تفریحی
تفریحی
طرز تهیه سالاد کدو و ماست
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 28 مهر 1399 ز : 21:6 | +

طرز تهیه سالاد کدو و ماست

برای تهیه سالاد خوشمزه هویج را پوست گرفته و با رنده درشت رنده کنید ، کدو را پوست نگیرید ، فقط تمیز بشویید و آن هم با رنده درشت در ظرف دیگری رنده کنید . فلفل کاپیا و پیازچه ها را هم خرد کنید . کمی روغن زیتون داخل یک تابه بزرگ بریزید ، فلفل و پیازچه خرد شده را داخل تابه ریخته ، و با هم در روغن زیتون ، با حرارت متوسط حدود ۶تا ۷ دقیقه تفت میدهید ، هویج ها وکدوهای رنده شده را اضافه کنید و دو مرتبه ۶ تا ۷ دقیقه تفت دهید . برنج شسته شده ، نمک ، آب داغ و فلفل سیاه را هم اضافه کنید ، درب تابه را بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد .

قبل از اینکه آب برنج تبخیر بشه ، کمی هم بزنید ، وقتی آب داخل تابه کم شد ، جعفری و شوید خرد شده را هم اضافه کنید ، تا آب داخل تابه کشیده بشه و سبزیجات بپزن ، وقتی پخته شدن اونارو از روی گاز برداشته تا خنک شوند . در ظرفی دیگر ماست ، سس مایونز ، نمک و سیر له شده را بریزید و مخلوط کنید . سبزیجات را که الان ولرم شدن به سس ماستی اضافه کنید و هم بزنید و داخل ظرف سرو بریزید . پودر فلفل قرمز را در کره آب شده کمی تفت داده و روی سالاد رژیمی بریزید و تزینش کنید ، از نوش جون کردنش کنار خانواده لذت میبرید .


.:: ::.


طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 28 مهر 1399 ز : 21:5 | +

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی

برای تهیه خوراک سیب زمینی در ابتدا پیازها را پوست بگیرید ، ریزخرد کنید ، کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود . سپس ادویه را هم اضافه کنید و یه تفت کوچولو بدید ، بعد سیب زمینی های پخته را بکوبید و همراه سبزی و سس فلفل اضافه کنید . با هم مخلوط کنید تا یک اندازه و مساوی طعم دارن شوند . مخلوط را کنار بزارید تا خنک بشه . برای اینکه سمبوسه های یک شکل و مساوی داشته باشید ، یک عدد نون لواش را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت نون را از عرض به سه قسمت تقسیم کرده به طوری که هر یک عدد نان ۶ قسمت مساوی برش داده بشه .

اولین گوشه را از مواد پر کرده وتا میزنید تا شکل مثلث بگیرد و اضافه نان را به همان شکل ادامه میدهید تا یک سمبوسه کامل بشه . سمبوسه های پیچیده شده را در روغن داغ سرخ نمایید ، یه ظرف در دار کنار بگذارید تا وقتی سمبوسه سرخ شد داخل ظرف بچینید تا خشک نشه . نان هایی که برای سمبوسه برش زدید در داخل نایلون قرار دهید تا موقع پیچیدن سمبوسه نان خشک نشود . میزان تندی سمبوسه به شما بستگی داره اگر نمیخاهید تند بشه ، زیاد فلفل نزنید . اضافه کردن پودر سیر هم به شما بستگی داره میتونید واسه طعم جذابتر بیشتر استفاده کنید . از نوش جان کردنش غذا با سیب زمینی لذت ببرید .

.:: ::.


طرز تهیه کباب تابه ای مرغ
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 26 مهر 1399 ز : 22:1 | +

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ

در ابتدا و برای تهیه این کباب خانگی باید سینه های مرغ را خرد کنید و در چرخ گوشت یا غذا ساز چرخ کنید تا خوب له بشه . سپس سینه چرخ شده را در ظرفی بزرگ بزارید و پیاز خرد شده و زنجبیل رنده شده و سیر له شده و نمک و فلفل قرمز ، فلفل سیاه ، گرام ماسالا و زرد چوبه و آرد نخود چی و روغن زیتون و فلفل سبز و گشنیز ، جعفری خرد شده ، لیمو و تخم مرغ را اضافه کنید و خوب ورز دهید تا همه مواد با هم مخلوط بشن . روی ظرف را با سلفون بپوشونید و در یخچال یک ساعت اجازه دهید تا استراحت کند .

بعد از یک ساعت مخلوط را به ۸ قسمت تقسیم کنید . هر قسمت را با دست مرطوب بردارید ، یا به شکل سوسیس یا کتلت در آورید ، و در تابه گریل روغن بریزید تا داغ بشه . سپس تکه هایی را که آماده کردید را به آرامی در تابه بچینید تا به آرامی سرخ بشه ، در آخر کار کره را اضافه کنید تا گوشت ها خشک و سفت نشوند . این کباب خوشمزه را هم میتونید با پلو هم با نان همبرگر سرو و میل کنید . نوش جان


.:: ::.


طرز مرینیت ماهی سالمون
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 26 مهر 1399 ز : 21:57 | +

 

طرز مرینیت ماهی سالمون

ابتدا برای مزه دار کردن ماهی سالمون رژیمی ، سویا سس ، روغن زیتون ، نمک و فلفل سیاه و عسل ، سیر و زنجبیل به ماهی ها آغشته کنید و بزارید تو یخچال استراحت کنه . سیب زمینی های را هم با نمک و فلفل قرمز و روغن زیتون و پودر سیر و پودر پیاز و رزماری آغشته کنید و داخل یخچال قرار دهید . در این مرحله سبزیجات مورد علاقه را را با روغن زیتون و نمک وفلفل قرمز کمی تفت دهید . فر را گرم کنید روی حرارت ۱۸۰ درجه باشه ، و ظرف سیب زمینی و ماهی را داخلش قرار دهید ولی قبلش روی ماهی کنجد بپاشید .

