تفریحی
تفریحی
طرز تهیه فرنی بستنی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 30 بهمن 1398 ز : 21:4 | +

طرز تهیه فرنی بستنی

اولین کاری که شما انجام میدهید شکر را با نشاسته مخلوط نموده هم میزنید تا نشاسته حل شود سپس شکر را اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید مدام این مواد را با هم مخلوط کنید تا ته نگیرد و غلیظ شود ، به غلظت مناسب که رسید اجاق را خاموش کنید و اجازه دهید تا خوراک خوش مزه شما سرد شود . در مرحله بعد پودر ژلاتین را آماده کرده و بر روی آن نصف لیوان آب سرد خالی کنید تا بصورت اسفنجی درآید حالا آنرا بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ژلاتین در آب حل شود .

در مرحله بعد و هنگامی که شیر خنک شد گلاب و وانیل را به آن اضافه نمایید هم بزنید سپس خامه و بستنی آب شده را به آن ها اضافه نمایید و مخلوط کنید در این مرحله پودر ژلاتین را با سایر مواد دیگر مخلوط کرده و هم می‌زنیم تا یکدست و یکنواخت شود . حالا مایه را از صافی رد نموده قالب مورد نظر را از قبل چرب کرده و مایه را درون قالب بریزید ، حالا قالب را برای مدت زمان ۴ الی ۵ ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا کاملا ببندد . برای اینکه فرنی چند رنگ داشته باشید میتوانید از پودر کاکائو و زعفران استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک لوبیا
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 30 بهمن 1398 ز : 21:2 | +

طرز تهیه خوراک لوبیا

دو الی ۳ ساعت قبل از آشپزی لوبیا ها را در آب بخیسانید و طی این فاصله زمانی آب آن را نیز در چند مرحله عوض کنید ، این کار شما باعث گرفتن نفخ حبوبات خواهد شد و افراد خانواده راحت تر این غذا را هضم خواهند کرد . سپس پیاز را بصورت خلالی و باریک خرد کنید تابه مناسبی را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن درون تابه ریخته و اجازه دهید تا روغن داغ شود سپس خلال پیاز را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که رنگ پیاز ها عوض شد نمک و زردچوبه را به آن اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید تا ادویه بخورد پیازها برود

در مرحله بعد تن ماهی را به پیاز اضافه کنید سپس ادویه و پودر پاپریکا و پودر لیمو عمانی را افزوده و با هم ترکیب کنید حالا فلفل دلمه ای را درون تابه بریزید کمی مواد را با هم تفت دهید پس از انجام این مراحل ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی درون تابه ریخته و تفت دهید در پایان لوبیا ها را اضافه کرده و با توجه به حجم مواد آب درون تابه ریخته و درب ظرف را بسته و با شعله پایین اجازه می‌دهیم تا خوراک خوشمزه لوبیا پخته و جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک گل کلم
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 29 بهمن 1398 ز : 23:48 | +

طرز تهیه خوراک گل کلم

برای تهیه این خوراک رژیمی گل کلم را درون آب نمک انداخته سپس بشویید و در ابعاد کوچک و اندازه های تقریبی یک گردو خرد کنید ، اندازه کلم اگر بزرگ باشد در هنگام طبخ خام میماند و کامل پخته نخواهد شد . حالا آرد را با آرد ذرت و آرد برنج مخلوط کنید سپس نمک و فلفل سیاه را همراه پودر سیر و پودر پیاز و پودر زنجبیل به آرد ها اضافه کنید با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند آب را با این مواد مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شوند ، تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید گل کلم ها را درون خمیر بغلتانید سپس درون تابه ریخته و تفت دهید ، زمانی که رنگ گل کلم طلایی شد از درون تابه خارج نمایید . گل کلم روغن را در هنگام تفت دادن به خود جذب نخواهد کرد .

در مرحله بعد سس مخصوص را تهیه میکنیم برای این کار ۳ قاشق غذاخوری پیاز قرمز خرد شده را با ۳ حبه سیر درون تابه ریخته و با افزودن کمی روغن تفت میدهیم کمی که سبک شدند ، ۲ قاشق غذاخوری کچاب و ۳ قاشق سس فلفل تند و یک قاشق غذاخوری سس سویا اضافه نموده و با هم مخلوط میکنیم ، حالا گل کلم های سرخ شده را درون سس بغلتانید و درون ظرف دلخواه سرو کنید


.:: ::.


طرز تهیه خورشت قورمه سبزی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 28 بهمن 1398 ز : 22:9 | +

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

پیاز را رنده کنید سپس گوشت را قطعه قطعه کنید تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید و پیاز ها را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی بعد که پیاز ها سبک و شیشه ای شد اندکی زردچوبه به آن اضافه نموده و تفت دهید حالا گوشت خرد شده را بریزید و همراه با پیاز ها تفت دهید وقتی که رنگ گوشت تغییر کرد یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی مرغوب درون تابه ریخته و دوباره با هم مخلوط کرده و تفت دهید در آخر کار ۲ لیوان آب اضافه کنید درب تابه را ببندید و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا نیم پز شود .

