تفریحی
تفریحی
دستور پخت و طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده غذای سنتی هرمزگان
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 تير 1397 ز : 10:17 | +

ماهی شیر سرخ شده,کالری ماهی شیر سرخ شده,كالري ماهي شير سرخ شده,طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده,طرز تهيه ماهي شير سرخ شده,طرز پخت ماهی شیر سرخ شده

ماهی شیر سرخ شده,طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده,طرز تهيه ماهي شير سرخ شده,طرز پخت ماهی شیر سرخ شده

در ادامه با دستور پخت ماهی شیر سرخ شده یکی از غذاهای محلی استان هرمزگان و از غذاهای ایرانی خوشمزه در خدمت شما خواهیم بود .

مواد لازم برای تهیه ماهی شیر سرخ شده :

(( ماهی شیر یا حلوا ۱ عدد ))

(( پیاز ۱ عدد ))

(( سیر ۵ حبه ))

(( پودر کاری ۱ قاشق چایخوری ))

(( فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری ))

(( پودر زیره ۱ قاشق چایخوری ))

(( گوجه‌فرنگی ۱ عدد ))

(( جعفری ۱ قاشق سوپخوری ))

(( نمک و زردچوبه به اندازه لازم ))



:: برچسب‌ها: ماهی شیر سرخ شده, کالری ماهی شیر سرخ شده, كالري ماهي شير سرخ شده,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه آبگوشت بزباش خوشمزه شهر همدان
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 تير 1397 ز : 9:5 | +

طرز تهیه آبگوشت بزباش :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پس از اینکه گوشت را تکه‌تکه کردید بخوبی شستشو میدهید . حالا باید گوشت‌های خرد شده را همراه با پیاز خرد شده، لوبیا و اضافه نمودن ۵ الی ۶ لیوان آب سرد، در یک قابلمه مناسب غذا را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید . تا هنگامی که گوشت پخته شود سبزی آشی را خرد نموده و در  روغن سرخ میکنید توجه داشته باشید برای سرخ کردن باید سبزی ها کاملا خشک شده باشند . پس از اینکه گوشت‌ها پخته شد ، سبزی ها را همراه با لیمو عمانی به غذا اضافه میکنید نکته (برای جلوگیری از تلخ شدن آبگوشت باید هسته های لیمو عمانی را جدا کنید) و سپس حرارت را کم کرده و پس از چند جوش، سیب زمینی‌ها را شسته و پس از اینکه پوست آنها را جدا کردید همراه کمی نمک و فلفل و زردچوبه به آبگوشت بزباش اضافه میکنید


:: برچسب‌ها: طرز تهیه آبگوشت بزباش, طرز تهیه آبگوشت بزباش کرمانی, طرز تهیه آبگوشت بزباش برای ۲ نفر,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه پتله پلو همدان غذای محلی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 تير 1397 ز : 8:42 | +

طرز تهیه پتله پلو همدان :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما برنج و رشته را بعد از اینکه پخته شد آبکش میکنید و در مرحله بعدی همراه با پتله ای که از قبل آماده نموده اید و گوشت چرخ کرده و پیاز مخلوط میکنید حالا غذای خود را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهید تا دم بکشد. امیدواریم مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد .

پتله پلو



:: برچسب‌ها: پتله پلو همدان, پتله پلو همدانی,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه خورش غوره بادمجان با مرغ غذای محلی همدان
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 تير 1397 ز : 8:25 | +

مواد لازم برای تهیه خورش غوره بادمجان با مرغ :

^^^بادمجان شش عدد^^^

^^^مرغ یا جوجه ۸۰۰ گرمی یک عدد^^^

^^^غوره دو خوشه^^^

^^^گوجه فرنگی پنج عدد^^^

^^^پیاز متوسط یکی نمک و ادویه^^^

طرز تهيه چغرتمه مرغ غذای محلی مردم گیلان

طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ و غوره :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پوست بادمجان‌ها را بکنید( توجه داشته باشید بادمجان ها هر چه رنگش تیره تر باد و سربرگ آن بلندتر باشد شیرین تر است ) و بوصرت طولی برش دهید در تابه ای مناسب روغن ریخته و آنها را سرخ نمایید . حالا نوبت تفت دادن پیاز میباشد . در یک ظرف جداگانه مرغ را همراه با گوجه فرنگی های خرد شده و ادویه (زردچوبه و کمی نمک) ریخته حالا پیاز و مقداری آب اضافه نمایید و بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا بپزد. پس از آماده شدن مرغ بادمجان‌ها و غوره را به مواد درون قابلمه اضافه میکنیم حرارت اجاق را کم کرده و  اجازه دهید غذا ۱۵ دقیقه بپزد تا کاملا جاافتاده شود .



:: برچسب‌ها: خورش غوره بادمجان, خورش غوره بادمجان با مرغ, خورش غوره بادمجان سوران, خورش غوره بادمجان همدان,
.:: ::.


عکس و طرز تهیه کباب سرداشی همدان غذای مخصوص
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 تير 1397 ز : 1:15 | +

طرز تهیه کباب سرداشی همدان :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی گوشت را چرخ کرده و بعد از آن سایر مواد را ( فلفل دلمه و پیاز و سیب زمینی ) چرخ میکنیم حالا تمامی این مواد را با هم مخلوط نموده و بخوبی ورز میدهیم تا کاملا یکدست شوند . تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهیم و مقداری روغن به آن اضافه میکنیم حالا مایه کباب سرداشی را درون تابه ریخته و گوجه سیب زمینی ورقه شده را روی آن میچینیم و اجازه میدهیم تا غذا کاملا مغز پخت و جا افتاده شود . در گذشته این غذا را درون تنور نان سنگکی ها میپختند و از آنجا اسم سرداشی برای این غذا انتخاب شد . این غذا را در فر هم با دمای ۱۴۰ درجه برای مدت زمان ۱/۵ ساعت میتوانید آماده کنید .



:: برچسب‌ها: سرداشی همدان, سرداشی مخصوص همدان, کباب سرداشی همدان, کباب سرداشی همدانی,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه کوفته همدانی غذای محلی ایرانی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 28 تير 1397 ز : 7:19 | +

طرز تهیه کوفته همدانی ها :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی مایه کوفته را به این صورت آماده میکنیم گوشت چرخ کرده و را با پیاز چرخ کرده مخلوط میکنیم پس از انجام این کار نوبت مخلوط کردن برنج پخته با نخود میباشد حالا هر دوی این مواد را با هم مخلوط کرده و حسابی ورز میدهیم تا کاملا یکدست شوند . قابلمه ای مناسب را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهیم تا آب آن به نقطه جوش برسد . در طول این زمان مواد میانی کوفته را آماده میکنیم . حالا از مایه گوشت برداشته و درونش را با این مواد پر میکنیم و کوفته را گرد میکنیم . به آب جوش مقداری ادویه نظیر ( فلفل و نمک و زردچوبه و رب و پیاز داغ ) را اضافه میکنیم . اکنون کوفته ها را درون آب قرار میدهیم و صبر میکنیم تا پخته شوند .

