ، الان موقع اضافه کردن آرد الک شده است ولی به آرامی اضافه کنید تا مخلوط خمیر نرم شود ن خیلی سفت ن خیلی شل باشه ، سپس خمیر را روی کاغذ روغنی پهن کنید و قالب بزنید . همه رو بچینید روی کاغذ داخل سینی فر ، توی فری که از قبل روی حرارت ۱۷۵ درجه به مدت یک ربع بپزه و در اخر روی شیرینی های خوشمزه شکلات سفید ریخته و با گل سرخ و پودر پسته تزیینش کنید . لذت ببرید ، نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه حلیم گندم
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 28 آبان 1399 ز : 22:58 | +

طرز تهیه حلیم گندم

گندم ها را از شب قبل خیس کنید تا کاملا نرم بشه و بعد از ۱۲ ساعت آبش را خالی کرده و داخل یک قابلمه بزرگ بریزید هر مقدار گندم داخل قابلمه است ، ۴ برابرش آب اضافه کنید و روی شعله قرار دهید تا به جوش رسید حرارت را ملایم کنید . گوشت گوسفند تازه را به همراه چوب دارچین داخل گندم ها ریخته و نصف قاشق نمک هم اضافه کنید ،

بعد از اینکه حلیم کاملا پخت گوشت پخته شده و چوب دارچین را بیرون بیاورید ، حلیم را داخل آبکش بریزید و گندم ها را با گوشتکوب بزرگ له کنید تا آب و عصاره گندم خارج شود فقط پوسته هاش بمونه ، و پوسته هاشو جدا کنید وکنار بگذارید .

الان باید گوشت را با گوشتکوب بکوبید ، تا ریش ریش شود ، اگر از گوشت چرخ کرده استفاده کنید حلیم شما کش دار نمیشود ، وقتی گوشتهای کوبیده و ریش ریش شده را به حلیم اضافه کردید و روی حرارت قرار دادید با قاشق مدام حلیم را هم بزنید تا هم حلیم ته نگیرد هم گوشت ها در حلیم باز شود . در آخر هم برای تزیین از دارچین و روغن و پودر نارگیل و پودر پسته استفاده کنید ، اگر در پخت حلیم خانگی از روغن کرمانشاهی استفاده کنید ، غذای شما شما طعم بینظیری پیدا خواهد کرد . نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 28 آبان 1399 ز : 1:35 | +

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

برای تهیه این ترشی خوشمزه مخلوط کرفس و هویج و سیر و فلفل دلمه ای و گل کلم را به صورت نگینی از شب قبل خرد نمایید و بشورید ، گوجه ها را هم در غذا ساز پوره کنید و سپس داخل قابلمه ریخته و ۱۵ دقیقه بجو شانید . در حال جوشیدن سرکه را نیز اضافه کنید و کمی نمک هم بریزید و سپس خاموش کنید و کنار بگذارید و صبر کنید تا سرد شود ، وقتی خنک شد داخل شیشه ریخته و یک روز در محیط اشپزخونه قرار دهید و بعد داخل یخچال بگذارید بعد از ۱۰ روز آماده مصرف ، بهتر است از قاشق استیل استفاده نمایید تا ترشی خانگی خراب نشه . بهترین موقع اواخر شهریور و اوایل مهر است برای درست کردن این نوع ترشی .


.:: ::.


طرز تهیه ساندویچ تن ماهی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 28 آبان 1399 ز : 1:32 | +

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

برای تهیه ساندویچ رژیمی قوطی تن ماهی را در آب جوش به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و سپس در آبکش صافش کنید تا روغنش جدا شود . در ظرفی ، گوجه فرنگی و خیار شور ریز خرد شده و ذرت و کمی آبلیمو و فلفل و تن ماهی را با هم مخلوط نمایید . روی نان باگت یا تست برگ کاهو قرار داده و از موادی که مخلوط کرده اید روی کاهو بریزید و ساندویچ را سرو کنید . اگر دوست داشتید به جای گوجه فرنگی و خیار خرد شده میتوانید انها را جور دیگری هم برش بزنید .

برای اینکه این ساندویچ خوشمزه را به شکل ماهی تزیین نمایید ، یک نان باگت را با قیچی به شکل ماهی برش بزنید و محتویات ساندویچ را روی لایه اول بچینید و با لایه دوم محکم کنید و برای باله ،به شکل قلب برش بزنید و لابه لای نان قرار دهید . برای لب ماهی از گوجه فرنگی و برای چشمش از خیارشور و سس استفاده کنید . بجای تن ماهی میتونید از هر ماهی دیگری که بخار پز و یا کبابی یا سرخ شده استفاده نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 25 آبان 1399 ز : 1:37 | +

طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی

این نوع سالاد رژیمی بسیار خوشمزه و ساده است و اگر شما نارنگی در دسترس نداشتید میتونید از پرتغال هم استفاده کنید . ابتدا اسفناج ها را شسته و آبکشی نمایید ، اجازه دهید تا آبش بره . تو این فاصله سس سالاد را درست کنید ، برای درست کردن این سس ، سرکه قرمز را با ژله تمشک ، پودر خردل ، نمک و فلفل و روغن زیتون مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست بشه .

اسفناج ها را خرد کنید و نارنگی ها پوست کنده و خرد کنید . یه ظرف بزرگ بیارید و اسفناج ها و نارنگی های خرد شده را همراه با آواکادو ( آووکادو هم مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ‌ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می‌شود. ) مخلوط نمایید ، سس را به سالاد مجلسی اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید ، به همین سادگی . اسفناج به علت داشتن اگزالات برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگ های کلیه و مثانه مناسب نیست ضمنا آنهایی که سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل و هل میل نمایند.


.:: ::.


طرز تهیه ماهی سفید شکم پر
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 23 آبان 1399 ز : 11:31 | +

طرز تهیه ماهی سفید شکم پر

برای مزه دار کردن ماهی پس از اینکه ماهی را شستید ، با نمک و زرد چوبه فلفل تمام سطح داخل و خارج ماهی را آغشته کنید . ترشی آلو ، رب انار ، سبزی دلال ، گردو و پیاز همراه با نمک و زرد چوبه فلفل مخلوط کنید و خوب ورز دهید . حالا این موادی که خوب مخلوط شدند را داخل شکم ماهی و آبشش ها پر کرده و با کمک نخ مخصوص آشپزی شکم ماهی را بدوزید تا مواد در حین پخت بیرون نریزند ‌ برای پخت ماهی ، بهتر است روغن مایع را داخل تابه ریخته و وقتی خوب داغ شد ماهی را داخل روغن قرار دهید حدود ۱۵ دقیقه زمان دهید تا یک طرف ماهی سرخ شود و سپس ماهی را برگردانده شعله را کم کنید ، حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه صبر کنید تا طرف دیگر هم سرخ شود و ماهی کاملا بپزد . این نوع ماهی شکم پر را میتونید با سبزی پلو سرو کنید و کنار ظرف مخصوص ماهی ، لیمو ترش و زیتون و نارنج گذاشته و تزیین کنید .

