تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کوکو ماهی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 24 اسفند 1398 ز : 21:10 | +

طرز تهیه کوکو ماهی

شما باید برای تهیه یک کوکوی خوشمزه ابتدا تن ماهی را درون آب جوش قرار داده و اجازه دهید تا کنسرو تن ماهی برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درون آب بجوشد سپس از درون آب جوش خارج نموده و اجازه دهید تا خنک شود پس از انجام این کار روغن تن ماهی را جدا کنید و فیله های ماهی را خارج نموده و بوسیله گوشتکوب له نمایید . سیب زمینی ها را بصورت آب پز آماده کنید ، پس از پخته شدن و سرد شدن پوست سیب زمینی را گرفته و آنها را رنده کنید .

در مرحله بعد سیب زمینی های رنده شده را همراه با تن ماهی مخلوط کرده سپس فلفل دلمه ای و پیازچه و سیر و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید با دست با هم ترکیب کنید تا حسابی ادویه بخورد سیب زمینی و تن ماهی برود .

در مرحله بعد تخم مرغ را اضافه کنید تا مایه کوکو خانگی شما آماده شود ، برای ۲۰ دقیقه مواد را استراحت دهید تا جا افتاده شود سپس تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد از مایه کوکو برداشته با دست حالت دهید درون تابه ریخته و تفت دهید دو طرف کوکو رژیمی را سرخ کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 19 اسفند 1398 ز : 22:21 | +

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید سپس پیاز و سیر و فلفل را خرد نموده مقداری روغن زیتون اضافه کنید زمانی که داغ شد مواد خرد شده را درون تابه ریخته و تفت دهید ، کمی که رنگ مواد تغییر کرد گوجه فرنگی را اضافه نمایید سپس کمی زردچوبه بریزید کمی مواد را با هم مخلوط کنید کمی که جا افتاده شد ۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک درون تابه بریزید شعله اجاق گاز را کم کرده . کمی آب و فلفل قرمز و سیاه و نمک به سس اضافه کنید و صبر کنید تا آماده شود .

میتوانید برای این کار قبل از تفت دادن تمام مواد را درون مخلوط کن به حالت پوره درآورید ، پس از آماده شدن سس کمی خامه به آن اضافه کنید در حدود ۱ قاشق غذاخوری پس از آن پاستای گوش ماهی را درون ظرف ریخته و صبر کنید تا خوراک خوشمزه شما آماده شود ، حالا با افزودن مقداری سبزی جعفری و پنیر پارمسان سوپ رژیمی خود را تزیین نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه لازانیا اسفناج
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 16 اسفند 1398 ز : 18:42 | +

طرز تهیه لازانیا اسفناج

در ابتدای آشپزی پیاز را بصورت نگینی خرد کرده سپس تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد پیاز ها را درون تابه ریخته و تفت دهید هنگامی که رنگ پیاز ها بصورت طلایی درآمد سیر را اضافه نموده و برای ۱ دقیقه با هم تفت میدهیم . در مرحله بعدی اسفناج را اضافه نموده و در حدی که آب آن کشیده شود تفت میدهیم پس از آن نوبت افزودن قارچ های خرد شده میباشد حالا نمک و فلفل و آویشن را درون تابه ریخته و با هم مخلوط میکنیم .

برای آماده سازی سس تابه نسبتا بزرگی را روی اجاق گذاشته و کره را درون آن ریخته و آب کنید به کره آب شده آرد را اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و تغییر رنگ دهد ‌. در یک کاسه کوچک خامه و شیر را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود حالا مخلوط را درون تابه ریخته و به آرد اضافه کنید بصورت آرام آرام و مدام آنها را هم بزنید در همان حال نمک و فلفل را هم اضافه کرده تا سس به غلظت دلخواه شما برسد.