کوفته همدانی



:: برچسب‌ها: کوفته همدانی, کوفته همدانی ها, کوفته همدانی برای دو نفر, کوفته کباب همدانی,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه قیمه نخود یزدی غذای محلی ایرانی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 28 تير 1397 ز : 7:16 | +

طرز تهیه قیمه نخود یزدی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم برای شروع شما از دو روز قبل نخودها را در آب بخیسانید در طول این مدت برای چند بار هم آب نخود ها را عوض کنید . حالا گوشت ها را درون یک قابلمه مناسب ریخته و سپس اب را به آن اضافه نمایید بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا نیم پز شود . زعفران را دم کنید به نخود ها اضافه نمایید و زمانی که گوشت نیم پز شد نخود را همراه با لیمو عمانی و پیازهایی که سرخ کرده اید به گوشت اضافه نمایید حالا نوبت اضافه کردن ادویه(نمک و فلفل) میباشد . بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید زمانی که خورشت کاملا پخته شد حرارت را کم کنید تا کاملا جاافتاده شود . در همین حین سیب زمینی ها را سرخ نمایید و در پایان کار سیب زمینی سرخ شده را هم به خورشت اضافه کنید .

قیمه نخود یزدی



:: برچسب‌ها: قیمه نخود یزدی, طرز تهیه قیمه نخود یزدی, خورش قیمه نخود یزدی,
.:: ::.


طرز تهیه دسر یخ در بهشت سنتی و ساده و خانگی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 27 تير 1397 ز : 22:9 | +

۴ پیمانه آب سرد را آماده کرده و نشاسته را در آن حل میکنیم در مرحله بعدی شیر را با آرد برنج مخلوط نموده حالا هر دوی آنها را از صافی رد میکنیم و بعد از انجام این کار با هم مخلوط میکنیم . این مواد را درون یک ظرف لعابدار ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار میدهیم در طول مدت زمانی که بر روی اجاق قرار دارد مواد را هم میزنیم تا به درجه جوش برسد و به غلظت مناسب برای تهیه یخ در بهشت برسد . حالا در این مرحله شکر را همراه با گلاب اضافه میکنیم . حرارت را کم میکنیم و دوباره هم میزنیم تا ته نگیرد زمانی که مایه سفت شد در حدی که اثر قاشق بر روی آن بماند اجاق را خاموش میکنیم درون یک قالب مناسب ریخته و اجازه میدهیم تا کاملا سرد شود . حالا یخ در بهشت را در ابعاد دلخواه بریده و برای تریین بر روی آن مقداری پسته میپاشیم .

طرز تهیه یخ در بهشت



:: برچسب‌ها: طرز تهیه یخ در بهشت, یخ در بهشت سنتی, طرز تهیه یخ در بهشت سنتی, طرز تهیه یخ در بهشت خانگی,
.:: ::.


طرز تهیه شیره هندوانه و خواص و فواید مصرف آن
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 26 تير 1397 ز : 22:7 | +

طرز تهیه شیره هندوانه

شیره هندوانه را در زمان های مردم سیستان و بلوچستان تهیه میکرده اند بخاطر کاشت زیاد و فراوانی محصول برای جلوگیری از اسراف هندوانه شیره این میوه را میگرفته اند . به این صورت که تخمه های هنداونه را جدا نموده و آب آنرا گرفته و از یک صافی مناسب رد کرده و بر روی حرارت گذاشته تا درصد زیادی از آب میوه بخار شود هنگامی که آب هندوانه غلیظ شود شیره شما آماده مصرف شده است . برای مصرف شیره هندوانه باید آن را با روغن حیوانی سرخ کنید و بعد از این کار آن را میل کنید البته با کره هم قابل استفاده میباشد . این شیره باعث تشنگی می‌شود به دلیل طبع گرم . خواص طبی شیره هندوانه ضد عفونت بودن آن است . 

شیره هندوانه



:: برچسب‌ها: شیره هندوانه, خواص شیره هندوانه, شیره ی هندوانه, طرز تهیه شیره هندوانه,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه استانبولی پلو با مرغ مجلسی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 26 تير 1397 ز : 22:1 | +

طرز تهیه استانبولی پلو با گوشت مرغ :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم برای شروع شما در ابتدای آشپری برنج را با میزان آبی که لازم دارد تقریبا ۳ پیمانه با رب، نمک، سیب زمینی ریز شده به اندازه حبه قند و روغن روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار میدهبد زمانی که آب درون قابلمه به نقطه جوش رسید و بخار شد یک قالب نچسب مناسب را انتخاب کرده و داخل آنرا  چرب کنید برنج را حالا درون قالب بریزید و روی قالب خود را با یک فویل مناسب بپوشانید و درون فر قرار دهید حرارت فر باید متوسط باشد و استانبولی پلو را یرای مدت زمان نیم ساعت درون فر قرار میدهید تا برنج دم بکشد . با کم و زیاد کردن زمان پخت میتوانید رنگ ته دیگ پلو را تیره و یا روشن تر کنید. غذای شما آماده سرو میباشدو با سبزیجات میتوان آنرا تزیین کرد .

استانبولی پلو با مرغ



:: برچسب‌ها: استانبولی پلو با مرغ, استانبولی پلو با مرغ و لوبیا سبز, استانبولی پلو با گوشت مرغ,
.:: ::.


طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی با ماست همراه تزیین
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 25 تير 1397 ز : 22:38 | +

طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما چهار قاشق غذاخوری از ماست پرچرب یا چکیده خود را همراه با یک قاشق غذاخوری بادمجان کبابی کوبیده شده در یک کاسه مناسب ریخته و پس از آن این دو را بخوبی با هم مخلوط می‌کنیم . حالا به ماست یک چهارم قاشق چای خوری پودر موسیر و کمی نمک اضافه کرده، کاملاً هم می‌زنیم تا بورانی بادمجان کبابی ما کاملا یکدست شود حالا بورانی شما آماده سرو میباشد .

بورانی بادمجان کبابی



:: برچسب‌ها: بورانی بادمجان کبابی, بوراني بادمجان كبابي, طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی,
.:: ::.


آموزش پخت و طرز تهیه تاک پلو شاهرودی با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 24 تير 1397 ز : 23:5 | +

طرز تهیه تاک پلو شاهرودی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما مرغ‌ ها را پس از آنکه بخوبی شسنید در ابعاد کوچک خرد کنید پس از انجام این کار پیازها را خرد کنید و روی مرغ بریزید حالا نوبت اضافه نمودن پودر لیمو عمانی و پودر خردل و سویا سس و نمک و زعفران به مرغ میباشد حالا مواد خود را برای حداقل ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مرغ شما مزه دار بشه . اکنون نوبت آن شده است که برگ موها رو بشویید و خرد کنید و درون یک قابلمه و با حرارت ملایم برای چند دقیقه بپزید و بعد از آن برگ موها را آبکش کنید . حالا برنج را به روش کته یا آبکش میتوانید آماده نمایید , بعد از انجام این کار برگ موهای پخته را با پلو مخلوط کنید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پلو دم بکشه . تا زمانی که پلو آماده بشه در یک قابلمه روغن ریخته و بعد از داغ شدن روغن مرغ‌ها را درون قابلمه ریخته و مشغول سرخ کردن مرغ ها شوید کمی زردچوبه و ادویه هم به مرغ ها بزنید و اجازه دهید تا با کمی آب خوب بپزه و بعد از آماده شدن میتوانید همراه با پلویی که آماده شده سرو کنید.