نکته : سبزی دلال یه نوع سبزی محلی هست . اگر در دسترس نداشتید میتونید ، جعفری ، نعناع ، گشنیز ، پیازچه ، سیر را باهم خرد کنید و بعد با رب انار و گردو و…مخلوط کنید . یادتون نره سمت اول ماهی را با شعله زیاد سرخ کنید چون با شعله کم خوراک ماهی وا میره . بجای ماهی سفید میتونید از قزل آلا و کپور هم استفاده کنید ، حتما امتحانش کنید خیلی خوشمزه هست .

.:: ::.


طرز تهیه املت سبزیجات
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 23 آبان 1399 ز : 11:29 | +

طرز تهیه املت سبزیجات

ابتدا سیب زمینی و هویج ها را شسته و پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید و جداگانه سرخشون نمایید . فلفل دلمه ای را نگینی خرد کرده و سرخ کنید ، حالا همه مواد سرخ شده را با هم مخلوط کنید و کف یک تابه بچینید . حالا در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را شکسته و هم بزنید ، کمی فلفل و ادویه و نمک داخلش ریخته و روی مواد کف تابه بریزید ، درب تابه را ببندید و اجازه دهید روی حرارت ملایم بپزد ، ریختن پنیر پیتزا روی این غذا کاملا سلیقه ای است . اگر هم دوست دارید املت خوشمزه داشته باشید کمی کالباس هم اضافه نمایید . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه لقمه گوشتی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 22 آبان 1399 ز : 1:21 | +

 

طرز تهیه لقمه گوشتی

برای تهیه این کباب لقمه خانگی ابتدا باید خمیر را درست کرد ، برای تهیه خمیر مایه ، شکر و شیر ولرم و خمیر مایه را هم مخلوط کنید و رویش را بپوشانید مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید استراحت کند تا خمیر مایه به عمل بیاد . در یک طرف بزرگ ماست وسفیده تخم مرغ و روغن مایع با همزن دستی هم بزنید و بعد خمیر مایه را بهش اضافه کنید و ورز دهید وارد را آرام آرام افزوده تا خمیر نرم بدست بیاد ، بعد از ۵ دقیقه ورز دادن رویش را بپوشانید و یک ساعت اجازه دهید تا حجمش دو برار شود . در این فاصله برید مواد گوشتی را درست کنید .

یک پیاز را را خرد کرده با دو قاشق غذاخوری روغن مایه تفت دهید وقتی سبک و شیشه ای شد ، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید تفت دهید ، نمک و فلفل را اضافه کنید ، نزدیک آخر پخت نصف پیمانه جعفری خرد شده را اضافه کرده ، حرارت را خاموش کنید تا سرد بشه . حالا که حجم خمیر دوبرابر شد پف خمیر را بگیرید و به ۳ قسمت تقسیم کنید ، یکی از چونه ها را باز کرده ومواد گوشتی را داخلش ریخته پنیر هم رویش بریزید و سپس خمیر را تا کرده و بپیچید ، اون ۲ عدد چونه باقی مانده هم به این شکل بپیچید و داخل سینه فر قرار دهید و رویش را بپوشانید و به مدت نیم ساعت استراحت دهید بعد از نیم ساعت زرده تخم مرغ روی خمیرها زده و کنجد بپاشید و سینی را در فر از قبل گرم شده با ۲۰۰ درجه حرارت به مدت نیم ساعت بزارید تا بپزه و طلایی بشه اکنون لقمه خوشمزه شما آماده سرو میباشد . نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه نان اسفناج
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 22 آبان 1399 ز : 1:18 | +

طرز تهیه نان اسفناج

ابتدا به خمیر مایه و شکر نصف پیمانه آب اضافه کرده و ۱۰ دقیقه زمان میدهید تا خمیر به عمل بیاد ، بعد آرد را الک کرده و خمیر به عمل امده را به همراه نمک به ارد اضافه کنید ومابقی آب را اضافه میکنید و ورز دهید به طوری که دیگر به دست نچسبد بعد در ظرف را بپوشانید و یک ساعت استراحت دهید تا خمیر شما حجیم شود . در این مدت زمانی که وقت دارید ، پیاز را پوست گرفته رنده کنید و سیر را هم خرد کنید و با هم در کمی روغن تفت دهید کمی فلفل و نمک و اسفناج هم اضافه کرده و تفت دهید و بزارید کنار تا خنک بشه .

حجم خمیر بعد از یک ساعت دوبرابر شده یکبار دیگر خمیر را ورز دهید تا پف گیری کنید تا هوای بین خمیر خارج شود ، بعد خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و پهن کنید و بزارید داخل سینی فر که قبلا چرب شده ، مواد اسفناج که درست کردید را روی خمیر ریخته و یک لایه پنیر پیتزا رویش بریزید . در قسمت دوم خمیر را روی مواد بزارید ، یک کاسه در مرکز خمیر قرار دهید و اطراف را تقسیم کنید و بپیچید و با زرده تخم مرغ و شیر رومال کنید و بعد داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید دمای فر ۱۸۰ درجه و مدت زمان پخت نان خانگی رژیمی ۲۰ دقیقه است به طوری که روی نان طلایی شود


.:: ::.


طرز تهیه رشته پلو با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 19 آبان 1399 ز : 21:16 | +

طرز تهیه رشته پلو با مرغ

برای تهیه پلو مجلسی در ابتدا مرغ ها را در روغن سرخ کنید و پس از سرخ شدن از روغن در آورید . پیاز را نگینی ریز خرد کرده و داخل روغن تفتش بدید ، کمی که طلایی شد ، رب گوجه ، نمک ادویه را بریزید و با هم تفت بدید ، مرغ ها را اضافه کرده و ۲ لیوان آب هم بریزید ، بعد از جوش اومدن حرارت را کم کنید و درب ظرف را بگذارید تا به مدت ۱/۵ بپزد ، سپس زعفران و آبغوره را هم اضافه کنید ، پس از ده دقیقه مرغ آماده هست .

رشته ها برای اینکه تغییر رنگ بده و بوی خامیش گرفته بشه باید در مقداری روغن تفت دهید و کمی ادویه بهش اضافه کنید ، برنج رشته پلو باید آبکش بشه ، پس داخل آب جوش ریخته و آبکشی کنید ، برای ته دیگ از نون لواش استفاده کنید و برنج و رشته هارا به صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید و در آخر هم سیب زمینی را قرار دهید و با اضافه کردم یک لیوان آب و روغن پلو با مرغ را دم بیندازید .

نوش

.:: ::.