قابلمه را همراه با مقداری آب بر روی اجاق گذاشته زمانی که آب شروع بجوشیدن کرد مقداری روغن اضافه کنید سپس ورقه های لازانیا را برای اینکه نرم شوند درون آب جوش قرار  دهید و پس از انجام این کار آبکش نمایید . در کف ظرف ورقه لازانیا قرار داده سپس با مواد اسفناج و پنیز پیتزا روی آنرا پر کنید به همین ترتیب ۳ الی ۴ برگه را روی هم پر کنید ، فر را ازقبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پیش گرم نموده و ظرف را برای مدت زمان ۵۰ الی ۶۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا کاملا جا افتاده و طلایی رنگ شود .


.:: ::.


طرز تهیه جوجه کباب لبنانی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 13 اسفند 1398 ز : 21:19 | +

طرز تهیه جوجه کباب لبنانی

پس از اینکه مرغ را تمیز و خرد نمودید ، تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده روغن را اضافه کرده هنگامی که روغن داغ شد سیر له شده را درون تابه ریخته برای ۱ دقیقه تفت دهید پس از آن فلفل سیاه و نعنا خشک را اضافه کنید کمی مواد را با هم تفت دهید سپس پودر پاپریکا را اضافه نمایید ، مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید برای ۱ دقیقه تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود .

حالا درون یک کاسه بزرگ تکه های مرغ را همراه با سسی که آماده نموده اید مخلوط نموده کمی هم نمک و آب لیموی تازه به سس اضافه نمایید هم بزنید تا سس بخوبی بخورد مرغ برود ، حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و برای یک شب درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود .

در مرحله بعد تکه های مرغ را سیخ گرفته و بر روی ذغال قرار دهید و جوجه کباب خانگی خوشمزه و ترد خود را مهیا کنید . اگر امکان استفاده از ذغال را ندارید میتوانید جوجه کباب را درون تابه سرخ کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک نخود
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 12 اسفند 1398 ز : 21:54 | +

طرز تهیه خوراک نخود

برای گرفتن نفخ نخود آن را حدوداً از ۵ الی ۶ ساعت قبل از آشپزی باید بخیسانید بهتر است در طول این مدت آب را در دو مرحله عوض نمایید ، پس از انجام این کار نخود را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه همراه با مقداری آب بجوشانید ، سپس آب ظرف را خالی کنید . برای گرفتن تلخی بادمجان ها پس از اینکه پوست آن را جدا نمودید خرد کرده درون آبکش ریخته و بر روی آن ها نمک بپاشید برای ۱۵ دقیقه کنار گذاشته سپس شسته و آن ها را خشک نمایید

حالا درون یک کاسه پیازچه و سیب زمینی و فلفل را خرد کنید ، گوجه فرنگی را نیز رنده نموده و سایر مواد را نیز اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید ، نمک خوراک رژیمی را اندازه کرده و بعد از آن آب را در حدی که روی مواد را بپوشاند بریزید . در مرحله بعد فر را از قبل پیش گرم کنید ، درجه فر را بر روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار داده ظرف را برای مدت زمان ۱:۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا خوراک خوشمزه کاملا پخته و جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه مرغ پرتقالی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 11 اسفند 1398 ز : 23:42 | +

طرز تهیه مرغ پرتقالی

پس از اینکه شما مرغ ها را تمیز نمودید در ابعاد دلخواه برش زده سپس تابه را روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن و بعد از آن کره اضافه کنید حرارت را در حالت ملایم قرار دهید وقتی که روغن داغ شد تکه های مرغ را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که رنگ مرغ ها تغییر کرد ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به خوراک مرغ اضافه میکنیم و تا زمانی که مرغ ها برشته شوند و رنگ آن ها تغییر کند سرخ میکنیم .