تاک پلو شاهرودی



:: برچسب‌ها: تاک پلو,تاک پلو شاهرودی,تاک پلوی شاهرودی,تاك پلو,تاک پلو شاهرودی با ماهیچه,
.:: ::.


طرز تهیه و پخت بره پلو عربی غذای محلی هرمزگان
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 24 تير 1397 ز : 23:1 | +

طرز تهیه بره پلو عربی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پیه را در قابلمه و با حرارت ملایم آب میکنید پس از انجام این کار گوشت گوسفندی را که آماده نموده اید قطعه قطعه کرده و در پیه آب شده سرخش کنید، حالا باید گوشت را از قابلمه بر داشته اکنون نوبت این است که پیاز خرد شده را در همان پیه ریخته و سرخ کنید بعد از آماده شدن پیاز باید مغز بادام کوبیده و برنج را در آن ریخته و برای مدت زمان پنج دقیقه مخلوط فوق را مدام هم بزنید تا پخته شود . حالا باید ادویه جات، مویز، گوجه فرنگی خرد شده را به مواد اضافه نمایید , آب با اندازه کافی ریخته و همش بزنید و روی آتش ملایم قرار دهید . زمانی که آب کاملا تبخیر و جذب غذا گردید، گوشت گوسفند و مقداری مریم گلی و جعفری را به مواد درون قابلمه اضافه کنید حرارت را کم کرده و اجازه دهید غذا برای مدت زمان ۱۵ دقیقه بر روی اجاق بماند تا غذای شما کاملا مغز پخت و جا افتاده شود .

بره پلو عربی



:: برچسب‌ها: بره پلو, بره پلو عربی, بره پلو عربی غذا, بره پلو عربی غذای,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه فلافل ماهی غذای دریایی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 23 تير 1397 ز : 23:26 | +

طرز تهیه و اموزش فلافل ماهی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما ابتدا ماهی را پس از شست شو بخوبی پاک کرده و پس از آنکه ماهی را چرخ کردید همراه با نخود چرخ شده و پیاز رنده شده ای که تهیه نموده اید ، مخلوط کرده و در مرحله بعدی به این مخلوط سیر له شده و گشنیز ساطوری شده را هم اضافه نمایید حالا برای طعم دار کردن غذا بسراغ ادویه ها رفته و پودر زیره، نمک، بکینگ پودر، فلفل و زردچوبه را هم به خمیر فلافل اضافه میکنید تمامی این مواد را خوب ورز می‌دهیم تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند بعد از انجام مراحل بالا همانند فلافل از مواد به اندازه یک گردو برداشته و در روغن داغی که از قبل تهیه نموده ایم سرخ می‌کنیم . فلافل ماهی را میتوان همراه نان باگت، خیار شور، کاهو و گوجه فرنگی سرو نمود امیدواریم مورد پسند شما قرار گرفته باشد .

فلافل ماهی



:: برچسب‌ها: فلافل ماهی, فلافل ماهي, اموزش فلافل ماهی, پخت فلافل ماهی,
.:: ::.


طرز تهیه خورشت مرجو خورش عدس طالقان
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 تير 1397 ز : 23:48 | +

طرز پخت مرجو خورشت طالقان :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پیازها رو خلال میکنید و پس از آن با زرچوبه داخل تابه با روغن داغ ریخته و تفت میدهید تا طلایی رنگ شود. حالا نوبت آن رسیده که گوشت را اضافه کنید ، شما میتوانید رب را هم در همین لخظه به گوشت اضافه کنید تا تفت بخورد و رنگش زیباتر شود . زمانی که رنگ گوشت شما تغییر کرد ، آب را به ظرف اضافه نمایید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا نیم پز شود. در طول این مدت زمان شما عدس‌ها را میخیسانیم و بعد از آن سیب زمینی را هم خرد کرده . حالا میتوانید سیب زمینی و عدس را هم به مرجو خورشت اضافه کنید در مرحله بعد نمک و ادویه‌ها و ربرا اضافه میکنید . آلو و زعفران و آبغوره را اضافه را هم فراموش نکنید بعد از اضافه نمودن این مواد اجازه میدهیم خورش خوب جا افتاده شود . غذا را در یک سینی زیبا کشیده و پیاز داغ روی آن می‌ریزیم . اکنون مرجو خورش آماده سرو میباشد .

مرجو خورش



:: برچسب‌ها: مرجو خورش, مرجو خورش طالقان, مرجو خورشت طالقان, طرز تهیه مرجو خورش,
.:: ::.


طرز تهیه غذای خورش گل در چمن گیلانی محلی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 تير 1397 ز : 23:45 | +

طرزتهیه خورشت گل در چمن :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما گوشت را پس از شست شو و قطعه قطعه کردن درون تابه ریخته و با مقداری روغن سرخ می‌کنیم پس از انجام این کار دو سه لیوان آب را به گوشت اضافه نموده بر روی حرارت ملایم اجاق قرار داده می‌گذاریم تا بپزد. وقتی که گوشت شما کاملا پخته شدو آبش درون ظرف کم شد پاچه باقلای تازه ای را که از قبل تهیه نموده ایم را از دوپوست جدا کرده پس از آن بسراغ شوید رفته و پس از تمییز کردن ریز خرد می‌کنیم. حالا نوبت آماده کردن سیر میباشد سیر را هم پوست کنده و خرد می‌کنیم . حالا تمام موادی را که آماده نموده ایم (پاچه باقلا و شوید و سیر و زردچوبه ) را در مقداری روغن سرخ میکنیم این مواد را به گوشت پخته شده اضافه می‌کنیم و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز  می‌گذاریم تا خورشت گل در چمن ما جا بیفتد. در مرحله آخر و هنگامی که خورشت جا افتاده شد تخم مرغ را هم در آن شکسته و صبر میکنیم تا ببندد . به غذا نمک و فلفل را اضافه کرده و آنرا از روی اجاق برمیداریم. توجه داشته باشید که حرارت بالا و یا مدت زمان پخت طولانی باعث له شدن باقالی های خورشت شما خواهد شد .

گل در چمن گیلانی



:: برچسب‌ها: گل در چمن گیلانی, غذای گیلانی گل در چمن, گل در چمن گیلان,
.:: ::.


طرز تهیه خورش هویج و پسته غذای محلی سمنانی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 تير 1397 ز : 23:43 | +

طرز تهیه خورش هویج و پسته سمنانی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما هویج‌ ها را پس از شست شوی مناسب پوست بگیرید و بصورت نگینی خرد نمایید حالا هویج ها را در مقدار کمی روغن ریخته و سرخ کنید . سینة مرغی را که آماده نموده اید در اندازة و ابعاد خورشتی خرد کنید و با پیاز داغی که در اختیار دارید سرخ کنید , حالا تمام موادی را که داریم ( هویج، زعفران، نمک، فلفل، شکر و آب غوره ) را به گوشت اضافه میکنیم . مواد را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهیم بعد از اینکه چند جوش خورد خورش هویج و پسته ما آماده شده است و برای تزیین آن باید از خلال پسته استفاده کنیم . برای بهتر شدن و رعایت اصول سنتی برای پخت این غذا بهتر است برنج را با روغن حیوانی دم کرده و همراه با خورش مخصوص سمنانی ها سرو کنید. نکته: ۱) غذای، مخصوص شهر دامغان است. ۲) غذا را با گوشت شتر مرغ هم می‌توان پخت.