حدود نیم ساعت طول میکشه تا هم سیب زمینی ، هم ماهی پخته شود . ماهی نباید خشک بشه حتی وسطش باید آب دار باشه ، رویش هم چون عسل داره باید براق بشه ، مواظب باشید ماهی سالمون در فر بیش از حد نمونه چون ممکنه کنجد پاشیده شده بسوزه . برای اینکه مطمعن بشید سیب زمینی ها پخته شدند از کارد استفاده کنید و اجازه دهید خوب سرخ بشه و در آخر هم سیب زمینی ها را کنار ماهی بچینید و سرو کنید .


.:: ::.


طرز تهیه کراکت سیب زمینی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 26 مهر 1399 ز : 21:56 | +

طرز تهیه کراکت سیب زمینی

این خوراک سیب زمینی یکی از پر طرفدار ترین غذاهاست که بسیار خوشمزه و یک فینگر فود به حساب میاد . قبول دارید که میتونید با سیب زمینی غذاهای بسیار خوشمزه و شیک درست کرد ؟

.:: ::.


طرز تهیه سوپ شیر
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 24 مهر 1399 ز : 23:3 | +

طرز تهیه سوپ شیر

ای سوپ یکی از خوشمزه ترین سوپ ها به حساب میاد پس بهتره تو این فصل ، حتما این سوپ رژیمی را درست کنید .در ابتدا باید پیاز را ریز خرد کرده و هویج را پوست بگیرید و با رنده درشت رنده کنید و بهش اضافه کنید .سینه مرغ را در آب جوش بپزه ، به قدری آب بریزید که به اندازه یک بند انگشت آب بالای مرغ باشه ، حرارت را کم کنید تا به آرامی بپزه .

جو پرک را در آب خیس کنید و بعد از ۲۰ اضافه کنید .بعد از یک ربع سینه مرغ را بیرون بیارید و با کمک چنگال ریش ریش کنید و داخل قابلمه برگردانید .

.:: ::.


طرز تهیه میگو لا پلو
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 23 مهر 1399 ز : 23:26 | +

طرز تهیه میگو لا پلو

برای تهیه خوراک خوشمزه میگو لوبیا ها را در آب نمک خیس کنید ، ۱ ق غ نمک بریزید کافیه ، و بعد بشورید ، بزارید ۲ یا ۳ ساعت بپزه ، زیاد نرم نشه . برنجاتونا با ۴ ق غ نمک خیس کنید و آبشو خالی کنید . آب را بزارید جوش بیاد وحدود ۷ دقیقه اجازه دهید برنج ها در آب باشه ، بعد هم لوبیا ها را اضافه کنید هم بزنید بعد از ۲ دقیقه آبکش کنید .  پیازها را در روغن تفت دهید سپس میگوها را اضافه کنید ، زرد چوبه ، فلفل سیاه و قرمز و نمک را هم اضافه کنید و تفت بدهید تا آب میگو تبخیر بشه و بپزه .

در مرحله بعد به خوراک میگو خود لیمو امانی پودر شده و کشمش را هم اضافه کنید وبا میکسر حدود ۲۰ ثانیه میکس کنید و برش دارید . بعد کف ظرفتون را کمی روغن بریزید و نصف ق چ زرد چوبه و ۱ ق غ شوید خشک شده را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید . الان برنج بریزید و لایه بعدی سبزی ، وسط برنج هم مواد را اضافه کنید . حدود ۱۰ دقیقه بزارید با شعله زیاد بخار کنه ، و بعد شعله را کم کنید و بزارید حدود یک ساعت دم بکشه حالا میگو با پلو آماده برای سرو شده است . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه سوپ بلغور
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 23 مهر 1399 ز : 23:24 | +

طرز تهیه سوپ بلغور

این سوپ خوشمزه و پر طرفدار ، طعمی جدید و دلپذیری داره حتما دستورشا یاد بگیرید و درست کنید . پیازها را پوست کنده و ریز خرد کنید ، و در روغن تفت دهید ، سیر له شده را هم اضافه کنید و با پیاز تفت دهید . گوجه ها را بشویید ودرشت رنده کنید و رب گوجه ، نمک و زرد چوبه را هم به پیازها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید اجازه دهید آب گوجه تبخیر بشه و خشک بشه تا راحت تر تفت بخوره . سپس بلغور و شوید و نعناع و ماست را هم اضافه کنید و با هم مخلوط کنید ، مقداری آب جوش بریزید تا جوش بیاید .

مقداری گوشت چرخ کرده را با نمک و فلفل سیاه و کمی آرد نخودچی مخلوط کنید و با هم ورز دهید . گوشت ها را با دست به شکل کوفته قلقلی کوچک درآورید ، وقتی آب سوپ به جوش اومد، گوشت های قلقلی را به آرامی داخل سوپ بریزید تا بپزن . دال عدس هم میشوییم و به سوپ اضافه میکنیم و اجازه میدهم یک ساعت ونیم بپزه . شما میتونید بجای گوشت قلقلی از مرغ ریش ریش شده هم میتونید استفاده کنید .

.:: ::.


طرز تهیه مربا کدو حلوایی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 22 مهر 1399 ز : 23:22 | +

طرز تهیه مربا کدو حلوایی

برای تهیه این مربا خوشمزه شما از آهک استفاده میکنید .در ۵ لیتر آب یک لیوان آهک بریزید و با هم مخلوط کنید ، صبر میکنیم اگه گرد و غبار یا خاکی داشت آب را دور بریزید و دوباره به اندازه ۴ لیتر آب به آهک ته نشین شده اضافه میکنید تا ده ساعت میزارید بمونه ، بعدش آب زلال را در ظرفی ریخته و رسوب باقی مانده ته ظرف را دور بریزید . حالا شما باید کدو ها را یا به صورت حبه قند یا با قالب خرد کنید ،سپس کدوهای خرد شده را به آب اهک زلال اضافه کنید تا ۲۴ ساعت هم بهش زمان بدید . بعد که ۲۴ ساعت گذشت ، کدوها را از آب بیرون آورده ، و با آب سرد آبکشی کنید . کدوهای آبکشی شده را به ۶ لیتر آب سرد اضافه نمایید حدود ۷ تا ۱۲ ساعت زمان بدید ، شما باید هر ۳ ساعت یکبار آب را عوض کنید .