طرز تهيه مرباي پوست پرتقال
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 19 آبان 1399 ز : 21:13 | +

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

برای تهیه مربای خوشمزه پرتغالها را تمیز بشویید چون اینبار خود پوست پرتغال هست که خورده میشه ، پرتغال ها را پوست گرفته و به شکل نواری یا مربع برش بزنید و بعد به وسیله خلال دندان پوستها را به شکل های مختلف بپیچید . اگر میخاهید اصلا مزه تلخی پوست پرتغال حس نشه باید سفیدی داخل پوست را به طور کامل جدا کنید . پوست ها را یک شب در آب سرد قرار دهید و در این فاصله چند بار آب را عوض کنید .

سپس پوست ها را داخل قابلمه ریخته و رویش آب بریزید و روی حرارت بالا قرار دهید تا بجوش بیاد حدود ۴ دقیقه بعد آبکشی کنید این کار را ۴ بار انجام دهید و در بار آخر پوست پرتغال ها را در آب سرد به مدت ۴ ساعت قرار دهید و هر ساعت یک بار آبش را عوض کنید . در ظرف دیگر شکر و آب را مخلوط کرده و روی حرارت قرار داده و هم بزنید تا به جوش بیاد و بعد حرارت را کم کنید و پوست ها را داخل شربت مربا ریخته ، مدت زمان پخت و به قوام رسیدن این مربا خانگی ۴۰ دقیقه الی یک ساعته و در آخر هم کمی آب لیمو بهش اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه غذا با فیله مرغ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 19 آبان 1399 ز : 21:9 | +

طرز تهیه غذا با فیله مرغ

برای طبخ خوراک مرغ خوشمزه ابتدا پیازه ها رو پوست گرفته وبا رنده درشت خرد ، و در روغن سرخ میکنید ، سپس کمی فلفل و نمک و زردچوبه افزوده و تفت دهید . در این مرحله مرغ ها رو با کره تفت دهید و پیاز های سرخ شده را بهشون اضافه کنید و دوتا لیوان آب هم بریزید ، حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید و سپس حرارت را کم کنید ، کمی زعفران دم کرده و آبلیمو بیفزایید و اجازه دهید تا کاملا پخته شود و روغن بیندازد .

سیب زمینی را هم پوست گرفته و خرد کرده و ۵ دقیقه در آب داغ بجوشانید و سپس با آب سرد آبکشی کنید و در روغن سرخ نمایید و در کنار فیله ها سرخ نمایید . این خوراک لذیذ را با نان و برنج نوش جان کنید و از طعم بینظیرش لذت ببرید .

.:: ::.


طرز تهیه کشک بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 17 آبان 1399 ز : 1:10 | +

طرز تهیه کشک بادمجان

برای طبخ یک خوراک کشک بادمجان محلی خوش طعم و خوش رنگ انتدا بادمجان ها را کبابی کرده و بعد بزارید کنار تا سرد بشه تا پوستش را جدا کنید و بعد زیر آب سرد گرفته تا یک ذره پوست هم رو بادمجان نماند و سپس بادمجان ها را با کمک چنگال به صورت پوره در آورید . پیاز را به صورت نگینی خرد کرده با نمک و زرد چوبه سرخ کنید .

یک قاشق روغن تا اخرین مرحله کار کافیست . پیازها که سرخ شد آنها را بیرون اورده و سیر خرد شده را اضافه کرده و سرخ نمایید .در مرحله بعد بادمجان کبابی پوره شده را با پیازها اضافه کنید و تفت دهید ، نعناع خشک و پودر گردو را هم اضافه کرده و تفت دهید .در آخر هم کشک را اضافه کرده و درب ظرف را ببندید تا کمی جا بیفته . نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه شامی لپه
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 17 آبان 1399 ز : 1:10 | +

طرز تهیه شامی لپه

در ابتدا یک پیاز بزرگ را پوست کنده ریز خرد کنید و در روعت تفت دهید وقتی پیازها سبک شدند گوشت را هم اضافه کنید و همراه پیاز تفت دهید . کمی فلفل سیاه و زرد چوبه را هم اضافه کنید و مقداری آب داخل ظرف بریزید ، به اندازه ای که یک بند انگشت آب روی گوشت باشد تا بپزد وآبش تبخیر شود . یک لیوان لپه را به مدت یک ساعت در آب بخیسانید تا نفخش گرفته شود . پس از یک ساعت لپه راهم بپزید ولی به اندازه یکی دو قاشقی آب داشته باشد .

سیب زمینی را هم جدا گانه بپزید و رنده کنید ، اجازه دهید تا هم گوشت هم لپه خنک شود ، سپس همه را باهم داخل عذاساز یا چرخ گوشت بریزید . سیب زمینی های رنده شده را به همراه دو عدد تخم مرغ به مواد شامی اضافه کنید ، و با دست ورز دهید ، یک ساعتی مواد را داخل یخچال قرار دهید تا مواد استراحت کند و دیگر به دست نچسبد . بعد یک مقدار از شامی کباب شمالی را برداشته با دست فشرده و صافش کنید و یک سوراخ وسط شامی ایجاد کنید ، میتونید با قالب فلافل هم فشرده کنید .

نکات مهم :لپه و گوشت هر کدام جداگانه پخته شود . مواد پس از مخلوط شدن باید در یخچال به مدت یک ساعت بماند تا به دست نچسبد و مواد در روغن باز نشود . آبی که در آن لپه پخته شده بود را دور بریزید تا نفخ لپه از بین برود . وقتی مقدار لپه در مواد شامی مجلسی بیشتر از مقدار گوشت باشد ، شامی پوک میشود و نیازی به اضافه کردن جوش شیرین نیست . سیب زمینی نباید با مواد دیگر شامی چرخ شود چون لیز خواهد شد همان رنده بهتر است . بجای یک لیوان لپه میتوانید از نصف لیوان لپه ، نصف لیوان نخود استفاده کنید و بخیسانید .


.:: ::.


طرز تهیه مربای هویج
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 15 آبان 1399 ز : 22:22 | +

طرز تهیه مربای هویج

هویج ها را خوب شسته ، پوست بگیرید و رنده بزنید و بریزید داخل قابلمه تا آبش تبخیر بشه و رنگش تغییر کنه ولی حواستون باشه هویج ها ته نگیرن . وقتی آب هویج تبخیر شد و هویج رنگش تغییر کرد ، ۴ لیوان آب اضافه کنید و بزارید تا جوش بیاد و سپس شعله را کم کنید .

در قابلمه دیگر دوتا لیوان آب ریخته و بزارید جوش بیاد و به جوش اومد شکر را یکدفعه داخل آب بریزید و بزارید بجوشه تا قوام بیاد حدود ۶ الی ۷ دقیقه کافیه سپس زعفرون را هم اضافه کنید کمی که جوشید خاموشش کنید و به هویج پخته شده اضافه کنید .