خورش هویج و پسته



:: برچسب‌ها: خورش هویج و پسته, خورش هویج و پسته سمنانی, خورش هویج و پسته با گوشت شترمرغ, خورش هویج و پسته سمنان,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه قیسی پلو غذای محلی اردبیل
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 تير 1397 ز : 23:37 | +

دستور پخت و طرز تهیه قیسی پلو غذای محلی اردبیل

قیسی پلو,قیسی پلو اردبیل,قيسي پلو,قیسی پلو اردبیلی,قیسی پلوی اردبیلی,قیسی پلوی اردبیل,قیسی پلو غذای محلی,قیسی پلو با گوشت,قیسی پلو با مرغ,قیسی پلو مجلسی,طرز تهیه قیسی پلو اردبیلی,طرز تهیه قیسی پلو اردبیل,دستور پخت قیسی پلو اردبیل

قیسی پلو , قیسی پلو اردبیل , قيسي پلو , قیسی پلو اردبیلی

مواد لازم برای تهیه قیسی پلو با گوشت :

روغن : ۳ قاشق سوپخوری

قیسی : یک فنجان

نمک، فلفل : به مقدار دلخواه

جوز هندی : نصف قاشق چایخوری

برنج : ۵۰۰ گرم

گوشت : ۵۰۰گرم

آب : دو لیتر

دارچین : یک قاشق مرباخوری

کره آب شده : نیم فنجان



:: برچسب‌ها: قیسی پلو, قیسی پلو اردبیل, قيسي پلو, قیسی پلو اردبیلی,
.:: ::.


طرز تهیه و پخت بیفتک سیب زمینی و گوشت
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 تير 1397 ز : 23:33 | +

طرز تهیه بیفتک گوشت چرخ کرده :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما گوشت را باید به اندازه کف دست بریده و پس از آن گوشت را ورقه ورقه کنید پس از انجام این کار با تیزی یک کارد آشپزخانه روی آن بزنید تا صاف و نرم شود . گوشت را همراه با مقداری روغن بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و کمی سرخ کنید . پیازها را پس از خرد کردن سرخ کنید و همراه با یک لیوان آب با گوشت‌ها درون قابلمه بریزید و روی حرارت بسیار کم بگذارید تا مدت زمانی که گوشت بپزد. بعد از گذشت مدت زمان یک ساعت نمک، فلفل و برگ بو را هم به گوشت اضافه نمایید . توجه داشته باشید اگر گوشت شما در این مدت نپخته بود، دوباره یک لیوان آب بریزید و با حرارت کم گوشت را بپذید . رب گوجه فرنگی را هم با مقداری کره سرخ کنید و در پایان کار روی گوشت بریزید . سیب زمینی‌ها را پس از پخته شدن در کمی کره سرخ کنید و دور بیفتک که در دیس کشیده‌اید، بچینید. حالا غذای شما آماده سرو شده است امیدواریم مورد پسند شما قرار گرفته باشد .

بیفتک سیب زمینی



:: برچسب‌ها: بیفتک, بیفتک کوب, بیفتک چیست, بیفتک سیب زمینی,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهيه چغرتمه مرغ غذای محلی مردم گیلان
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 تير 1397 ز : 23:50 | +

طرز تهیه چغرتمه با مرغ :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم برای شروع پیازها رو خرد کرده و در داخل روغن سرخ می‌کنیم . حالا مقداری نمک و پس از آن زعفران دم کرده را اضافه کرده بعداز انجام این مراحل مرغها را بر روی پیازها می‌چینیم . حرارت اجاق ملایم باشد تا زمانی که دو طرف مرغها کمی سرخ بشه . اکنون یک لیوان و نیم آب اضافه میکنیم و برای دومین بار  زعفران را اضافه میکنیم و در قابلمه را می‌بندیم تا مرغ کاملا مغز پخت شود .

آموزش و نحوه درست کردن بادمجان شکم پر گیلانی همراه با عکس

مرغ های سبز، هیچ نوع آنتی بیوتیکی دریافت نمی کنند. این مرغ ها در طول دوره پرورش، ۳ بار به وسیله سازمان دامپزشکی کشور آزمایش می شوند و اگر نتایج آزمایش ها نشان دهد در هر ۳ نوبت بدنشان فاقد داروهای نامبرده بوده، مجوز عرضه به عنوان مرغ سبز را دریافت خواهند کرد. اگر وجود هرگونه آنتی بیوتیک یا داروهای ضدکوکسی دیوز در بدن این مرغ ها ثابت شود، دیگر نشان مرغ سبز برای فروش به آنها داده نمی شود. در حال حاضر، حدود ۳ سال است که مرغداری های ایران در حال تولید و پرورش مرغ های سبز و عرضه آنها هستند.

تهیه مرغ کبابی خوشمزه مجلسی در فر همراه با سیب زمینی لیمویی

در پایان کار رب گوجه فرنگی را در داخل یک استکان آب حل کرده و با نمک و فلفل و مقداری دارچین به مواد اضافه می‌کنیم , در مرحله بعدی تخم مرغها رو درون یک کاسه می‌شکنیم و با کمک چنگال هم می‌زنیم پس از آن تخم مرغ را هم روی مرغها داخل قابلمه میریزیم . بعد از گذشت مدت زمان ۳ دقیقه اجاق گاز را خاموش کرده و غذا را برای سرو کردن تزیین و آماده میکنیم .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه چغرتمه مرغ,طرز تهیه خورشت چغرتمه مرغ,طرز تهیه چغرتمه با مرغ,
.:: ::.


آموزش طرز تهیه سوپ سفید مجلسی و رستورانی بدون خامه
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 تير 1397 ز : 23:46 | +

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما کرفس و نخود فرنگی و هویج را داخل آب مرغی که در اختیارتان میباشد ریخته تا و بر رو حرارت ملایم اجاق قرار میدهید تا بپزد. بعد از اینکه احساس کردید مواد شما تقریبا پخته شده است سس سفید را کم‌کم به مواد درون قابلمه اضافه کنید نزدیک به جوش آمدن که شد اجاق را خاموش کنید اکنون سوپ سفید شما آماده سرو شده است و میتوانید آنرا با سبزی جعفری که در اختیار دارید تزیین کنید . امیدواریم مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد .

طرز تهیه سوپ سفید



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ سفید,طرز تهیه سوپ سفید با خامه,طرز تهیه سوپ سفید با قارچ,طرز تهیه سوپ سفید با ماست,
.:: ::.


آموزش طرز تهیه گراتن قارچ و سیب زمینی در فر
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 تير 1397 ز : 23:17 | +

گراتن قارچ و سیب زمینی

آموزش طرز تهیه گراتن قارچ و سیب زمینی در فر

گراتن قارچ و سیب زمینی,گراتن مرغ و قارچ و سیب زمینی,گراتن سیب زمینی و قارچ و پنیر,تهیه گراتن سیب زمینی و قارچ,اموزش گراتن قارچ و سیب زمینی,گراتن سیب زمینی و قارچ در مایکروفر,گراتن سیب زمینی و قارچ بدون فر,گراتن سیب زمینی و قارچ و گوشت,گراتن سیب زمینی با مرغ و قارچ

گراتن قارچ و سیب زمینی , گراتن مرغ و قارچ و سیب زمینی , گراتن سیب زمینی و قارچ و پنیر , تهیه گراتن سیب زمینی و قارچ

مواد لازم برای تهیه گراتن سیب زمینی و قارچ و پنیر

سیر له شده ۱ حبه

قارچ ورقه شده ۳۰۰ گرم

تخم مرغ ۲ عدد

خامه ۲/۱ فنجان

کره ۱ قاشق سوپخوری

سیب زمینی نازک ورقه شده ۱ کیلو

پنیرگودا ۱۵۰ گرم

نمک و فلفل به مقدار لازم

شیر ۳/۲ فنجان



:: برچسب‌ها: گراتن قارچ و سیب زمینی,گراتن مرغ و قارچ و سیب زمینی,گراتن سیب زمینی و قارچ و پنیر,
.:: ::.