لوبیا ها را ۲ ، ۳ ساعت قبل از آشپزی درون آب ریخته و بخیسانید ، سپس آن ها را بصورت جداگانه بپزید ،  بعد از گذشت ۴۰ دقیقه و زمانی که گوشت نیم پز شد سبزی خورشتی که شامل سبزی های تره و جعفری و گشنیز و شنبلیله و اسفناج میشود را درون تابه ریخته و با گوشت مخلوط میکنیم حالا می‌توانید لوبیا را هم به خورشت خوش طعم اضافه کنید .

در مرحله بعد ، نمک و فلفل را اضافه کنید و پس از چند جوش لیموهای عمانی را درون خورشت مجلسی بریزید برای اینکه لیمو خورشت شما را تلخ نکند قبل از اضافه نمودن با چنگال آن ها را سوراخ نموده و درون آب قرار دهید آب را نیز در چند مرحله عوض کنید ، اجازه دهید تا خورشت مجلسی با حرارت ملایم کاملا پخته و جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت ناردون
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 27 بهمن 1398 ز : 19:26 | +

طرز تهیه خورشت ناردون

برای تهیه یک خورشت مجلسی شما پس از اینکه پیاز ها را به صورت نگینی و ریز خرد نمودید تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و با افزودن مقدار کمی روغن مایع درون ماهی تابه پیاز ها را تفت دهید ، پس از گذشت چند دقیقه و هنگامی که پیاز ها سبک و شیشه ای شد زردچوبه را به پیاز داغ اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کرده و تفت دهید ، حالا زمان اضافه نمودن مرغ ها به پیاز داغ دورن تابه می‌باشد ، مواد را با هم تفت دهید و سرخ کنید تقریبا ۵ الی ۷ دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند .

در مرحله بعد ، مرغ ها را از درون تابه خارج کرده و رب گوجه فرنگی و رب انار را درون تابه ریخته و تفت می‌دهیم کمی که این مواد رنگ باز کرد آب انار را افزوده ، وقتی که شروع به جوشیدن کرد تکه های مرغ را درون تابه ریخته و درب آنرا قرار میدهیم و برای ۲ ساعت اجازه دهید تا با حرارت ملایم پخته و جا افتاده شود ، در ۵ دقیقه پایانی پخت دانه های انار تازه را به خورشت مجلسی افزوده و صبر میکنیم تا غذا آماده شود ، با برنج سرو نمایید و لذت ببرید .


.:: ::.


طرز تهیه پیراشکی گوشت
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 27 بهمن 1398 ز : 19:23 | +

طرز تهیه پیراشکی گوشت

همانند تهیه مایه ماکارونی سویا در ابتدای آشپزی پیاز را خرد کرده و درون تابه ریخته و با مقداری روغن آن ها را تفت دهید کمی که سبک و شیشه ای شدند گوشت را اضافه نمایید ، کمی که رنگ گوشت تغییر کرد قارچ را به مواد اضافه نمایید آب غذا که گرفته شد نمک و فلفل و زردچوبه و پودر تخم گشنیز را نیز با مواد مخلوط کنید ، در پایان تفت دادن رب گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای ها را ریخته و با دیگر مواد سرخ کنید ، هنگامی که آماده شد اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا مایه گوشت خنک شود .

در مرحله بعد ، برای تهیه خمیر شکر را همراه با خمیر مایه درون آب گرم ریخته و درب آن را بسته اجازه می‌دهیم تا که خمیر عمل بیاید ، مدت زمان لازم برای این کار ۱۰ دقیقه زمان کافی می‌باشد .

تخم مرغ و روغن مایع را با هم مخلوط کنید درون کاسه ریخته و با چنگال هم بزنید وقتی که آماده شد خمیر مایه را نیز اضافه نمایید ، حالا آرد را آرام آرام به مایه اضافه کنید تا هنگامی که بدست شما نچسبد ، وقتی خمیر آماده شد روی آن را با سلفون پوشانده و برای ۱/۵ الی ۲ ساعت استراحت میدهیم ، وقتی خمیر آماده شد بر روی میز کار قرار داده و با وردنه آن را پهن میکنیم ، خمیر را با قالب گرد برش زده و مایه گوشت را درون خمیر ریخته خمیر را جمع کنید و اطراف آن را بپوشانید ، مقداری روغن درون تابه ریخته و زمانی که روغن داغ شد پیراشکی های خوشمزه را درون تابه ریخته و سرخ کنید .


.:: ::.