گلاب را در این مرحله اضافه کنید و شعله را روی کم بزارید تا مربا مجلسی قوام بیاد وقتی مربا پخته شد دو قاشق آب لیمو بهش اضافه کنید کمی جوش که زد خاموشش کنید ، اگر عطر هل را در مربا دوست دارید اوایل پخت مربا چند عدد هل داخل مربا بیفزایید وقتی که قوام اومد هل ها را درآورید ، اواخر پخت خلال پسته را اضافه کنید چونکه سریع تغییر رنگ میدهد .

مربای هویج نباید مثله مربای به غلیظ باشه و با قوام ، وقتی سرد بشه قوامش بیشتر میشه ، حدود ۲ الی ۲/۵ زمان لازم هست برای پخت مربای خوشرنگ تا بوی خامی ندهد .

نکاتی که در مورد مربای هویج باید رعایت بشه این هست که باید در میزان مواد دقت داشته باشید ، اگر مربای شما خیلی قوام داشته باشه و غلیظ بشه مطمعنا شکرک میزنه و اگر رقیق باشه کپک خواهد زد ، اگر دوست دارید ظاهر مربای شما مثه مربای موجود در بازار باشه ، پس هویج ها را رنده ریز بزنید .

نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه دسر موزی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 15 آبان 1399 ز : 22:21 | +

طرز تهیه دسر موزی

ابتدا زرده تخم مرغ را که از سفیده جدا کردید را داخل ظرف بریزید ، سپس شیر و شکر و آرد ها و وانیل را اضافه کرده با هم مخلوط کنید . این مخلوط را روی شعله گذاشته تا کمی غلیظ شود و بعد از روی حرارت بردارید ، خامه و شکلات را اضافه کنید ، و با هم خوب مخلوط نمایید . داخل قالب ها سلفون انداخته به صورتیکه از لبه قالب بیرون بزند . تا راحتر دسر از قالب جدا بشه و بتونید دیواره های دسر را تزیین شیک بکنید . در این مرحله موزها را به صورت حلقه ای برش بزنید و کف و بدنه قالب قرار دهید .

سپس مقداری از کرم را روی موزها ریخته و صافش کنید ، در این قسمت کیک را برش زده داخل قالب بچینید و دوباره کرم شکلاتی و دوباره برش کیک ، تا قالب شما پر شود . سلفون را روی دسر برگردانید و از شب تا صبح داخل یخچال قرار دهید تا خوب خودشو بگیره و در نهایت نیز داخل ظرف مخصوص سرو برگردونید و به ارامی سلفون را از دسر جدا کنید و برش بزنید و نوش جان بفرمایید . طرز تهیه دسر یه نکته داره ، اونم اینکه این کیک باید دو رنگ بودن خودشا نشون بده ، پس اگه کیک مورد نظرتون وانیلی بود از کرم شکلاتی استفاده کنید ، ولی اگر کیک شکلاتی بود ، دیگه به کرمتون شکلات اضافه نکنید .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ ترش
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 14 آبان 1399 ز : 23:49 | +

طرز تهیه مرغ ترش

برای تهیه خوراک مرغ مجلسی ، مرغ ها را به نمک و زرد چوبه و فلفل قرمز آغشته کرده و سپس در روغن خوب هردو طرفش را سرخ کنید . مرغ ها را که سرخ کردید از تابه بیرون بیاورید ، و پیاز را ریز خرد کرده داخل همان روغن سرخ کنید سیر خرد شده را هم اضافه کنید ، وقتی خوب سرخ شدند به اندازه نصف قاشق غذا خوری رب گوجه بریزید و باز تفت دهید ، بعد رب انار هم اضافه کنید ، اگر رب انار خیلی ترش هست بهش شکر اضافه کنید ، رب انار را زیاد تفت ندهید و سبزی محلی را اضافه کنید ، اگر این سبزی در دسترستون نبود ، ایرادی نداره ولی اگر باشه خیلی طعم سس خوشمزه میشه .

کمی فلفل قرمز و کمی زعفرون و ۲ تا لیوان آب جوش هم بریزید وقتی به جوش اومد مرغ ها را به صورتیکه زیر مرغ به سمت بالا باشه قرار دهید تا کمی برشته بشه بزارید با حرارت کم بپزه ، وقتی به آخر پخت نزدیک شدید نمک و آلو بخارا اضافه کنید وقتی سس غلیظ شد زعفرون را اضافه کنید ، پیاز این غذا زیاد باشه خوشمزه تر میشه ، اگر مرغ زیاد داشت برشته میشد برگردانید تا نسوزد ، اگر خورشت مرغ را آبدارتر دوست دارید ، سس که رقیق تر بود شعله را خاموش کنید .


.:: ::.


مزه دارکردن ماهی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 14 آبان 1399 ز : 23:47 | +

مزه دارکردن ماهی

مزه دار کردن ماهی با زعفران : همه ما یکی از بیشترین روش هایی که برای مزه دار کردن ماهی استفاده میکنیم این است که یا ماهی به زعفران و زرد چوبه یا پودر سیر و نمک و فلفل یا به تنهایی آرد سفید آغشته شود .

مزه دار کردن ماهی با ادویه ماهی و زرد چوبه : این روش به این صورت است که قبل از اینکه ماهی سرخ شود ، شما آرد و زرد چوبه نمک و فلفل و ادویه ماهی را با هم مخلوط ، و ماهی را به آن مواد آغشته و سپس سرخ نمایید .

سرخ کردن ماهی

مزه دار کردن ماهی با لیمو و پیاز : در این روش شما باید ماهی را پس از شستن ، قطعه کنید و تکه های برش خورده ماهی را داخل ظرفی گذاشته و پیاز خرد شده و آب لیمو و نمک و فلفل را اضافه میکنید تا هم ماهی را مزه دار کنید هم اینکه بوی بد ماهی را بگیرید ولی بیشتر از نیم ساعت در مایه نماند چونکه مزه ماهی تلخ میشود .

مزه دار کردن ماهی با رز ماری : برای این روش از مزه دار کردن فقط برگ های رزماری را بچینید و روی ماهی قرار دهید ، مقداری هم فلفل سیاه هم اضافه کنید تا بوی زهم ماهی هم گرفته شود .

طعم دار کردن ماهی

مزه دار کردن ماهی با زنجبیل : در این روش فقط کافیست کمی پودر زنجبیل یا زنجبیل خرد شده را روی ماهی بریزید تا طعم متفاوتش را احساس کنید .

مزه دار کردن ماهی با گشنیز : این سبزی در کشور های عرب نشین و هندی ها زیاد استفاده میشه ، حتی در قلیه ماهی هم برای پر کردن شکم ماهی از گشنیز خرد شده استفاده میشه ، این سبزی ضد نفخ و دل درد هست و برای مزه دار کردن ماهی گزینه خوبی به حساب می آید .