طرز تهیه خورشت شیرین قورمه گیلان با گوشت و مرغ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 تير 1397 ز : 23:12 | +

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی گوشت را همراه با سه پیمانه آب بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهیم . به این نکته توجه داشته باشید زمانی که آب جوش آمد کف روی آن را بگیرید و بعد اجازه دهید با حرارت ملایم برای مدت زمان سه ساعت بپزید . در طول این مدت و پس از گذشت دو ساعت نمک، فلفل و زردچوبه را هم یادتان باشد به گوشت اضافه کنید تا غذای شما یک ساعت هم با نمک و فلفل بپزد. دریک تابه سه قاشق غذاخوری روغن را گرم کنید و پیاز را در آن تفت دهید ، کمی که پیاز شما طلایی رنگ شد قیسی‌ها را نیز به پیاز داغ اضافه کنید و چند دقیقه دیگر پیاز و قیسی را با هم تفت دهید . اکنون پس از گذشت دو و نیم ساعت که گوشت شما پخت مخلوط پیازداغ، قیسی و زعفران را نیز به آن اضافه کنید و اجازه دهید خورشت شیرین قورمه شما برای مدت زمان نیم ساعت دیگر بر روی حرارت ملایم اجاق گاز کاملا مغز پخت و جا افتاده شود . حالا غذای شما برای سرو آماده میباشد .

شیرین قورمه گیلان



:: برچسب‌ها: شیرین قورمه گیلان,شیرین قورمه گیلانی,
.:: ::.


طرز تهیه خاگینه با شیره انگور غذای گیاهی تبریزی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 تير 1397 ز : 23:41 | +

مواد لازم برای تهیه خاگينه با شيره انگور :

تخم مرغ  ۱ عدد

آرد  ۱ ق غ

نمک  خیلی کم

برای داخل خاگینه پودر گردو و مقداری زنجبیل و دارچین

نصف استکان شیره انگور +مقداری آب برای رقیق کردن شیره

,آشپزی,آشپزی با مرغ,آشپزی ساده

دستور تهیه خاگینه تبریزی با شیره انگور :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی ما تخم مرغ را همراه با نمک و آرد مخلوط می‌کنیم یک تابهٔ تفلون در ابعاد متوسط را بر روی حرارت ملایم اجاق گذاشته و گرم می‌کنیم حالا مقداری روغن کف تابه ریخته و مخلوط تخم مرغ را درون تابه می‌ریزیم زمانی که مواد ما پخته و پف کرد اجاق را خاموش می‌کنیم در مرحله بعدی مقداری شیره انگور را روی خاگینه می‌ریزیم و در مرحله بعدی به مواد غذایی خود پودر گردو و زنجبیل و دارچین را اضافه میکنیم این مواد را بر روی خاگینه ریخته حالا باید خاگینه را رول کنیم حالا زمان آن است که بقیهٔ شیره انگور را روی سطح خاگینه بریزیم پس از آن خاگینه را روی شعلهٔ ملایم قرار میدهیم تا شیره کاملا به خورد خاگینه بره نکته مهم : در این زمان باید با قاشق از شیره روی خاگینه ریخته و دو الی سه بار غذا را بچرخانید تا شیره به خورد کل خاگینه برهحالا غذای شما آماده سرو شده است و با مقداری پودر نارگیل میتوانید غذای خود را تزیین نمایید .



:: برچسب‌ها: خاگینه با شیره انگور, خاگينه با شيره انگور, تهیه خاگینه با شیره انگور, خاگینه تبریزی با شیره انگور,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده مجلسی خوشمزه
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 تير 1397 ز : 23:4 | +

 با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدا به این نکته توجه نمایید که برای خرید بادمجان باید رنگ بادمجان تیره باشد که نشانع شیرین بودن بادمجانها میباشد ، پس از شستشو پوست بادمجان ها را کنده و در تابه برای مدت کوتاهی سرخ می‌کنیم . پس از انجام این کار آنها را خرد کرده و درون یک ظرف مناسب له می‌کنیم . پس از آن تخم مرغ و نمک و فلفل و زردچوبه را به بادمجان ها اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم . در یک ماهی تابه‌ مناسب روغن را داغ نموده و کلیه مواد را داخل تابه خالی ریخته و مشغول سرخ کردن مواد میشویم . بخوبی مواد را پشت و رو کرده و دوطرف آنرا سرخ میکنیم . بهتر است درب تابه را ببندید تا بادمجان ها کاملا مغز پخت شوند . اکنون کوکو شما آماده سرو میباشد .

طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده



:: برچسب‌ها: کوکو بادمجان سرخ شده, کوکو با بادمجان سرخ شده, طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده, طرز تهیه کوکوی بادمجان سرخ شده,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه غذای شمالی با سیر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 تير 1397 ز : 23:0 | +

طرز تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه

نرگسی اسفناج,نرگسی اسفناج خوشمزه,نرگسی اسفناج با پنیر,نرگسی اسفناج رژیمی,نرگسی اسفناج هانی شف,نرگسی اسفناج با سیر,نرگسی اسفناج با قارچ,نرگسی اسفناج با لپه,نرگسی اسفناج و قارچ,تهیه نرگسی اسفناج,تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه

نرگسی اسفناج,نرگسی اسفناج خوشمزه,نرگسی اسفناج با پنیر,نرگسی اسفناج رژیمی

مواد لازم برای تهیه نرگسی اسفناج با سیر :

اسفناج >>> نیم کیلو

پیاز >>> ۱ عدد

سیر >>> ۱ حبه

تخم مرغ ۲ تا ۳ >>> عدد

نمک و فلفل >>> به مقدار لازم



:: برچسب‌ها: نرگسی اسفناج, نرگسی اسفناج خوشمزه, نرگسی اسفناج با پنیر, نرگسی اسفناج رژیمی,
.:: ::.