طرز تهیه مربا کدو حلوایی

بعد از گذشت این مرحله ، کدوها را داخل ظرف بریزید و تا حدی آب داخل ظرف ریخته که روی کدوها را آب بگیرد ، و روی حرارت قرار دهید به مدت ۵ دقیقه تا اگه آهکی هست خارج بشه و سپس آبکشی میکنیم . شکر را با ۳ لیوان آب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا قوام بیاد و غلیظ بشه سپس حرارت را خاموش کرده تا شهد خنک بشه .

.:: ::.


طرز تهیه شیرین قاتوق گیلانی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 22 مهر 1399 ز : 23:21 | +

طرز تهیه شیرین قاتوق گیلانی

برای تهیه این خورشت گیلانی ابتدا پیازها را به نمک آغشته کنید تا هم طعمش جالب بشه هم راحت تر سرخ بشه ، سپس زرد چوبه را بهش اضافه کنید و تفت دهید . تکه های مرغ را هم با زرد چوبه و نمک سرخ میکنید ، وقتی مرغ ها آماده شدند ، قیصی ها را داخل روغن تفت دهید . آلو ها را تفت داده و با مرغ و قیصی داخل قابلمه میریزید ، سپس کمی آب اضافه میکنید تا به آرامی جوش بیاد . الان وقت اضافه کردن پیازهای سرخ شده هست تا دوباره حرارت ببینه .

کشمش ها را هم جدا در تابه سرخ کنید و کنار بگذارید . کمی روغن داخل تابه ریخته و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رب باز بشه وخام نباشه ، سپس به داخل قابلمه بریزید. کمی بعد شیرین قاتوق با مزه ملس جا میفته و آماده سرو میشه ، خورش محلی خیلی خوشمزه را حتما تهیه کنید و از طعم فوقالعاده آن لذت ببرید .

.:: ::.


طرز تهیه ساندویچ زبان
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 21 مهر 1399 ز : 22:2 | +

طرز تهیه ساندویچ زبان

برای تهیه این ساندویچ گوشت رژیمی در ابتدا کار ۵۰۰ گرم زبان را با یک عدد پیاز و ۳ حبه سیر با فلفل و نمک و زرد چوبه زنجبیل میزارید خوب بپزه ، برای پخت کافی در قابلمه ۴ تا ۵ ساعت زمان لازم دارید ولی اگر زمان ندارید میتونید از زود پز استفاده کنید .بعد از اینکه زبان پخته شد ریش ریش کنید .

در ظرفی دیگر یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و در کمی روغن تفت بدید ، سپس بهش زبان ریش ریش شده را با ادویه و زرد چوبه ، فلفل نمک اضافه کنید و با هم تفتشون بدید .الان باید ۵۰۰ گرم قارچ خرد شده را در کره با حرارت بالا تفت دهید تا قارچ ها آب نندازن .سپس قارچ ها را با ۲۵۰ گرم پنیر پیتزا اضافه کنید تا پنیر هم به خوبی آب بشه .حرارت را خاموش کنید ، و ساندویچ خوشمزه را همراه با مخلفاتی مثل پیاز ، گوجه ، خیار شور و سس میل کنید .

.:: ::.


طرز تهیه کدو شکم پر
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 21 مهر 1399 ز : 22:1 | +

طرز تهیه کدو شکم پر

این خوراک کدو را هم میتوانید به عنوان پیش غذا ، هم غذای اصلی سرو کنید . واسه این غذا بهتره از کدوهای کوچک و ظریف استفاده کنید و موادی که داخل شکم این کدوها ریخته میشه هم خیلی مقوی هم خیلی خوشمزه هستش که من بهتون آموزشش میدم .

.:: ::.


طرز تهیه میگو سوخاری
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 21 مهر 1399 ز : 7:29 | +

طرز تهیه میگو سوخاری

برای تهیه خوراک میگو جنوبی ابتدا میگوها را پاک کرده و تمیز بشویید و داخل ضافی قرار دهید تا آبش بره و خشک بشه . برای اینکه میگوها را طعم دار کنید ، داخل یه ظرف در دار ؛ نمک و فلفل ، سیر ، موسیر ، پودر پیاز ، ادویه پابریکا و مقداری آب لیمو ریخته و باهم مخلوط کنید ، سپس میگوها که دیگه خشک شدنو و آب ندارن را به مواد آغشته کنید ، درب ظرف را بگذارید و ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا میگوها حسابی طعم دار بشن .

.:: ::.


طرز تهیه سوپ مرغ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 20 مهر 1399 ز : 22:3 | +

طرز تهیه سوپ مرغ

برای تهیه این سوپ ساده در ابتدا ۲ لیوان آب را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید جوش بیاید . مرغ را با کمی زرد چوبه به آب در حال جوش اضافه کنید ، درب ظرف رابگذارید ، یک ربع زمان بدید تا مرغ کمی نیمه پز بشه و بوی زهمش گرفته شود . در این مرحله از روند سوپ ، پیاز و سیر را پوست گرفته و ریز خرد کنید بهتر است داخل همون قابلمه ای که میخاهید سوپ درونش پخته شود بریزید و با کمی روغن مایع تفت دهید . وقتی کمی نرم شدند زرد چوبه را اضافه کنید و تفت دهید . مرغ را هم میتونید ریش کنید هم نگینی خرد کنید و آن ها را هم تفت دهید .