در مرحله بعد آب پرتقال و نمک را به خورشت مرغ اضافه نموده حالا حرارت را کمی بیشتر کنید تا به نقطه جوش برسد ، هنگامی که این خورشت ساده چند قل زد حرارت را کم کرده و صبر میکنیم تا تکه های مرغ به آرام آرام پخته شوند ، در ۳۰ دقیقه پایانی پخت الباقی زعفران را که در اختیار داریم اضافه میکنیم و  اجازه میدهیم تا مرغ و سس حسابی پخته و جا افتاده و غلیظ شود . برای طبخ این غذا و داشتن طعمی عالی و بینظیر بهتر است آب پرتقال طبیعی و ترش باشد . حالا میتوانید خورشت خوشمزه و خانگی خود را در کنار یک برنج ایرانی خوش عطر و بو سرو نمایید و از مصرف آن در کنار خانواده لذت ببرید .


.:: ::.


طرز تهیه پیتزا تابه ای
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 11 اسفند 1398 ز : 23:40 | +

طرز تهیه پیتزا تابه ای

برای آماده سازی یک پیتزا خانگی خوشمزه و خوش طعم ماست را درون کاسه ریخته سپس مخمر را اضافه کنید بعد از آن نمک و روغن و تخم مرغ را درون کاسه بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید زمانی که مایه یکدست شد آرد را بتدریج به آن اضافه نمایید تا که یک خمیر لطیف و نرمی داشته باشید ، حالا خمیر را کنار قرار دهید تا عمل بیاید .

در مرحله بعد ، تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید سپس کف آنرا با روغن چرب کنید و خمیر را در کف تابه قرار دهید ، بر روی خمیر سسی را که از قبل آماده کرده اید بریزید حالا روی آن سوسیس و قارچ و زیتون ، فلفل دلمه ای و ذرت را ریخته در آخر کار پنیر پیتزا را اضافه کنید و درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم کاملا پخته شود . برای اینکه پیتزای خوشمزه ای داشته باشید میتوانید مواد روی پیتزا را قبل از اضافه نمودن یک مرحله بصورت جداگانه بپزید . هنگامی که لبه های خمیر برشته و کف آن طلایی رنگ شد خوراک خانگی شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت قارچ
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 9 اسفند 1398 ز : 23:50 | +

طرز تهیه خورشت قارچ

در ادامه میتوانید آموزش تهیه خورشت رژیمی خوشمزه را مشاهده نمایید ، پیاز را بصورت خلالی خرد کرده و همراه با مقداری روغن درون تابه ریخته و تفت دهید، زمانی که پیاز ها سبک و شیشه ای شدند گوشت را اضافه کنید سپس فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و برای دومین مرحله تفت دهید اندکی آب اضافه کنید و صبر کنید تا بپزد . در این فاصله زمانی آلو ها را بخیسانید .

قارچ ها را شسته و ضدعفونی کنید بر روی پارچه قرار دهید تا خشک شوند ، سپس درون تابه ریخته کمی روغن اضافه کرده و تفت دهید حرارت کن باشد تا از سوختن قارچ ها جلوگیری شود ، در اواخر پخت آب لیمو را اضافه کنید حرارت را کمی بیشتر کنید و قارچ ها را مرتب هم بزنید وقتی پخت اجاق گاز را خاموش کنید . با این روغن قارچ آب نخواهد انداخت و کوچک نمی‌شوند .

در مرحله بعد ، زمانی که گوشت در اواخر پخت بود قارچ و آلو را به آن اضافه نمایید ، حالا میتوانید رب انار را نسبت به ذایقه و رژیم غذایی خود کم و زیاد کنید ، در آخر غوره را به این خوراک عالی اضافه کنید و درب ظرف را بسته و اجازه دهید تا با حرارت ملایم و کم خورشت خوشمزه و جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه ته چین بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 7 اسفند 1398 ز : 23:57 | +