طرز پخت ماهی

مزه دار کردن ماهی با سرکه : در این روش زعفران و سرکه و فلفل و نمک را باهم مخلوط کنید و ماهی ها را در آن مایه حدود یک ساعت بخابانید تا طعم دار شود و سپس سرخ نمایید .

مزه دار کردن با شیر و پیاز : در این روش ماهی را در شیر و پیاز خلالی خرد شده بغلطانید و پس از ۳ ساعت آبکش نموده با نمک و فلفل مزه دار کنید و در آرد سوخاری بغلطانید و سرخ نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ قارچ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 13 آبان 1399 ز : 23:10 | +

طرز تهیه سوپ قارچ

این سوپ رژیمی نیست چونکه مواد چربی را داراست ، پس اگه میخاهید این سوپ را به صورت رژیمی درست کنید ، باید مواد چرب و روغنی حذف بشه . پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید وقتی پیاز سبک و شیشه ای شد کره را بهش اضافه کنید ، بعد از ذوب شدن کره قارچ ها را بریزید تا آبش خشک و تبخیر و قارچ ها جمع شوند . آرد را اضافه کنید و با حرارت کم با قارچ ها تفتش دهید حدود ۲ الی ۳ دقیقه ، تا قارچ بوی خامیش را از دست بدهد .

سپس موقع اضافه کردن آب مرغ میرسه ، سریع باید هم بزنید تا آرد گلوله نشه وکامل حل بشه . در مرحله بعد نوبت اضافه کردن شیر و آب و ادویه ها میرسه ، درب ظرف را به صورت نیمه باز گذاشته تا سوپ سر نره و به آرامی بپزه . در آخرین مرحله کار خامه رو بزنید و به سوپ اضافه کنید ولی دقت کنید سوپ در حال جوشیدن نباشه چون اگر باشه خامه میبره . اگر احساس کردید بعد از اضافه کردن خامه سوپ شما شیرین به نطر میرسه پس بهتره آبلیمو اضافه کنید و در آخر هم جعفری خرد شده را ریخته بعد از ۳ تا ۴ دقیقه حرارت را خاموش کنید و این سوپ خوشمزه و مقوی را در ظرف مورد نظر سرو کنید . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه مرغ شکم پر در فر
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 13 آبان 1399 ز : 23:9 | +

طرز تهیه مرغ شکم پر در فر

در این روش مرغ درسته و کامل را را داخل قابلمه بپزید ، سپس برای بریان شدنش داخل فر قرار میدهید . در ابتدا پس از شستن مرغ ، پوست آن را جدا نکنید ، وزن مرغ باید حدود ۱/۵ تا ۲ کیلو باشد اگه مرغ درشت تری با وزن بالا انتخاب کنید ممکن است مرغ خوب پخته نشود . اول مرغ را به همراه نمک و فلفل وزردچوبه ، فلفل دلمه و هویج داخل آب در قابلمه با حرارت ملایم بزارید بپزه ، حدود ۴۰ دقیقه برای پخت کافیست . در این زمان که مرغ میپزد شما باید مواد داخل شکم مرغ را حاضر کنید . اول پیاز رو ریز خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید سپس فلفل دلمه ، کرفس ، آلو خورشتی ، رب گوجه ، رب انار ، نمک و زرد چوبه را به ترتیب اضافه کنید و تفت دهید .

مرغ پخته شده را به آرامی برداشته و داخل صافی قرار میدهید تا آب آن گرفته شود ، موادی که تفت داده شده است را داخل شکم مرغ پر کنید و بهتر است درآخر شکم رو بدوزید . داخل تابه شیشه ای پیاز را حلقه حلقه برش بزنید و بچنید مرغ را روی پیازها قرار دهید ، کمی کره آب کرده و به آن زعفران اضافه کنید و با فرچه به همه جای مرغ بزنید ، سپس مرغ شکم پر را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه ، یک ربع با حرارت بالا و یک ربع با حرارت پایین تنظیم کنید ، تا مرع کاملا خوشرنگ و بریانی شود . نکته مهم اینکه ، آبی که مرغ را در ابتدا در آن پختید دور نریزید و هنگام سرو خوراک مرغ استفاده کنید . اگر مرغ را از قسمت سینه داخل قابلمه بگذارید بهتر میپزد . نگرفتن پوست مرغ باعث میشه مرع شما در فر خشک نشود . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه کافه گلاسه خانگی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 12 آبان 1399 ز : 20:48 | +

طرز تهیه کافه گلاسه خانگی

ابتدا یک لیوان شیر را جوشانده و به آن شکر و نسکافه اضافه و حل کنید ، لیوان را داخل یخچال قرار داده تا سرد بشه . بعد از سرد شدن لیوان با سس شکلات لیوان را تزیین کنید اگر سس شکلاتی ندارید ، ساده سه قاشق بستنی در یک لیوان بلند یا یک جام بریزید .حدودا نصف لیوان را با بستنی پر کنید ، و نصف دیگر را با شیر نسکافه سرد شده را بریزید .

پیشنهاد خوب اینه که اول کمی شیر نسکافه در لیوان ریخته سپس بستنی و بعد شیر بریزید . برای تزیین میتونید روی کافه گلاسه کمی نسکافه یا خلال پسته بریزید یا حتی خامه که حسابی شیک ترش میکنه ، نی و یک قاشق بلند هم فراموش نشه . درستش کنید و از مزه بینظیر خانگیش لذت ببرید . نسکافه سبب بهبودو خلق و خو شده و از طرفی به مبارزه با افسرگی می‌پردازد.کافئین سبب تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش تولید انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و نورآدرنالین می‌شود که این عمل باعث می‌شود خلق و رفتار افراد بسیار خوب شود. نوشیدن دو فنجان نسکافه در روز مانع از خطر خودکشی تا ۵۰ درصد می‌شود.


.:: ::.


طرز تهیه شامی رودباری
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 12 آبان 1399 ز : 20:43 | +

طرز تهیه شامی رودباری

برای آماده نمودن یک شامی خوشمزه در ابتدا سبزی ها را ریز خرد کنید ، اگر پلنگ مشت در اختیار نداشتید متونید از سبزی های معطر مثله گشنیز و جعفری استفاده کنید . پیاز رو رنده کنید و آبش را بگیرید ولی دور نریزید ، گوشت و آرد نخود چی و نمک و فلفل و زرد چوبه و پیاز رنده شده و کمی گلپر را باهم ورز دهید ، به شکل چهار تا شامی حالتش بدید و درون یخچال قرار دهید تا خودشا بگیره ، بعد از گذشت یک ساعت در داخل روغن زیتون سرخش کنید . گوجه ها را رنده کنید تا به حالت پوره در بیاید و به همراه سبزیجات معطر و کمی زرد چوبه و نمک داخل تابه ریختم تا بپزه و آبش تبخیر و خشک بشه رب گوجه و آب پیاز را اضافه کنید .