به اندازه ۴ تا لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید تا مرغ ها به مدت یک ربع ، ۲۰ دقیقه ای بپزند . سپس هویج ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و به سوپ اضافه کنید تا یک ربعی هم هویج ها بپزند ، سیب زمینی را هم خرد کرده اضافه کنید . جعفری خرد شده را هم به همراه فلفل و نمک اضافه کنید . میتونید آب لیمو ترش را هم الان داخل سوپ بریزید ، اگر خاستید هم موقع سرو اضافه کنید . اگر دوست داشتید سوپ لعاب داشته باشه کمی رشته سوپی را خرد کنید و در اواسط پخت سوپ اضافه کنید . چونکه این سوپ زرد چوبه داره و زرد هست ، اگر دوست داشتید سوپ مجلسی خوشرنگ تر داشته باشید ، کمی رب در روغن سرخ کنید و به سوپ اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک سوسیس ساده
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 20 مهر 1399 ز : 22:2 | +

طرز تهیه خوراک سوسیس ساده

برای تهیه ساندویچ سوسیس ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید ، و به یک شکل و یک اندازه ، خلالی خرد و در روغن سرخ کنید . وقتی پیازها سبک و شیشه ای شدند ادویه ها و رب اضافه کنید و حسابی تفت دهید تا مزه خامی رب از بین بره . وقتی حسابی سرخ شد ، حرارت را خاموش کنید . حالا باید سوسیس ها و فلفل دلمه ای ها را خرد کنید .

جدا گانه در ظرفی دیگر سرخ کنید ، وقتی کاملا سرخ شدند ، سس از قبل آماده شده را به سوسیس ها اضافه کنید ، به اندازه یک لیوان آب جوش به مواد مخلوط شده اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید تا مواد کاملا با حرارت ملایم جابیفتد . سپس این خوراک سوسیس را به همراه خیارشور و سس در نان ساندویچی قرار دهید و سرو کنید ، از خوردنش لذت میبرید .

نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه خورش قارچ و گوشت
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 19 مهر 1399 ز : 21:54 | +

طرز تهیه خورش قارچ و گوشت

برای تهیه این خورش خوشمزه و سرشار از انرژی پیاز را ریز خرد کنید و در روغن بریزید ، سرخ که شد گوشت ها را اضافه کنید و با پیاز تفت دهید .نمک و فلفل ، زرد چوبه و ادویه را هم اضافه کنید سپس یک قاشق رب گوجه فرنگی هم اضافه کنید و تفت دهید .کمی آب اضافه کنید وقتی جوش اومد شعله را کم کنید تا به آرامی بپزد . آلوها را در آب خیس کنید تا در خورشت باز شود .قارچ ها را خرد کنید و در تابه بریزید ، آبش که تبخیر شد ، کره را اضافه کنید و تفت دهید .گوشت ها که پخته شدند ، قارچ ها و آلوها را هم اضافه کنید .

کمی بعد رب انار و زعفرون را اضافه کنید . زعفرون طعم بینظیری به غذاتون میده . نیم ساعتی اجازه دهید خورشت جا بیفته و پخته بشه .تقریبا سرهم رفته سه ساعت طول میکشه این خورشت آماده و پخته بشه .بجای گوشت میتونید از مرغ هم استفاده کنید .اگه دوست دارید مزه خورش رژیمی به ملسی بره ، در آخر کمی شکر و آبلیمو اضافه کنید .

.:: ::.


طرز تهیه بال مرغ با سس سویا
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 19 مهر 1399 ز : 21:54 | +

طرز تهیه بال مرغ با سس سویا

در ابتدا باید بال مرغ را شسته و بزارید آبش بره ، سپس در داخل ظرف بریزید . وقت طعم دار کردن بالهاست .سس سویا ، عسل ، ادویه ها ، روغن زیتون را روی بالها میریزیم و با دست بالها را زیر و رو میکنیم ، تا همه بالها به مواد آغشته بشن . ظرف حاوی بالها را داخل یخچال بگذارید تا بالها خوب طعم دار بشه .

.:: ::.


طرز تهیه کوکو دو رنگ
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 18 مهر 1399 ز : 23:54 | +

 

طرز تهیه کوکو دو رنگ

برای تهیه این کوکو خوشمزه ابتدا باید لایه اول کوکو را درست کنید ، سیب زمینی ها را رنده کنید ، سپس ادویه ها و تخم مرغ ها را جدا جدا اضافه کنید تا کمی به غلظت برسد ، ولی باید غلظتش از کوکو های دیگر کمتر باشد یا بهتر بگم شل تر باشد . مواد را با هم خوب مخلوط کنید ، هم می تونید در تابه سرخ کنید ، هم در فر بگذارید ، اگر در تابه سرخ میکنید ، باید روغن داغ داغ شود . اگر هم خواستید در فر بگذارید ، کمی که روی کوکو گرفته شد ، سینی فر را خارج کنید .

الان وقتش رسیده که مواد کوکو سبزی ، که لایه بعدی کوکو را تشکیل میده درست کنید . تخم مرغ ها را با ادویه به سبزی های خرد شده اضافه کنید ، سپس کمی ریخته و باهم مخلوط کنید . گردو و زرشک هم اضافه کنید. حالا که روی کوکو سیب زمینی گرفته شده ، مایع کوکو سبزی را رویش بریزید ، حرارت باید ملایم باشد تا کوکو مجلسی مغز پخت شود ، اگر تابه روی گاز است درش را بگذارید ، اگر در فر قرار دارد لازم نیست درش را بگذارید ، خیلی خوشمزه و خوشگل میشه حتما درستش کنید .

.:: ::.


طـرز تـهـیـه ماهی سنگسر شکم پر
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 18 مهر 1399 ز : 23:53 | +

طـرز تـهـیـه ماهی سنگسر شکم پر

همه ما میدونیم ماهی شکم پر ، انواع مختلفی داره ، اما همیشه برای معطر کردن مواد داخل شکم ماهی از سبزیجات معطر مثله : گشنیز ، جعفری ، شوید ، ترخون و مرزه استفاده میشه .سلیق ما ایرانیها اینه که همیشه دوست داریم ماهی را سرخ کنیم ، اما اگر در فر هم آمادش کنیم روغن کمتری میبره و برای سلامتی خطری نداره .