طرز تهیه ته چین بادمجان

برای تهیه این ته چین خوشمزه و خوش طعم ابتدا برنج را خیسانده و بصورت آبکش آماده نمایید ولی قبل از اینکه کاملا پخته شود باید اجاق گاز را خاموش کنید ، چون برای تهیه یک ته چین مجلسی اگر برنج کامل پخته شود در پایان ته چین خمیری خواهید داشت . پیاز را خرد کنید درون تابه ریخته و با اندکی روغن تفت دهید سپس ادویه و نمک را با گوشت چرخ کرده اضافه کنید و با هم مخلوط کنید در پایان رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کرده و اجازه دهید تا بپزد . قبل از شروع آشپزی بادمجان ها را پوست گرفته و مقداری نمک بر روی آنها بپاشید تا در هنگام طبخ آب و همچنین تلخی آن گرفته شود . بادمجان ها را بصورت حلقه حلقه برش بزنید و درون تابه ریخته و سرخ کنید .

در مرحله بعد ، تخم مرغ ها را شکسته و همراه با ماست و زعفران مخلوط کنید سپس به این مواد کره را اضافه کنید ، حالا برنج را مخلوط کرده و باهم یکدست کنید ، ته و دیواره های قابلمه را چرب نمایید مقداری برنج کف قابلمه ریخته با پشت قاشق آنرا سفت کنید سپس بادمجان و مواد گوشتی را قرار دهید به همین منوال و بصورت لایه لایه قابلمه را پر کنید ، هر لایه را نیز با پشت قاشق سفت کنید تا در پایان ته چین مجلسی شما خراب نشود . حالا با حرارت ملایم برای مدت زمان ۱ الی ۱:۲۰ دقیقه اجازه دهید تا برنج دم بکشد .


.:: ::.


طرز تهیه کیک ساده وانیلی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 6 اسفند 1398 ز : 22:16 | +

طرز تهیه کیک ساده وانیلی

برای شروع و در ابتدا کاسه ای متوسط را آماده کرده و بعد از آن تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته کمی هم بزنید و در مرحله بعد شکر و وانیل را به تخم مرغ اضافه نمایید حالا برای مدت زمان ۵ الی ۷ دقیقه با یک هم‌زن برقی هم بزنید ، هم زدن شما در حدی باشد که حجم مواد ۲ برابر شود و رنگ آن بصورت کرم رنگ درآید به این مرحله که رسیدید شیر و بعد از آن روغن را اضافه کنید و در حدی که مواد با هم مخلوط و یکدست شوند هم بزنید .

در مرحله بعد ، آرد را همراه با بیکینگ پودر بر روی مایه الک میکنیم و با یک هم‌زن دستی آن ها را با هم مخلوط میکنیم . فر را روشن نموده و پیش گرم میکنیم ، قالب مورد نظر را چرب نموده و در کف آن کاغذ روغنی پهن میکنیم بعد از آن مایه کیک خانگی را درون قالب ریخته و قالب را برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار میدهیم ، برای چک کردن اینکه شیرینی خانگی پخته سیخ چوبی درون کیک فرو کنید اگر مواد کیک به سیخ شما نچسبید یعنی کیک خوشمزه آماده شده است .


.:: ::.


طرز تهیه میگو دو پیازه
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 5 اسفند 1398 ز : 23:11 | +

طرز تهیه میگو دو پیازه

در شروع آشپزی و در ابتدای کار آشپزی شما پس از شستشوی دست ها ۱ لیوان آرد را همراه با ۱ قاشق چایخوری ادویه و ۱ قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شود پس از انجام این کار ها میگو هایی را که از قبل تمیز نموده اید را درون آرد ریخته و آن ها را بغلتانید تا تمام قسمت های میگو به آرد آغشته شود ، حالا تابه ای مناسب را بر روی اجاق گاز قرار دهید حرارت را نیز کم کنید حالا مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد میگو رژیمی را درون تابه ریخته سرخ کنید .