شامی مجلسی را داخل سس بچینید ومقداری از روغن زیتونی که برای سرخ کردن شامی ها اضافه اومد را هم داخل سس بریزید . درب تابه را بگذارید تا شامی ها حدود نیم ساعت بپزن و در آخر هم کمی فلفل به غذا اضافه کنید . شامی ها رو کمی پهن تر و نازک تر شکل دهید چونکه موقع سرخ شدن قطور میشه . روغن زیتون و سبزی های معطر طعم این غذا را خوشایند میکنند . شعله گاز را موقع سرخ کردن شامی ها کم کنید چونکه روغن زیتون مقاومتش در برابر شعله زیاد کم است و زود میسوزد .


.:: ::.


طرز تهیه خمیر پیراشکی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 11 آبان 1399 ز : 22:19 | +

طرز تهیه خمیر پیراشکی

در ابتدای تهیه این نوع خمیر پیراشکی خانگی ، آرد و آرد سمولینا را با مقداری روغن مخلوط کرد و با دست ورز دهید ، به طوری که وقتی خمیر را میفشارید ، فرم بگیرد . بعد از این قسمت نمک و مقداری آب را کم کم اضافه کنید تا خمیر یکدستی بدست آورید . این خمیر یک خمیر سفت است ولی با وجود سفتی نباید ترک بخورد یا بافت خمیر منسجم نباشد . در این صورت نیاز دارد که کمی آب اضافه کنید .

خمیر را باید ده دقیقه ورز دهید ، سطح خمیر را کمی با دست چرب کنید و با یک دستمال تمیز نخی آن را بپوشانید و ۱۵ دقیقه اجازه دهید خمیر شما استراحت کند . اکنون خمیر شما آماده است . اگر شما بجای آرد سمولینا از آرد گندم استفاده کنید این خمیر به خمیر پیراشکی خوشمزه تبدیل میشود . حتما این نوع خمیر را درست کنید و ازش لذت ببرید . نوش ❤️

.:: ::.


طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 11 آبان 1399 ز : 22:19 | +

طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات

برای تهیه خوراک گوشت رژیمی در ابتدا گوشت را شسته و آبکشی نمایید و در داخل روغن تفت دهید تا کاملا طلایی شود . سپس یک عدد پیاز و دوحبه سیر را پوست گرفته ، خرد کنید . در تابه دیگری روغن سرخ کردنی ریخته و پیازها را کمی تفت دهید تا طلایی شوند ، سپس نمک و زرد چوبه ، فلفل و دارچین را نیز اضافه کنید . وقتی ادویه ها تفت داده شدند ، هویج و سیب زمینی از قبل خرد شده را نیز به مواد اضافه کنید .

در آخر کار آب گوشت را به سبزیجات اضافه نموده تا حدود دو ساعتی آبپز شوند . اجازه دهید آب غذا کم شود تا خوراک شما آبکی نباشد ، البته اگر شما اینطوری دوست دارید کاملا سلیقه ای است . سپس آبلیمو و جعفری اضافه کرده و غذایتان را همراه با ترشی وسالاد و مخلفات سرو میکنید ، خوراک گوشت و سبزی آماده است ، نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه ماهی شوریده
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 11 آبان 1399 ز : 6:31 | +

طرز تهیه ماهی شوریده

برای مرینیت کردن خوراک ماهی باید سیر ، سرکه ، چاشنی آلسپایس ، آب لیمو ترش ، تخم گشنیز ، نمک و فلفل ، نعنا خشک و زنجبیل را با هم خوب مخلوط کنید و ماهی ها را به مدت نیم ساعت داخلش قرار بدید .این ترکیب خیلی زود گوشت ، مرغ و ماهی را مزه دار و نرم میکند . برای سرخ کردن از کره استفاده کنید ولی مواظب باشید کره روی حرارت نسوزد . سپس ماهی جنوب را سرخ کنید و پس از انجام این کار غذای شما آماده برای سور شده است ، این چاشنی هم طعم دهنده و هم ترد کننده بسیار خوبی برای گوشت و مرغ و ماهی در ۳ الی ۵ دقیقه بدون اضافه کردن نمک و ادویه میباشد ، کاملا طبیعی و بدون مواد نگه دارنده شیمیایی هستند .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ ذغالی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 9 آبان 1399 ز : 22:40 | +

طرز تهیه مرغ ذغالی

در ظرف مورد نظر کره و روغن بریزید و اجازه دهید ذوب شود ، سپس تکه های مرغ را داخل ظرف چیده تا هر دو طرف بخوبی سرخ شود ، وقتی سرخ شدن از ظرف خارج کنید . پیازها را خلالی سرخ کنید و در ظرفی که مرغ ها را در آن سرخ کردید بریزید تا تفت داده شود و کاملا طلایی بشه . در ظرفی دیگر مایونز را با آب مخلوط کنید و روی پیازها بریزید ، برای بهتر شدن طعم مرغ خوشمزه چوب دارچین را نیز به همراه مرغ ها اضافه کنید . فلفل قرمز ، فلفل سیاه ، نمک و زرد چوبه را هم داخل سس بریزید . و اجازه دهید مرغ ها با حرارت ملایم به آرامی پخته شوند . وقتی به اواسط پخت مرغ ها رسیدید ، کمی زعفران دم کرده و داخل غذا اضافه نمایید .

الان دیگه وقتشه که چوب دارچین را در آورید و آب لیمو اضافه کنید . سپس درب ظرف را گذاشته اجازه دهید آب غذا کشیده شود و مرغ ها کاملا بپزند . برای اینکه مرغ شما دودی شود ، باید از زغال استفاده کنید ‌، برای این کار باید زغال کاملا سرخ شده باشد پس بهتر است در ظرف روهی یا استیل فویل پیچیده و تکه های زغال را روی حرارت بگذارید واجازه دهید کاملا قرمز شود . دقت کنید که زغالتان سرخ شده باشد و گرنه دود زغال مضر خواهد بود . سپس زغال سرخ را داخال ظرف کوچکی گذاشته وکمی روغن یا مقداری از آب غذا رویش بریزید ، و ظرف را روی مرغ ها قرار دهید ودرب ظرف را سریعا ببندید تا دود در داخل قابلمه بپیچد و مرغ شما دودی شود . حدود ۱۰ دقیقه بعد میتونید خوراک مرغ رو سرو و نوش جان کنید .

.:: ::.


طرز تهیه ماهی تیلاپیا در فر
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 9 آبان 1399 ز : 9:23 | +

طرز تهیه ماهی تیلاپیا در فر

طرز تهیه این ماهی خیلی آسون و سریع هست . این ماهی رو بهتره در فر درست کنید پس در ابتدای کار فر را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه تنظیم کنید تا گرم بشه . برای مرینیت ماهی جعفری خرد شده و نمک لیموی فلفلی و پنیر پارمسان را با هم مخلوط کنید اگر فشار خون بالا دارید یا هرچیز دیگری ، که نباید زیاد از نمک استفاده کنید ، نمک را حذف کنید چونکه پنیر به اندازه کافی نمک دارد .