روش پخت و طرز تهیه سالاد ماکارونی ماهی قارچ و پیازچه خوشمزه
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 تير 1397 ز : 1:19 | +

روش پخت سالاد ماکارونی با ماهی خوشمزه : بانام ویاد خدا شروع میکنم  در ابتدای آشپزی و برای شروع ماهـی را پس از آنکه یخوبی تمیز نمودیم همراه با کمی پیاز داغ و نمک و زردچوبه و یک استکان آب برای مدت زمان ۵ دقیقه بر روی حرارت ملایم اجاق گاز گذاشته و می پزیم . زمانی که ماهی کاملا پخته شد، استخوان آن را جدا کرده و شروع به ریز ریز کردن گوشت ماهی می کنیم حالا پیاز را تفت داده فلفل را نیز خرد کرده و همراه با پیاز تفت میدهیم. در مرحله بعد سیـر رنده شده را به مواد اضافه می کنیم. بعد از انجام مراحل بالا سبزی ها را اضافه کرده و بعد از تفت سبزی، ماهی را اضافه می کنیم. در آخرین مرحله رب گوجه فرنگی، نمک،ادویه،آب نارنج،دارچین و زعفران را اضافه میکنیم و بعد از مخلوط کردن کامل مواد مورد نظر ، اجاق گاز را خاموش میکنیم . در مرحله بعدی ماکارونی را با آب و نمک جوشانده و هماننـد ماکارونی با گوشت عمل کرده و آن را دم می کنیم . بعد از انجام مراحل بالا سالاد ماکارونی ماهی شما آماده سرو شده است .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سالاد ماکارونی ماهی, طرز تهیه سالاد ماکارونی باتن ماهی, طرز تهیه سالاد ماکارونی تن ماهی, طرز تهیه سالاد ماکارونی با تون ماهی,
.:: ::.


آموزش طرز تهیه پاد تای یا نودل سرخ شده تایلندی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 تير 1397 ز : 1:17 | +

طرز تهیه پد تای تایلندی : با نام و یاد خداوند عزوجل در شروع آشپزی یک قابلمه لبه بلند را انتخاب نموده پس از آن روغن را درون ظرف داغ کرده حالا موسیر و میگو خشک را به روغن اضافه نموده و تفت میدهیم تا طلایی رنگ شوند. در مرحله بعدی میگوهای درشت را به مواد درون قابلمه اضافه میکنیم تمام مواد درون ظرف را برای مدت زمان تقریبی ۲ دقیقه تفت میدهید . پس از انجام این کار نوبت اضافه نمودن تخم مرغ، پنیر لوبیا، ترشی تربچه، رشته‌های برنج، شکر، سس ماهی، آب تمبرهندی، پودر چیلی، نصف جوانه سویا و یک پیازچه چینی میباشد و حرارت اجاق شما باید نرمال باشد و  تا زمانی که رشته‌های درون ظرف بپزند به هم زدن مواد ادامه دهید . حالا این غذای تایلندی شما آماده سرو شده است و میتوانید با بقیه جوانه‌ها، پیازچه، بادام زمینی و برش‌های لیموترش و شکوفه موز پاد تای خود را تزئین کنید.امدواریم مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد .

طرز تهیه پاد تای


.:: ::.


طرز تهیه شربت آبلیمو با گلاب
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 تير 1397 ز : 1:14 | +

طرز تهیه شربت آبلیمو با گلاب : با نام و یاد خدا شروع مییکنیم در ابتدای کار نصف لیوان آبلیمو، را همراه با یک لیوان شکر و یک چهارم لیوان گلاب با هم مخلوط نموده . در مرحله بعدی سه و نیم لیوان آب را به شربت اضافه کرده حالا تمام مواد را هم می‌زنیم تا شربت آبلیمو آماده شود (با ۳ لیوان آّب، شربت پر شیرین و ۴ لیوان آب، شربت کم شیرین خواهد بود). نکاتی برای خوشمزه تر کردن شربت : در صورت دلخواه شما می‌توانید کمی زعفران آب کرده به شربت اضافه کنید تا شربت آبلیمو زعفرانی تهیه شود. اکنون شربت شما آماده میباشد شربت را در یخچال گذاشته، تا خنک شده و آماده برای پذیرایی شود .

شربت آبلیمو با گلاب



:: برچسب‌ها: شربت آبلیمو با گلاب, طرز تهیه شربت آبلیمو با گلاب, شربت خاکشیر با آبلیمو و گلاب,
.:: ::.


آموزش طرز تهیه ترشی آلبالو با سرکه و شکر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 تير 1397 ز : 1:12 | +

طرز تهیه ترشی آلبالو ملس : با نام و یاد خدا شروع مییکنیم در ابتدای آشپزی آلبالوهای مورد نظر را پاک کرده سپس تمیز می شوییم (بهترین نوع آلبالو برای این کار آلبالوهای محلی ریز و ترش مره میباشد) حالا اجازه میدهیم تا آب آلبالو ها کاملا خشک شود. حالا میوه را در درون ظرفهای شیشه ای ریخته و در حدی که سرکه روی آلبالوها را کاملا بپوشاند اضافه میکنیم بعد از انجام این کار نمک را هم به آلبالو ها اضافه کرده و پس از انجام این کار یک قاشق مرباخوری شکر هم به شیشه اضافه میکنیم تا مزه ترشی ما ملس باشد. توجه داشته باشید به این نکته که یک قاشق مرباخوری شکر برای ملس کردن مزه ترشی کافی می باشد . ترشی آلبالو برای تزیین سفرهای میهمانی بسیار شیک و لاکچری می باشد و سفره شما را رنگین خواهد کرد .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه ترشی آلبالو, طرز تهیه ترشی آلبالو با شکر, طرز تهیه ترشی آلبالو ملس, طرز تهيه ترشي آلبالو,
.:: ::.


روش پخت و طرز تهیه سالاد ماکارونی ماهی قارچ و پیازچه خوشمزه
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 15 تير 1397 ز : 17:37 | +

روش پخت و طرز تهیه سالاد ماکارونی ماهی قارچ و پیازچه خوشمزه

طرز تهیه سالاد ماکارونی ماهی,طرز تهیه سالاد ماکارونی باتن ماهی,طرز تهیه سالاد ماکارونی تن ماهی,طرز تهیه سالاد ماکارونی با تون ماهی,طرز تهیه سالاد ماکارونی و تن ماهی,طرز تهيه سالاد ماكاروني با تن ماهي,طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با تن ماهی

طرز تهیه سالاد ماکارونی ماهی,طرز تهیه سالاد ماکارونی باتن ماهی

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی ماهی تعداد چهار نفر :

ماهی >>> ۱کیلوگرم

ماکارونی >>> ۱ بسته

جعفری و گشنیز خرد شده >>> دو سوم لیوان

رب گوجه فرنگی >>> ۴-۳ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای >>> ۱ عدد کوچک

پیاز >>> ۲ عدد

سیر >>> ۳ حبه

نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین >>> به میزان لازم

زعفران دم شده >>> به میزان لازم

نارنج >>> یک عدد



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سالاد ماکارونی ماهی, طرز تهیه سالاد ماکارونی باتن ماهی, طرز تهیه سالاد ماکارونی تن ماهی, طرز تهیه سالاد ماکارونی با تون ماهی,
.:: ::.


آموزش طرز تهیه پاد تای یا نودل سرخ شده تایلندی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 15 تير 1397 ز : 17:5 | +

با نام و یاد خداوند عزوجل در شروع آشپزی یک قابلمه لبه بلند را انتخاب نموده پس از آن روغن را درون ظرف داغ کرده حالا موسیر و میگو خشک را به روغن اضافه نموده و تفت میدهیم تا طلایی رنگ شوند. در مرحله بعدی میگوهای درشت را به مواد درون قابلمه اضافه میکنیم تمام مواد درون ظرف را برای مدت زمان تقریبی ۲ دقیقه تفت میدهید . پس از انجام این کار نوبت اضافه نمودن تخم مرغ، پنیر لوبیا، ترشی تربچه، رشته‌های برنج، شکر، سس ماهی، آب تمبرهندی، پودر چیلی، نصف جوانه سویا و یک پیازچه چینی میباشد و حرارت اجاق شما باید نرمال باشد و  تا زمانی که رشته‌های درون ظرف بپزند به هم زدن مواد ادامه دهید . حالا این غذای تایلندی شما آماده سرو شده است و میتوانید با بقیه جوانه‌ها، پیازچه، بادام زمینی و برش‌های لیموترش و شکوفه موز پاد تای خود را تزئین کنید.امدواریم مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد .

طرز تهیه پاد تای


.:: ::.


طرز تهیه بورانی اسفناج با ماست همراه خواص و کالری این غذای گیاهی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 8 تير 1397 ز : 23:14 | +

طرز تهیه بورانی اسفناج با ماست :

با نام و یاد خدای منان برای شروع آشپزی اسفناج های تازه را بادقت تمیز و ضدعفونی می‌کنیم پس از انجام این کاراسفناج ها را همراه با یک لیوان آب و مقداری نمک مخلوط نموده و در ظرف مناسبی می‌ریزیم حالا قابلمه را روی آتش اجاق گاز با حرارت ملایم می‌گذاریم تا جوش بیاید و اسفناج ما کاملا پخته شود , بعد اسفناج پخته را در یک ابکش مناسب می‌ریزیم تا آب اسفناج ها گرفته شود , حالا باید اسفناج ها را همراه با سیر و در روغن مخصوص سرخ کردن سرخ کنیم پس از انجام این کار در یک ظرف جداگانه ماست را با کمی نمک و فلفل مخلوط کرده و هم می‌زنیم تا کاملا صاف و یکدست شود , در مرحله بعدی اسفناج های سرخ شده را ساطوری کرده و به ماست اضافه میکنیم و این مواد را بخوبی با هم مخلوط می‌کنیم , حالا بورانی اسفناج را در یک دیس مناسب کشیده و روی آن را با ماست ساده پوشش میدهیم .

بورانی اسفناج با ماست



:: برچسب‌ها: بورانی اسفناج با ماست,بوراني اسفناج با ماست,کالری بورانی اسفناج با ماست,طرز تهيه بوراني اسفناج با ماست,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه دنده کباب کرمانشاه اصیل همراه عکس
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 7 تير 1397 ز : 16:17 | +

دستور پخت و طرز تهیه دنده کباب کرمانشاه اصیل همراه عکس

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی,طرز پخت دنده کباب کرمانشاهی,روش تهیه دنده کباب کرمانشاهی,طرز تهيه دنده كباب كرمانشاه,طرز تهیه ی دنده کباب کرمانشاهی,طرز تهیه دنده کباب اصیل کرمانشاهی,روش تهیه دنده کباب کرمانشاه,طرز تهیه دنده کباب حیدری کرمانشاه,طرز تهیه دنده کبابی کرمانشاهی,طرز تهیه دنده کبابی کرمانشاه,دستور پخت دنده کباب کرمانشاه,طرز پخت دنده کباب کرمانشاه,روش پخت دنده کباب کرمانشاه,طرز تهیه ی دنده کباب کرمانشاه

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی , طرز پخت دنده کباب کرمانشاهی , روش تهیه دنده کباب کرمانشاهی , طرز تهيه دنده كباب كرمانشاه

در ادامه این مطلب و در قسمت آشپزی و دسته غذاهای ایرانی میتوانید با دستور پخت دنده کباب کرمانشاه آشنا شوید .

مواد لازم برای تهیه دنده کباب کرمانشاه :

دندهٔ گوسفند : یک کیلو

پیاز ریز خرده شده : ۲ عدد

سیر : یک حبه

فلفل سیاه : نصف قاشق چایخوری

سماق : یک و نیم قاشق چایخوری

رب گوجه‌فرنگی : نصف قاشق سوپ‌خوری

روغن زیتون : سه قاشق سوپ‌خوری



:: برچسب‌ها: طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی, طرز پخت دنده کباب کرمانشاهی, روش تهیه دنده کباب کرمانشاهی, طرز تهيه دنده كباب كرمانشاه,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه سس طحینه راز خوشمزه شدن فلافل
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 7 تير 1397 ز : 15:36 | +

دستور پخت و طرز تهیه سس طحینه راز خوشمزه شدن فلافل

سس طحینه,طرز تهیه سس طحینه

سس طحینه,طرز تهیه سس طحینه

در ادامه این مطلب و در قسمت آشپزی و دسته غذاهای ایرانی میتوانید با دستور پخت سس طحینه آشنا شوید . سس طحینه مصارف زیادی دارد اما بیشتر از آن برای مزه دار کردن فلافل استفاده می‌شود .

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص فلافل :

نمک ۱۵ گرم

ارده (Tahini طحینه) یک کیلو

آبلیمو حداکثر نصف لیوان ۱۴۰ میلی لیتر

چیپس سیر خیس شده و سپس خرد شده ۷۵ گرم

آب معدنی یا آب معمولی سرد یک کیلو (آب معدنی بیشتر از آب معمولی موجب دوام این سس می‌شود)



:: برچسب‌ها: سس طحینه, طرز تهیه سس طحینه,
.:: ::.


آموزش کامل طرز تهیه شربت آلبالو خوشرنگ خانگی همراه خواص شربت
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 6 تير 1397 ز : 22:32 | +

آموزش کامل طرز تهیه شربت آلبالو خوشرنگ خانگی همراه خواص شربت

طرز تهیه شربت آلبالو خوشرنگ,طرز تهیه شربت آلبالوی خوشرنگ,طرز تهیه شربت و مربای آلبالو خوشرنگ,طرز تهیه مربا و شربت آلبالو خوش رنگ,طرز تهیه شربت البالو خوش رنگ,طرز تهیه مربای آلبالو خوشرنگ,طرز تهیه شربت البالوی خوش رنگ,طرز تهیه مربای آلبالو خوشرنگ و عالی + نکات مهم,طرز تهیه مربای البالوی خوش رنگ,روش تهیه شربت آلبالو خوشرنگ,طرز تهیه ی مربای آلبالوی خوش رنگ,طرز تهيه مرباي آلبالو خوش رنگ,طرز تهیه مربا و شربت آلبالو خوشرنگ,طرز تهیه شربت البالو خوشرنگ,طرز تهیه شربت آلبالو خوش رنگ,طرز تهیه ی شربت آلبالو خوش رنگ,طرز تهیه شربت آلبالو خوش رنگ وخوش طعم

طرز تهیه شربت آلبالو خوشرنگ , طرز تهیه شربت آلبالوی خوشرنگ , طرز تهیه شربت و مربای آلبالو خوشرنگ , طرز تهیه مربا و شربت آلبالو خوش رنگ

در ادامه این مطلب و در قسمت آشپزی و دسته انواع نوشیدنی میتوانید با دستور پخت شربت آلبالو خوشرنگ آشنا شوید .