در مرحله بعد پیازها را بصورت خلالی خرد کرده درون تابه ای جداگانه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید هنگامی که پیاز ها سبک و شیشه ای شد فلفل دلمه ای را اضافه نموده و کمی تفت میدهیم حالا زردچوبه را به مواد اضافه کرده کمی با هم مخلوط کنید ، بعد از گذشت چند دقیقه ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید و دوباره مواد را با هم تفت دهید در پایان میگو های سرخ شده را به مواد اضافه کنید هم بزنید سپس اجاق را خاموش کنید ، حالا می‌توانید خوراک میگو خود را سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه ماکارونی مرغ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 5 اسفند 1398 ز : 23:5 | +

طرز تهیه ماکارونی مرغ

برای تهیه ماکارونی رژیمی مرغ را همراه با مقداری آب و نمک و روغن درون قابلمه ای نسبتاً بزرگ ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا به آرامی بجوشد . در مرحله بعد اسپاگتی رژیمی را درون قابلمه ریخته و آب را اضافه کنید به حدی که روی ماکارونی ها را بپوشاند اجازه دهید تا بپزد در حین پخت در چند مرحله آن را هم بزنید تا به هم نچسبد وقتی که پخته شد اسپاگتی ها را آبکش نمایید ، تقریبا زمان لازم برای پخت مواد شما ۱۲ دقیقه می‌باشد .

در این مرحله تابه را بر روی اجاق قرار دهید مقداری روغن زیتون اضافه کنید مرغ ها را درون تابه ریخته و تفت دهید سپس نمک و فلفل و زردچوبه و پودر پاپریکا و پودر سیر و آویشن را به مرغ اضافه نمایید و مواد را با هم مخلوط کنید تا بخوبی ادویه بخورد مرغ برود ،حالا سیر و جعفری را اضافه کنید و بعد از اینکه آنها نرم شدند تقریبا بعد از گذشت ۵ دقیقه گوجه پوره شده را اضافه کنید کمی که تفت دادید آب لیمو ترش را اضافه کنید و سپس اجاق گاز را خاموش نمایید .

حالا ماکارونی خوشمزه را درون سینی ریخته و مرغ را همراه با سسی که تهیه کرده بودید بر روی غذا ریخته و بعد از آن پنیر پارمسان را اضافه کنید ، اکنون آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه یتیمچه بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 4 اسفند 1398 ز : 1:13 | +

طرز تهیه یتیمچه بادمجان

پس از اینکه شما بادمجان ها  را بخوبی شسته و تمی نمودید آن ها را پوست گرفته سپس بصورت حلقه حلقه های باریک برش زده و درون یک آبکش چیده حالا بر روی آن ها نمک بپاشید و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه کنار قرار دهید تا آب آن ها کشیده شود ، این کار شما باعث میشود در هنگام طبخ و سرخ نمودن روغن خیلی کمتری مصرف نمایید . حالا بادمجان ها را شسته و آماده برای طبخ نمایید . یک بادمجان خوشمزه و شیرین باید دارای رنگ مشکی براق و شفافی باشد و گل سبز رنگ آن نیز بلند باشد ( استفاده از بادمجان های گلخانه ای را به شما پیشنهاد میکنیم )

در مرحله بعد پیازها را پوست گرفته و همانند بادمجان حلقه حلقه برش بزنید کف تابه بچینید بادمجان ها را بر روی پیاز ها قرار دهید ، فلفل دلمه ای ها را نیز کرده و بر روی مواد قرار دهید ، حالا گوجه فرنگی را نیز خرد کنید به مواد درون تابه اضافه نمایید ، در پایان سیب زمینی را اضافه کنید و نمک و فلفل و زردچوبه را بر روی خوراک رژیمی ریخته در آخر رب گوجه فرنگی و روغن را با نصف لیوان آب با تابه اضافه کنید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید آرام آرام یتیمچه خوشمزه جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه کوکو عدس
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 4 اسفند 1398 ز : 1:12 | +

طرز تهیه کوکو عدس

شما پس از اینکه عدس ها را تمیز نمودید همراه با مقداری آب درون قابلمه ریخته کمی هم روغن اضافه کنید و با حرارت ملایم اجازه دهید تا بپزد مقدار آب شما در حدی باشد که روی عدس ها را بپوشاند . در ضمن در اواخر پخت عدس ها از اضافه نمودن مقداری نمک به غذا غافل نشوید . زمانی که عدس بخوبی پخته شد آنها را بوسیله یک گوشتکوب بخوبی کوبیده و له نمایید و اجازه دهید تا سرد شوند .