.:: ::.


طرز تهیه نان کدو حلوایی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 8 آبان 1399 ز : 22:26 | +

طرز تهیه نان کدو حلوایی

برای تهیه خمیر نون کدو حلوایی خوشمزه ، شیر را داخل ظرف بزرگ بریزید . مایع خمیر و شکر را به شیر اضافه ، و با هم مخلوط کنید ، روغ را هم به همراه ، تخم مرغ هایی که از قبل همزده بودید ، بریزید . آرد از قبل الک شده را به آرامی اضافه کنید که وقتی خمیر را با دست ورز میدهید ، خمیر به دست نچسبد ، و در پوش را روی ظرف قرار دهید ، و جایی گرم بگذارید تا خمیر حجیم شود و بالا بیاید . موادی مثه شکر ، پوره کدو ، مغز گردو و ادویه را باهم مخلوط کنید تا مواد میانی نان حاضر شود .

بعد از چند ساعت با کف دست به خمیر ضربه بزنید و کمی ورز دهید تا پف خمیر گرفته بشه . بر روی یک سطح صاف و تمیز مقداری آرد بپاشید و خمیر را با وردنه صاف کنید ، شما هم میتونید خمیرتان را یک جا ، یا در دو قسمت باز کنید ، کره بمالید ، کمی سس کارامل روی خمیر بریزید و پخشش کنید ، سپس مواد میانی که درست کرده بودید را هم روی خمیر بریزید ، تا به همه جای خمیر پخش بشه . و لایه بعدی خمیر را میگذارید . با کمک کاتر از طول وعرض برش هایی روی خمیر ایجاد کنید ، بطوری که مربع های ۸ سانتی برش خرده باشد و آن ها را بر روی کاغذ سینی فر قرار دهید مقداری سس کارامل روی آنها بریزید و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ تا۴۰ دقیقه زمان بدهید تا خوراک کدو حلوایی شما آماده برای سرو شود . خیلی خوشمزه

.:: ::.


طرز تهیه نان کدو حلوایی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 8 آبان 1399 ز : 22:15 | +

طرز تهیه نان کدو حلوایی

برای تهیه خمیر نون کدو حلوایی خوشمزه ، شیر را داخل ظرف بزرگ بریزید . مایع خمیر و شکر را به شیر اضافه ، و با هم مخلوط کنید ، روغ را هم به همراه ، تخم مرغ هایی که از قبل همزده بودید ، بریزید . آرد از قبل الک شده را به آرامی اضافه کنید که وقتی خمیر را با دست ورز میدهید ، خمیر به دست نچسبد ، و در پوش را روی ظرف قرار دهید ، و جایی گرم بگذارید تا خمیر حجیم شود و بالا بیاید . موادی مثه شکر ، پوره کدو ، مغز گردو و ادویه را باهم مخلوط کنید تا مواد میانی نان حاضر شود .

بعد از چند ساعت با کف دست به خمیر ضربه بزنید و کمی ورز دهید تا پف خمیر گرفته بشه . بر روی یک سطح صاف و تمیز مقداری آرد بپاشید و خمیر را با وردنه صاف کنید ، شما هم میتونید خمیرتان را یک جا ، یا در دو قسمت باز کنید ، کره بمالید ، کمی سس کارامل روی خمیر بریزید و پخشش کنید ، سپس مواد میانی که درست کرده بودید را هم روی خمیر بریزید ، تا به همه جای خمیر پخش بشه . و لایه بعدی خمیر را میگذارید . با کمک کاتر از طول وعرض برش هایی روی خمیر ایجاد کنید ، بطوری که مربع های ۸ سانتی برش خرده باشد و آن ها را بر روی کاغذ سینی فر قرار دهید مقداری سس کارامل روی آنها بریزید و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ تا۴۰ دقیقه زمان بدهید تا خوراک کدو حلوایی شما آماده برای سرو شود . خیلی خوشمزه

.:: ::.


طرز تهیه شامی سرکه شیره
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 7 آبان 1399 ز : 21:57 | +

طرز تهیه شامی سرکه شیره

در ابتدا برای درست کردن این شامی خوشمزه ، پیاز و سیب زمینی و هویج را پوست بگیرید و رنده ریز کنید .سپس تمامی مواد رنده شده را با گوشت چرخ کرده ، آرد نخود چی و روغن کنجد و نمک و فلفل ، مخلوط کرده و با دست خوب ورز دهید . روغن را داخل تابه ریخته و وقتی روغن حسابی داغ شد ، مواد شامی را با کف دست شکل دهید و سرخ کنید . دقت کنید شامی ها را نازک و یکنواخت شکل دهید تا به خوبی بپزه و مغز پخت بشه .

حالا کمی پیاز ریز خرد کنید و در تابه سرخ کنی، کمی زرد چوبه و سپس ، سرکه و شیره انگور را اضافه کنید . شامی های سرخ شده را داخل ظرف بچینید و سپس سرکه و پس از آن شیره را به روی غذا ی آماده شده بریزید ، صبر کنید تا به خورد کوکو ها بره . اگر دوس دارید مزه به ترشی بره مقدار سرکه آن را بیشتر و اگر دوست دارید شیرینی شود شیره مواد را بیشتر کنید ، اگر هم دوست دارید مزه به ملسی بره هر دو را مساوی اضافه کنید ..

.:: ::.


طرز تهیه جوجه کباب چیلی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 7 آبان 1399 ز : 21:55 | +

طرز تهیه جوجه کباب چیلی

برای مزه دار کردن جوجه در ابتدا پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و در کف ظرف پخش کنید ، روی پیازها فلفل و نمک و سس چیلی را بریزید .مقداری رب داخل کمی روغن بریزید و هم بزنید کمی که غلیظ شد به پیازها اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند ، لیموی تازه را آببگیرید و به مواد اضافه کنید ، ۴ حبه سیر له شده و ۲ قاشق ماست و زعفران را نیز اضافه کنید همه مواد را باهم در میکسر میکس کنید و داخل ظرف بریزید سپس بالها را به مواد آغشته کنید تا حسابی طعم دار شوند ، باقی مانده روغن زیتون را هم به بالها بزنید سپس درب ظرف را گذاشته داخل یخچال قرار دهید .

در مرحله بعد و بعد از گذشت ۶ ساعت آن را بیرون اورده و یا روی زغال یا داخل فر کباب کنید .بعد از اینکه جوجه کباب خانگی حاضر شد کره را ذوب کرده روی کباب ها بزنید تا خشک نشود و مقداری آب نارنج نیز بچکانید تا خوشمزه تر شود . سپس به همراه نان یا برنج و مخلفات سرو کنید . از نوش جان کردنش لذت میبرید .


.:: ::.