در ابتدا ماهی ها را شسته ، شکمش را خالی کنید ، داخل شکم ماهی را به آبلیمو آغشته کنید و به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید تا ماهی طعم دار بشه . درون تابه روغن ریخته ، سپس پیاز از قبل خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید وقتی پیازها سبک و شیشه ای شد ، سیر رنده شده و گردوی آسیاب شده را هم تفت دهید ، کمی رب انار اضافه کنید ، گیشنیز از قبل خرد شده را هم اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید .

ماهی را از یخچال در آورید ، و داخل شکمش را از مایعی که درست کردید پر کنید ، انتخاب چگونه پختن ماهی باشماست .شما میتونید هم در تابه سرخ کنید ، هم در فر در دمای ۱۸۰ درجه طبخ نمایید .ده دقیقه قبل از اینکه خاستید ماهی ها را سرو کنید ، روی ماهی ها زعفرون آب کرده بریزید و سپس یه قاشق غذا خوری کره آب شده روی ماهی ها اضافه کنید ، و دوباره داخل فر قرار دهید تا خوراک ماهی برشته بشه . در کنار خانواده از نوش جان کردن این غذا لذت میبرید .

.:: ::.


طرز تهیه کلوچه کنجدی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 17 مهر 1399 ز : 22:51 | +

طرز تهیه کلوچه کنجدی

این کیک ساده بسیار آسان و خوشمزه است ، برای درست کردن این کلوچه تخم ها را در ظرفی ریخته و پودر شکر را بهش اضافه کنید ، و۵ دقیقه باهم زن بزنید ، وقتی پف کرد ، روغن و هل را هم اضافه کنید و هم بزنید. بکنیگ پودر را به ماست اضافه کرده و با هم مخلوط کنید بعد از چند دقیقه ، مخلوط پف میکنه و وقتشه که به مواد تخم مرغی اضافه کنید .

آرد و نمک را سه بار الک کنید و به مخلوط اضافه کنید ، غلظتش باید سفت تر از مواد کیک شود ، تقریبا مثل غلظته حلوا بشه خوبه . داخل ظرف میزاریم و درشو میبندیم ، و نیم ساعت میزاریم تو فریزر خودشا بگیره . بعد نیم ساعت کمی دستتونو چرب کنید و به اندازه گردو بزرگ بر می دارید با دست صافش میکنید و تو کنجد میغلتونید و در سینه فر که از قبل چربش کردید میچینید . شیرینی خیلی خوشمزه ، امتحانش کنید .

.:: ::.


طرز تهیه بلدرچین شکم پر
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 17 مهر 1399 ز : 22:50 | +

 

طرز تهیه بلدرچین شکم پر

برای تهیه این خوراک گوشت رژیمی ابتدا مواد داخل شکم بلدرچین را درست میکنیم . پیاز را پوست کنده خلالی خرد میکنیم ، داخل تابه درکمی روغن تفتش میدهیم ، سپس گردو را که از قبل آسیاب کردید را اضافه کنید ، کمی با پیازها که تفت خورد کشمش ها و بعد از آن زرشک ، زرد چوبه ، فلفل را اضافه میکنید ، به مدت یک دقیقه که روی حرارت ماند زیر تابه را خاموش کنید . الان باید شکم بلدرچین را از موادی که با هم تفت دادید ، پر کنید و با نخ بلند شکم بلدرچین را بدوزید و پاهای بلدرچین را محکم ببندید .

با برس که برای چرب کردن تابه بکار میبرید اکنون همه قسمت بلدرچین را زعفران بمالید . کره داخل ظرف ریخته و پیازهای که خرد کردید را در کره تفت دهید ، و کمی رب و نمک بهش اضافه کنید ، بعد از کمی تفت خوردن کمی آب بهش اضافه کنید ، وقتی آب جوش اومد ، بلدرچین ها را که سرخ کردید بچینید در داخل ظرف و درش را ببندید ، بعد از یک ساعت جوجه ها را برگردانید تا طرف دیگرش هم بپزد . و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه غذا رو سرو کنید ، حتما امتحانش کنید و از طعم بینظیرش لذت ببرید . نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه کوکو قارچ
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 17 مهر 1399 ز : 22:14 | +

طرز تهیه کوکو قارچ

برای تهیه این نوع کوکو رژیمی ، ابتدا باید سیب زمینی ها رو آب پز کنید وقتی که خوب پخته شد ، یا رنده کنید یا خوب بکوبید . سبزیجاتمون مثه ، جعفری ، قارچ ، پیاز ، سیر ، فلفل دلمه ها را هر کدام جدا ، ریز خرد کنید و کنار بگذارید . برای تفت دادن سیر کمی روغن داخل تابه ریخته و کم تفت دهید ، قارچ ها را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید . پوره سیب زمینی را داخل ظرف ریخته ، به آن پیاز و فلفل دلمه ای ، نمک ، فلفل ، قارچ ، آرد سوخاری را اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم ، سپس تخم مرغ ها را شکسته و اضافه کنید .

روغن داخل تابه بریزید و اجازه دهید خوب داغ بشه ، بعد از مخلوط ‌کوکو برداشته و داخل تابه بگذارید ، سطح کوکو را تخت و صاف کنید تا بهتر بپزد ، در تابه را بگذارید و سپس طرف دیگر کوکو را سرخ کنید ، نکاتی که باید در تهیه این کوکو رعایت کنید عبارتند از ؛ سبزیجات را ریز خرد کنید ، بگذارید روغن تابه حسابی داغ بشه ، اگه سه تا تخم مرغ کمه ، میتونید به تخم مرغ دیگری اضافه کنید . این کوکو خوشمزه را میتوانید هم به عنوان ناهار ، هم شام ، هم پیش غذا سرو کنید . نوش جان


.:: ::.