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو خوشرنگ و خوش طعم :

آب آلبالو: ۴ لیوان (در حدود یک لیتر)

وانیل:یک قاشق چایخوری

شکر:دو کیلو

چگونگی پخت شربت آلبالو خانگی :

با نام و یاد خدای منان برای شروع یک اصل مهم را برای شما باگو خواهیم کرد و این اصل مهم اشاره به ظرفی دارد که شما باید برای تهیه شربت های خانگی به آن توجه داشته باشید . یکی از نکات مهم و تجربی برای تهیه شربت های خانگی تهیه آنها در ظرف های لعابی میباشد . در شروع کار ما شکر را همراه با آب آلبالو طبیعی که خودمان تهیه نموده ایم مخلوط می‌کنیم پس از انجام این کار اجازه میدهیم مواد برای چند ساعت در همین حالت بماند تا شکر درون آب آلبالو حل شود ، در مرحله بعد مایع بدست آمده را بر روی حرارت تند و یکنواخت اجاق گاز قرار میدهیم تا زمانی که جوش بیاید و شربت آلبالوی ما خوش رنگ و غلیظ شود این مدت زمان بستگی به حرارت اجاق شما دارد زمان استاندارد و تقریبی برای انجام این کار ۲۰ دقیقه میباشد .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شربت آلبالو خوشرنگ, طرز تهیه شربت آلبالوی خوشرنگ , طرز تهیه شربت و مربای آلبالو خوشرنگ , طرز تهیه مربا و شربت آلبالو خوش رنگ,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه آبنبات قیچی خانگی و پسته ای شهر همدان
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 6 تير 1397 ز : 16:45 | +

دستور پخت و طرز تهیه آبنبات قیچی خانگی و پسته ای شهر همدان

طرز تهیه آبنبات قیچی,طرز تهيه ابنبات قيچي,طرز تهیه شکلات قیچی,طرز تهیه ی آبنبات قیچی,طرز تهیه ی ابنبات قیچی,طرز تهيه آبنبات قيچي

طرز تهیه آبنبات قیچی , طرز تهيه ابنبات قيچي , طرز تهیه شکلات قیچی , طرز تهیه ی آبنبات قیچی

در ادامه این مطلب و در قسمت آشپزی و دسته طرز تهیه شیرینی میتوانید با دستور پخت آبنبات قیچی آشنا شوید .

مواد لازم برای تهیه آبنبات قیچی :

شکر : ۱ کیلو

روغن : ۱۰۰ گرم

آب : ۱ پیمانه

زعفران : به مقدار دلخواه

طرز تهیه آبنبات قیچی خانگی :

با نام و یاد خدا در ابتدای شروع آشپزی شکر را با آب مخلوط نموده سپس انها را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده تا آب درون ظرف کاملا بخار شود و خمیر بدست آید ، پس از انجام این کار زغفرانی را که در اختیار داریم به آن اضافه کرده حالا با قاشق مرباخوری مقداری از خمیر را برداشته بر روی سینی چرب ریخته و کمی حرارت میدهیم تا در روی سینی خود را جمع کرده و بحالت آب نبات قیچی در آید .اکنون آبنبات خانگی شما آماده شده است .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه آبنبات قیچی, طرز تهيه ابنبات قيچي, طرز تهیه شکلات قیچی, طرز تهیه ی آبنبات قیچی,
.:: ::.


آموزش پخت و طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی خوشمزه و مجلسی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 4 تير 1397 ز : 16:22 | +

طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی

,طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی,طرز تهیه حلیم بادمجان تبریزی,طرز تهیه کشک بادمجان تبریز

مواد لازم و کالری آن را مورد بررسی قرار میدهیم : یک قاشق کشک بادنجان برابر با ۲۰ گرم و ۵ قاشق غذاخوری برابر با ۱۰۰ گرم می باشد.

درست است که کشک بادمجان در همه جای ایران ترکیبی است از کشک و بادمجان . اما در بعضی از شهرها به کشک بادمجان مواد دیگری هم اضافه می کنند تا طعم مزه غذا را لذیذ تر و متفاوت تر نسبت به سایر غذاهای مشابه نمایند ، به عنوان مثال در شهر تبریز به کشک بادمجان رب اضافه میکنند تا کمی مزه غذا طعم ترشی به خود بگیرد با دنبال کردن این مطلب در بخش غذاهای ایرانی طرز تهیه این غذای سنتی را دنبال نمایید امیدواریم مورد پسند شما کرابران گرامی قرار بگیرد .

طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان سنتی شهر تبریز :  ۶ عدد بادمجان متوسط

۲عدد حبه پیاز متوسط خلالی خرد شده

۴ حبه بزرگ سیر نگینی خرد شده

۲۵ گرم گرد و خرد شده

۳ ق س پودر نعنای خشک

۲/۱ پیمانه آب جوش

۲ق س روغن مایع مخصوص سرخ کردن

۴ ق س رب گوجه فرنگی

۱ ق م زرد چوبه

۱۵۰ گرم کشک

 از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است.  بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است. مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی است .

طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی

ظرف ماهیتابه ای آماده کنید و روغن مایع را در آن بریزید و روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود .پس از انجام این کار بادمجان ها را میتوانید در روغن سرخ کنید. در تابه دیگری روغن بریزید و ابتدا پیازهای خرد شده را در آن تفت دهید و در مراحل پایانی سرخ شدن ،سیرهای خرد شده را هم به آن اضافه کنید و هر دو را با هم تفت دهید . زردچوبه را به پیاز و سیر بیفزایید و آن را نیز در روغن کمی تفت دهید. مقداری از پیاز داغ و سیر داغ را برای تزیین روی غذا برداشته و کناری بگذارید .

 یکی از مزیت هایی که می توان در این غذا به آن اشاره کرد ترکیب خواص چند مواد کنار هم است بادمجان نفخ آور است و استفاده از گردو و نعناع باعث خنثی شدن آن می شود.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کشک بادمجان تبریز, طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی,
.:: ::.


کالری عکس جذاب ترین مدل مو کودک برای عروسی در سال ۲۰۱۸
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 2 تير 1397 ز : 23:49 | +

مدل مو کودک برای عروسی

مدل مو کودک برای عروسی,مدل موی کودک برای عروسی,مدل مو کودکان برای عروسی,مدل موی کودکان برای عروسی,مدل موی بچه گانه برای عروسی,مدل مو بچه گانه برای عروسی,مدل مو دختر بچه برای عروسی,مدل مو بچه گانه دختر برای عروسی,مدل مو بچه گانه دخترانه برای عروسی,مدل موی بچه برای عروسی,مدل مو بچه برای عروسی

مدل مو کودک برای عروسی,مدل موی کودک برای عروسی,مدل مو کودکان برای عروسی,مدل موی کودکان برای عروسی

کالری عکس جذاب ترین مدل مو کودک برای عروسی در سال ۲۰۱۸

مدل مو کودک برای عروسی,مدل موی کودک برای عروسی,مدل مو کودکان برای عروسی,مدل موی کودکان برای عروسی

کالری عکس جذاب ترین مدل مو کودک برای عروسی در سال ۲۰۱۸

مدل مو کودک برای عروسی,مدل موی کودک برای عروسی,مدل مو کودکان برای عروسی,مدل موی کودکان برای عروسی

مدل مو کودک برای عروسی

مدل مو کودک برای عروسی,مدل موی کودک برای عروسی,مدل مو کودکان برای عروسی,مدل موی کودکان برای عروسی

کالری عکس جذاب ترین مدل مو کودک برای عروسی در سال ۲۰۱۸



:: برچسب‌ها: مدل مو کودک برای عروسی, مدل موی کودک برای عروسی, مدل مو کودکان برای عروسی, مدل موی کودکان برای عروسی,
.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com