طرز تهیه ترحلوا شیرازی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 7 آبان 1399 ز : 7:40 | +

طرز تهیه ترحلوا شیرازی

برای تهیه این حلوا مجلسی آرد برنج را با۴ پیمانه آب و ۵ پیمانه شیر ، ۱ پیمانه نشاسته مخلوط کرده با همزن دستی هم بزنید . سپس با کمک صافی ، صافش کنید و شکر را هم بهش اضافه کنید ، سریع هم بزنید و یه لحظه هم ازش غافل نشید چونکه سریع مواد گلوله میشه ، تا زمانی که غلیظ تر از فرنی بشه باید روی شعله گاز باشه . در این مرحله گلاب و هل را اضافه کنید و بعد از ده دقیقه شعله را خاموش کنید .

کف قالب را چرب کنید و نیمی از مواد را داخل قالب بریزید و صاف کنید ، باقی مانده مواد را روی حرارت گذاشته و بهش زعفرون دم کرده اضافه کنید ، سریع این کارها را انجام دهید تا روی لایه سفید اولی نبنده ، و سریع لایه زعفرونی را با ملاغه روی لایه سفید بریزید و سطحش را صاف کنید . خنک که شد رویش را با فویل بپوشانید تا وقتی داخل یخچال میره ترک برنداره و صاف باشه به مدت ۴ ساعت تو یخچال بمونه ، اگه زمان دارید بهتره شب تا صبح داخل یخچال باشه .بعد لبه های حلوا خوش رنگ را از ظرف جدا کنید و به آرامی برگردانید و قالب بزنید بهتره با چاقوی خیس قالب بزنید و نوش جان کنید .

.:: ::.


طرز تهیه چلو جوجه
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 5 آبان 1399 ز : 19:40 | +

طرز تهیه چلو جوجه

برای تهیه چلو جوجه ساده ابتدا پیازها را پوست کنده ، حلقه حلقه برش بزنید و ته قابلمه بچینید ، سپس سیر ها را به سه قسمت تقسیم کنید برزید روی پیازها ، جوجه ۱۲۰۰ گرمی را از وسط دو قسمت کنید و بچینید روی پیازها . از کره محلی استفاده کنید و کنار مرغ ها قرار دهید . داخل یک لیوان تا نیمه آب بریزید ، سپس زعفران و نمک و فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه و دارچینی را اضافه کنید و مخلوط کنید سپس روی مرغ ها بریزید . حالا به اندازه دو سوم یک لیوان آب اضافه کرده و شعله را زیاد کنید تا شروع به جوشیدن که کرد شعله پخش کن زیر قابلمه قرار داده و حرارت را کم کنید و اجازه دهید ۵ الی ۶ ساعت به خوبی بپزد .

بعد مرغ ها را با کمک کفگیر برعکس کنید و صبر کنید تا نیم ساعت تا ۱ ساعت دیگر بپزد و آبش تبخیر و خشک شود و به روغن بیفتد و مرغ کمی برشته و طلایی شود . برای تزیین خلال بادام و خلال پسته و زرشک و شکر را با هم تفت دهید و داخلش بریزید . یه چلو جوجه کباب بینهایت خوش طعم و خوشمزه را امتحان میکنید .

.:: ::.


طرز تهیه شامی سویا
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 5 آبان 1399 ز : 19:38 | +

طرز تهیه شامی سویا

برای تهیه این شامی کباب شمالی شما سویا رو جایگزین گوشت میکنید ، سویا از قبل داخل آب جوش ریخته و اجازه میدهید تا خیس بخورد و نرم شود . سیب زمینی و پیاز و سیر را رنده کنید ، سویا ها را صاف کرده و آبش را دور میریزید و سپس داخل میکسر میریزید . سویاها را با ادویه و نمک و پودر سوخاری و تخم مرغ و موادی که رنده کردید با هم مخلوط کنید و حسابی ورز دهید .

دستاهایتان را با آب خیس کنید تا مواد به دستتان نچسبد و راحت تر بتوانید به شامی ها شکل دهید ، روغن مخصوص سرخ کردنی را داخل تابه ریخته وقتی داغ شد شامی ها را در روغن بچینید تا سرخ شود حرارت را کم کنید تا شامی مغز پخت شود ، وقتی یک طرفش کامل سرخ شد ، طرف دیگر را هم سرخ کنید ، در ظرفی دیگر خیار شور و گوجه برش بزنید و کنار بشقاب شامی خانگی سرو کنید . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه سمبوسه گوشت
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 4 آبان 1399 ز : 22:46 | +

طرز تهیه سمبوسه گوشت

در ابتدای کار پیاز را ریز خرد کنید و در روغن داغ ریخته تا سرخ شود وقتی خوب طلایی شد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید ، کمی زرد چوبه و فلفل سیاه و نمک را هم بزنید .درب ماهیتابه را بزارید تا گوشت هم بپزد . الان وقتشه سیب زمینی ها را آب پز کنید و وقتی پخت نگینی خرد کنید ، یا میتوانی سیب زمینی خام را نگینی خرد کرده و سرخ کنید .

الان برید سراغ گوشت اگر پخته فلفل دلمه ای خرد شده را هم اضافه کنید و تفت دهید . در این مرحله سیب زمینی ها را به گوشت اضافه کنید و با هم تفت دهید و مقداری سبزی معطر و سس فلفل قرمز هم به دلخواه اضافه کنید ، اجازه دهید حدود ده دقیقه مواد با هم روی حرارت باشند تا عطر و طعم مواد به خورد هم روند . سپس مواد را داخل نان لواش پیچیده و در روغن سرخ کنید . نوش جان

.:: ::.


طرز مرینیت جوجه کباب
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 4 آبان 1399 ز : 22:43 | +

طرز مرینیت جوجه کباب

برای آماده سازی خوراک شما ابتدا سینه مرغ را به صورت مربع مربع برش بزنید به طوری که همه آن ها یک اندازه و مساوی باشند ، که در حین پخت جوجه کباب خانگی یکی بسوزد و یکی بپزد . سینه های برش زده را در زعفران بغلطانید و پس از نیم ساعت پیاز را خلالی کنید ِو به سینه ها اضافه کنید و پس از آن نوبت اضافه کردن سس مخصوص است .

طرز تهیه سس مخصوص :

برای درست کردن این نوع سس ، باید پیازها را شسته و خلالی خرد کنید ، سپس مقداری سس مایونز و خردل ، روغن مایع ، آبلیمو و زعفران و ادویه در دستگاه بلند ریخته تا با هم مخلوط شوند ، اگر بلندر نداشتید ، پیاز را رنده کنید و آبش را صاف و ادویه های آسیاب شده را به آن اضافه کنید ، سس مخصوص آماده شده و الان میتونید به مرغ های برش خورده آغشته کنید و بعد از مدتی استراحت میتونید مرینیت کردن جوجه کباب ها را شروع کنید . نوش جان

.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com