در مرحله بعد پیاز ها را رنده کنید و بعد از انجام این کار عدس و پیاز و تخم مرغ را مخلوط کنید پس از آن پنیر خرد شده و ادویه را ریخته و هم بزنید تا بخوبی بخورد هم بروند ، در آخر آرد را آرام آرام به مایه اضافه کنید تا زمانی که همانند یک خمیر حالت پذیر درآید .

در مرحله بعد مایه کوکو رژیمی را برای ۱ الی ۱/۵ استراحت دهید تا کاملا مزه دار و جا افتاده شود ، حالا تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید از مایه برداشته در کف دست حالت دهید درون تابه ریخته و سرخ نمایید دو طرف آنرا سرخ کنید و همراه با خیار شور و گوجه و یا سبزی خوردن تازه سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک ماهیچه
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 1 اسفند 1398 ز : 23:37 | +

طرز تهیه خوراک ماهیچه

در شروع کار پیاز را بصورت خلالی و باریک خرد کرده سپس نیمی از آن را جدا نموده و نیم دیگر پیاز خرد شده را درون تابه ریخته و تفت دهید در همان حال که مشغول تفت دادن پیاز هستید زردچوبه را به آن اضافه نمایید کمی تفت دهید سپس گوشت ماهیچه را به پیاز داغ اضافه کنید و با هم تفت دهید در همین حال فلفل سیاه و سفید و قرمز را به گوشت اضافه کنید کمی که مواد تفت داده شد پودر کاری ، نمک و زعفران را به سایر مواد اضافه نمایید مواد را به اندازه ای تفت دهید که آب گوشت گرفته شود .

در مرحله بعد ، نیم دیگر پیاز های خرد شده را بر روی ماهیچه ها بریزید بصورتی که روی گوشت را کاملآ بگیرد ، حالا مقداری آب جوش از کنار مواد به آرامی درون ظرف خالی نمایید در حدی که به پیازها نرسد ، حالا درب ظرف را بسته حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خوراک گوشت به آرامی و نم نم پخته شود ، در این فاصله و زمانی که گوشت نیم پز شد ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن تفت دهید و به خوراک خوشمزه خود اضافه کنید ، اگر در هنگام پخت احساس نمودید آب غذا کم شده میتوانید مقداری آب اضافه کنید تا خوراک گوشت جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه خاگینه قاشقی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 1 اسفند 1398 ز : 23:36 | +

طرز تهیه خاگینه قاشقی

برای تهیه شهد مخصوص یا شربت قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده سپس آب را اضافه کنید اندکی بعد نبات را درون قابلمه ریخته پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد گلاب و زعفران را به مواد درون قابلمه اضافه نمایید هم بزنید تا کاملا حل شوند و تبدیل به یک شربت نه زیاد شل و نه غلیظ شود ، از روی اجاق برداشته و اجازه دهید تا سرد شود و خود را برای تهیه خاگینه تبریزی آماده نمایید .

در مرحله بعد ، تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته و با یک هم‌زن دستی هم زده تا شل شود و از حالت لخته بودن خارج شود سپس ماست را به مایه خاگینه خوشمزه اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید ، در این مرحله آرد و بیکینگ پودر و وانیل را باهم الک نموده و به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود ، حالا تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد از مایه برداشته بصورت قاشق قاشق درون تابه ریخته و سرخ کنید ، دوطرف غذا را سرخ کرده سپس بدون درنگ درون شربت قرار دهید و پس از گذشت ۱۰ ثانیه آنرا خارج نمایید ، اکنون آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com