طرز تهیه بریانی مرغ بندری
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 16 مهر 1399 ز : 22:56 | +

طرز تهیه بریانی مرغ بندری

برای تهیه یک بریانی سنتی مرغ را با ادویه های معطر که شامل ( فلفل سیاه دارچین زردچوبه هل زیره سیاه ) می‌شود مزه دار کرده درون قابلمه ریخته و مقدار کمی آب اضافه نمایید حالا اجازه دهید تا پخته شود سپس در روغن سرخش کنید . سیب زمینی ها را خلالی کرده و سرخ کنید ، پیازها را هم خرد کنید سرخ کنید طلایی که شد ادویه را میریزید و تفت میدهید ، نخود ها را هم اضافه کنید و یک سوم مخلوط پیاز و نخود را بردارید و به قابلمه برنج اضافه کنید ،

در مرحله بعد روغن و ادویه را به برنج خیس شده اضافه کنید ، آب مرغ را به اندازه ای که روی برنج رو بگیره اضافه کنید ، شعله را زیاد کنید وقتی آب برنج بخار شد در قابلمه را بگذارید و شعله را کم کنید تا دم بکشه . اگر کشمش داخل غذا دوست دارید می تونید به مخلوط پیاز و نخود اضافه کنید . برنج که پخت در ظرف میکشید و با مرغ های سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده و پیاز و نخود بریانی خوشمزه را سرو میکنیم .نوش جان

.:: ::.


طرز تهیه خوراک ماهی سالمون
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 15 مهر 1399 ز : 23:8 | +

طرز تهیه خوراک ماهی سالمون

ماهی سالمون را درون ظرف گذاشته و مقداری نمک و آبلیمو و فلفل و پودر سیر رویش بریزید و با دست به همه جای ماهی مواد را آغشته کنید . حدود دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا ماهی با مواد طعم دار بشن . ماهی را به همراه فلفل دلمه ای در فویل بپیچید و درون فر که با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم شده حدود نیم ساعت بزارید تا بپزه . سیب زمینی ها راشسته و پوست بگیرید و نگینی خرد کنید ، درون آب جوش بریزید تا پخته و نرم بشه . هویج را هم پوست کنده ، رنده کنید ، بروکلی و گل کلم را خرد کنید ، درون تابه کمی کره انداخته ، وسبزیجات خرد شده و رنده شده را به همراه پیاز اضافه میکنید وباهم تفت میدهید تا کاملا نرم و پخته بشن .

اکنون شعله را خاموش کنید ، سبزیجات را در ظرف مورد نظر ریخته ، و پنیر هم اضافه کنید و با هم مخلوط کنید ، ماهی پخته شده را از فویل در آورید و خرد کنید ، اگر تیغ داشت بهتر است تیغ ها را جدا کنید . فلفل دلمه ای که همراه ماهی پخته شده بود را هم خرد کنید و به همراه ماهی به سبزیجات و پنیر اضافه نمایید . چند قطره آب لیمو ترش را روی خوراک ماهی بچکانید و غذا را سرو کنید . از طعمش لذت میبرید .

.:: ::.


طرز تهیه ترشی لیمو
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 14 مهر 1399 ز : 22:41 | +

طرز تهیه ترشی لیمو

این نوع ترشی محلی ، مزه بینظیری دارد و به شما پیشنهاد میکنیم حتما آن را درست کنید شک ندارم که عاشق طعم و مزه ترشی میشوید

.:: ::.


طرز تهیه خورش انار
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 13 مهر 1399 ز : 22:15 | +

طرز تهیه خورش انار

برای تهیه این خورشت ملس با انار ابتدا یه لیوان آب انار را به همراه نمک و زرد چوبه به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت گذاشته تا جوش بیاد . گردو ها را در آسیاب ریخته تا خرد شوند سپس کمی آب بهش اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا خمیری شکل بشه ، الان میتونید به قابلمه اضافه کنید تا گردو ها بپزند ، و خورشت روغن بیندازد ، اگر میخاهید گردو ها بیشتر روغن آزاد کنند ، چند تکه یخ یا کمی آب سرد به داخل خورشت بریزید .

تره ، جعفری ، سبزی محلی ونعناع را با هم مخلوط کرده و ریز ساطوری و خرد کنید و مقداری از ان را در تابه تفت دهید و به خورشت اضافه کنید تا سبزی ها هم پخته شوند . حالا گوشت را با پیاز رنده شده و باقی مونده سبزی خرد شده مخلوط کنید و خوب ورز دهید ، از مخلوط به اندازه گردو بردارید و با دست شکل دهید ، سپس گوشت های قلقلی را به آرامی داخل خورشت خوشمزه قرار دهید تا با شعله ملایم به آرامی بپزند . الان میتونی رب انار و گلپر را هم اضافه کنید . ⏰یک ساعته این خورشت جا میفته و آماده نوش جان کردن هست ..

.:: ::.


طرز تهیه جوجه کباب یونانی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 13 مهر 1399 ز : 22:12 | +

طرز تهیه جوجه کباب یونانی

برای تهیه خوراک جوجه کباب در ابتدای کار باید سینه های مرغ را شسته و به اندازه تکه های مکعبی کوچک برش بزنید ، مقداری روغن زیتون به مرغ ها اضافه کنید . مرغ ها را با روغن زیتون مخلوط کنید ، بهتر است دستکش دست کنید و با دست مرغ ها را زیر ورو کنید تا حسابی به روغن زیتون آغشته شوند ، چند ساقه جعفری را همراه یک حبه سیر با چاقو ریز خرد کنید و با آویشن و نمک و فلفل سیاه ، اوگانو به مرغ ها اضافه کنید .

الان نوبت اضافه کردنه آب لیمو هست و باید آن ها را با دست خوب مخلوط کنید تا مزه ترش آبلیمو ، همه مرغ ها را طعم دار کند ، بهتر است سلفون روی ظرف بکشید و بگذارید ۱ ساعت در یخچال استراحت کند . اگر از قبل به فکر درست کردن این غذا بودید پس برایش وقت بیشتری بگذارید اگر مرغ ها را ۵ الی ۶ ساعت در داخل یخچال بگذارید ، مرغ ها بیشتر طعم دار میشوند و این کار کیفیت آشپزی شما را بالا می برد .

اگه میخواهید برای درست کردن کباب از سیخ چوبی استفاده کنید پس لازم است چند دقیقه سیخ های چوبی را داخل آب سرد بخیسانید سپس ۵ یا ۶ تکه مرغ را به سیخ کشیده ، و داخل یک تابه کمی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید . وقتی که روغن داغ شد ، سیخ ها را داخل تابه بچینید وقتی سرخ شد ، طرف دیگر هم بچرخانید تا سرخ شوند ، البته به سلیقه شما هم بستگی داره ، اگر بخاهید میتونید این نوع کباب را روی منقل زغال هم درست کنید . اگر خاستید از منقل استفاده کنید ، باید سیخ های فلزی جابگزین سیخ های چوبی بشن ، این جوجه کباب عالی را شما هم میتونید با نان هم با برنج سرو کنید و در کنار خانواده از نوش جان کردنش لذت ببرید .


.:: ::.


طرز تهیه ساندویچ گوشت و پنیر
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 13 مهر 1399 ز : 21:21 | +

طرز تهیه ساندویچ گوشت و پنیر

گوشت بدون استخوانی که در اختیار دارید اگه چربی داره ، چربی ها رو ازش جدا کنید ، گوشت را به چند قسمت برش دهید تا راحت تر بپزه و داخل آرامپز گذاشته ، به گوشت ، پیاز و سس هم اضافه کنید برای پخت گوشت به آرامی باید ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان بگذارید ، اگر حرارت بالا را انتخاب کنید ۵ یا ۶ ساعت برای نرم شدن گوشت کافیست .

.:: ::.


طرز تهیه خورش پرتغال
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 12 مهر 1399 ز : 23:35 | +

طرز تهیه خورش پرتغال

در بتدای کار پیازها وسیر را ریز خرد یا رنده کنید ، سینه مرغ را به مکعب های کوچک برش بزنید ، وقتی پیازها تفت داده شدند مرغهای خرد شده را اضافه کنید و با هم تفت دهید وقتی سرخ شدند ، نمک و زرد چوبه ، فلفل را هم اضافه کنید. آب چهار عدد از پرتغال ها را بگیرید اگر پرتغال ها شیرین بودند کمی آب نارج میتوانید اضافه کنید ، آب پرتغال ها اگر دو پیمانه باشند کافیست ، اگر کمتر از این مقدار شد میتوانید کمی آب جوش اضافه کنید ، آن ها را روی مرغ ها ریخته واجازه دهید روی حرارت ملایم قرار بگیره ، تا خورشت محلی پخته بشه ،

در مرحله بعد بادمجونا را پوست کنده و حلقه حلقه کنید ، کمی بادمجانها را به نمک آغشته کنید تا هم تلخی بادمجونا گرفته بشه ، هم مدت زمان سرخ شدن کم بشه ، بعد از نیم ساعت آبکشی کنید وقتی خشک شدند در تابه سرخ کنید و کنار بگذارید ، اون یه عدد پرتغال باقی مانده را هم پوست کنده وحلقه ای برش بزنید وبه خورشت اضافه کنید ، در مراحل آخر هم گوجه های چری را خرد کرده به همراه زعفران به خوراک مرغ پرتقالی اضافه کنید ، طعم و مزش بینظیره .

.:: ::.


طرز تهیه خورش ماهی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 12 مهر 1399 ز : 23:34 | +

طرز تهیه خورش ماهی

برای تهیه این خورش مقوی و خوشمزه ابتدا ماهی رو به تکه های مساوی برش بزنید و داخل آب نمک به مدت یک ساعت بزارید بمونه ، سپس آبکشی کنید و کنار بگذارید تا آبشون بره . ماهی ها رو در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید ، سپس یک عدد پیاز از قبل خرد شده را به همراه سیر له شده در روغن تفت دهید وقتی سرخ شد ، ادویه ها و گوجه فرنگی خرد شده را هم اضافه کرده و با هم تفت دهید رب خرما و تمبر هندی را در کمی آب حل کنید که اگه غلیظن کمی رقیق بشه ، سپس کمی آب اضافه کرده و اجازه دهید به جوش بیاید ، حرارت را کم کنید ، تا سس کمی جابیفتد ، سپس ماهی های سرخ شده را داخل سس در حال جوش قرار دهید و بیست دقیقه صبر کنید که خورشت شما آماده شود . این خورشت ماهی خوشمزه را با یه دمی کته خوش عطر ایرانی سرو و نوش جان کنید .

.:: ::.


طرز تهیه کوفته مرغ
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 مهر 1399 ز : 21:13 | +

طرز تهیه کوفته مرغ

برای تهیه این کوفته خانگی ابتدا مرغ ها را چرخ کنید ، سپس سبزیجات ، مثه پیازچه و جعفری را خرد کنید سپس ادویه و تخم مرغ را هم اضافه کنید این مخلوط را داخل مرغ های چرخ شده ریخته و با هم مخلوط کنید و حسابی ورز دهید تا حسابی طعم دار شود برای اینکه شل نباشه کمی آرد نخودچی اضافه کنید و باز هم ورز دهید ، ۱ ساعت درون یخچال بگذارید تا حسابی خودش رو بگیره .

.:: ::.


طرز تهیه ترشی کلم قرمز
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 مهر 1399 ز : 21:10 | +

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

این ترشی خوشمزه با طعمی ملس را میتونید به عنوان یه سالاد بینظیر کنار بشقاب آماده کنید .

.:: ::.


طرز تهیه ترشی بندری
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 مهر 1399 ز : 21:6 | +

طرز تهیه ترشی بندری

برای تهیه یه ترشی خوشمزه تیز و تند و خوشمزه سعی کنید تمام سبزیجات ترشی را به صورت تازه تهیه کنید .

.:: ::.


طرز تهیه ساندویچ آووکادو
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 مهر 1399 ز : 21:2 | +

طرز تهیه ساندویچ آووکادو

برای درست کردن این ساندویچ خوشمزه که یه فست فود هست وسریع آماده میشه ابتدا آووکادو را شسته وپوست آن را بگیرید با چاقو آووکادو را نصف کنید و با همان چاقو به هسته ضربه بزنید تا راحت تر بتوانید هسته را خارج کنید ، سپس آووکادو را داخل ظرف ریخته و با قاشق له کنید ، سپس نمک و فلفل و آب لیمو را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید . در این مرحله نان های تست را بچینید ، یه ورق پنیر روی هر ۴ عدد تست گذاشته ، بعد مخلوط آووکادو را به اندازه مساوی روی پنیرها بریزید .

نان تست دیگر را روی مخلوط آووکادو قرار دهید ، هر ساندویچ را داخل ساندویچ میکر گذاشته تا پنیر ساندویچ آب شود و نان تست برشته بشه . اگه ساندویچ میکر ندارید اصلا جای نگرانی نیست چونکه شما میتونید این ساندویچ را در داخل تابه ای که کمی چرب شده و روی حرارت ملایم است بچینید و ساندویچ خانگی را درست کنید . لازم به ذکر که اگر پنیر موتزارلا ندارید میتونید از پنیر چدار هم استفاده کنید .

.:: ::.


طرز تهیه نوشیدنی اکسیر جوانی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 مهر 1399 ز : 21:0 | +

 

طرز تهیه نوشیدنی اکسیر جوانی

برای درست کردن این آبمیوه طبیعی و سالم که سرشار از ویتامین ها+ آنتی اکسیدان است شما باید تمام میوه های لازم در آبمیوه را تمیز شسته سپس داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید ، اگر شاتوت در دسترس نبود میتوانید از آب شاتوت استفاده کنید در غیر این صوت کلا حذفش کنید . تخم شربتی ها را داخل مقداری آب جوش بریزید تا دانه ها باز شوند و لعاب بیندازد . به دلیل اینکه آنتی اکسیدان موجود در انگور سیاه زیاد است پس میتواند گزینه مناسبی برای محافظت از پوست به حساب بیاید . در واقع کار دیگر آنتی اکسیدان ها این است که فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی کرده و همین امر باعث میشود پوست شما سلامتش را به دست آورد و دیرتر پیر و چروک شود .

از دیگر فواید انگور سیاه داشتن مقادیر زیادی ویتامین C هست که استفاده از ویتامین C به تنهایی باعث میشود سیستم ایمنی بدن بالا رفته و تعداد گلبول های سفید را افزایش میدهد . در شاتوت هم مقدار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد ، که میتواند همانند آنتی بیوتیک عمل کند و برای کسانیکه در معرض بیماری های قلبی وفشار خون هستند بسیار مفید است .  در انار هم مقادیر زیادی ویتامین ث هست که برای پوست بسیار مناسب است ، و چون همانند انگور سیاه حاوی آنتی اکسیدان است پس مصرف این میوه هم باعث میشود روند پیری و چروک شدن پوست به تاخیر بیفتد و برای شادابی پوست بسیار موثر عمل کند .
از این آبمیوه حتما استفاده کنید ولذت ببرید نوش جان .

.:: ::.


طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ فرانسوی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 مهر 1399 ز : 20:58 | +

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ فرانسوی

برای طبخ این خوراک رژیمی مرغ بهتر است از پیاز فرانسوی استفاده کنید اگر به این پیاز دسترسی نداشتید میتوانید از پیاز قرمز یا زرد استفاده کنید. پیازها را به صورت حلقه حلقه برش بزنید و با کمی سیر رنده شده در روغن زیتون تفت دهید ، وقتی پیازها سبک ونرم شدند وسیرها دیگه خام نبودند ران مرغ را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا مرغ ها کمی سرخ شوند

.:: ::.


طرز تهیه چلو دیزی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 مهر 1399 ز : 20:56 | +

طرز تهیه چلو دیزی

برای طبخ و تهیه چلو گوشت مجلسی ، پیازی که از قبل خرد کردید را به روغن داغ داخل قابلمه اضافه کنید و تفت دهید بعد ازکمی تفت دادن زرد چوبه را به پیاز اضافه کنید و دوباره تفت دهید . حالا باید گوشت ها را به پیاز ها اضافه کرده و حسابی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و آبش کشیده شود

.:: ::.


طرز تهیه خوراک غاز
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 مهر 1399 ز : 20:25 | +

طرز تهیه خوراک غاز

برای تهیه این خوراک خوشمزه و ساده ، شما باید گوشت را درون قابلمه گذاشته ، کمی فلفل و نمک و دو حبه سیر را هم اضافه کرده ومقداری آب درون قابلمه میریزید تا گوشت پخته بشه ولی حواستون باشه که له نشه و شکلشو از دست نده

.:: ::.


طرز تهیه خورش هندی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 مهر 1399 ز : 20:16 | +

طرز تهیه خورش هندی

اگه به غذاهای تند و آتشین علاقه مندید میتونید این خورش خوشمزه و تند هندی را درست کنید البته میزان کم و زیاد فلفل دست شماست

.:: ::.


طرز تهیه املت سوسیس و قارچ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 8 مهر 1399 ز : 22:44 | +

 

طرز تهیه املت سوسیس و قارچ

این نوع املت بسیار خوشمزه و مورد علاقه فرزندان شما میباشد ، میتونید به عنوان یه صبحانه کامل درست کنید و از میل کردنش کنار خانواده لذت ببرید .

.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com