طرز تهیه شیرینی اسکار
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 26 بهمن 1398 ز : 22:42 | +

طرز تهیه شیرینی اسکار

شما برای شروع کار درون کاسه ای مناسب پودر قند و هل را بریزید و با استفاده از یک هم‌ زن برای مدت زمان ۷ الی ۸ دقیقه این مواد را با هم مخلوط کنید تا این که رنگ آن ها روشن شود ، پس از انجام این کار زرده تخم مرغ را به آن ها اضافه کنید و دوباره برای ۱ الی ۲ دقیقه هم بزنید تا کاملا یک دست شود ، در مرحله آخر آرد را آرام آرام اضافه کنید و با دست ورز دهید تا خمیر خوش فرم و پنبه ای داشته باشید .

در مرحله بعد ، فر را از قبل پیش گرم کنید ، سپس از مایه خمیر بصورت گلوله گلوله و در اندازه گردوی متوسط بردارید ، سفیده تخم‌مرغ را نیز با چنگال هم بزنید حالا خمیر را درون سفیده تخم مرغ فرو کرده سپس درون کاسه پودر گردو یا پسته بغلتانید ، کف سینی فر کاغذ روغنی قرار داده سپس این گلوله های شیرینی خانگی را درون سینی گذاشته و درون فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد و برای مدت زمان ۲۰ دقیقه قرار دهید تا کاملا بپزد ، حالا شیرینی شما آماده برای سرو شده و میتوانید در پایان کار خود بر روی شیرینی ها پودر قند بپاشید .


.:: ::.


طرز تهیه کباب دو رنگ
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 26 بهمن 1398 ز : 22:41 | +

طرز تهیه کباب دو رنگ

در شروع کار  مرغ برای ۳ مرحله چرخ نمایید ، جداگانه گوشت را هم به همین منوال چرخ کنید سپس گوشت مرغ را با نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر مخلوط کنید زمانی که ادویه ها بخوبی بخورد گوشت رفت پیازی را که از قبل آب آنرا گرفته بودید به مرغ اضافه نمایید در پایان کار زعفران را اضافه کنید ، گوشت را نیز به همین روش آماده کنید با این تفاوت که پودر سیر را حذف کنید .

در مرحله بعد ، گوشت ها را برای مدت زمان ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده و مزه دار شود ، سیخ های چوبی را در این فاصله زمانی درون آب قرار دهید تا مرطوب شوند ، زمانی که گوشت آماده برای طبخ شد ، از فیله های مرغ بصورت گلوله برداشته و سیخ بگیرید سپس از گوشت بردارید با این تفاوت که مقدار گوشت باید بیشتر باشد تا پس از کباب شدن اندازه آنها یکی باشد .

در مرحله بعد ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده کره و روغن را اضافه کنید و پس از داغ شدن مشغول تهیه کباب خانگی خوشمزه شوید ، پس از اینکه کباب شما آماده شد ، تابه مخصوص فر گاز را آورده سیخ ها را درون تابه قرار داده و مقداری از روغن تابه ای که با آن مواد را سرخ نموده بودید درون تابه ریخته و برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون فر گاز با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا کباب کوبیده آبدار شما آماده برای سرو شود .


.:: ::.


طرز تهیه ماکارونی با سویا
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 25 بهمن 1398 ز : 23:25 | +

طرز تهیه ماکارونی با سویا

۱ الی ۲ ساعت قبل از آشپزی سویا ها را بخیسانید پس از انجام این کار سیب زمینی هایی را که از قبل خرد کرده بودید را درون تابه ریخته و با مقداری روغن آنها را سرخ نمایید . در مرحله‌ی بعد پیاز را بصورت خلالی خرد کرده وبا روغن مایع سرخ کنید زمانی که سبک شدند و به حالت شیشه ای رسید ،سویا را آبکشی کرده و به پیاز داغ اضافه کنید کمی هم نمک به آن بزنید و با هم تفت دهید .

حالا گوجه را خرد کنید و به مواد اضافه نمایید ، ۲ دقیقه بعد از تفت دادن مواد و زمانی که گوجه فرنگی ها نرم شد رب گوجه را بریزید باز هم برای ۱ دقیقه تفت دهید و هم بزنید حالا نمک و فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه و پودر پاپریکا را به سس اضافه نمایید کمی که مواد با هم مخلوط شد نصف لیوان آب اضافه کنید و درب ظرف را ببندید و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا بخوبی جا افتاده شود .

ماکارونی را آبکش کنید مجددا نصف لیوان آب اضافه کرده نمک غذا را اندازه کنید ماکارونی رژیمی را اضافه کرده و برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا ماکارونی خوشمزه شما جا افتاده و پخته شود . اکنون میتوانید غذای خود را در کنار سبزی تازه و یا با ترشی محلی سرو کنید


.:: ::.


طرز تهیه کوفته هویج
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 24 بهمن 1398 ز : 22:0 | +

طرز تهیه کوفته هویج

برای تهیه مایه کوفته خوشمزه گوشت چرخ کرده را همراه با هویج مخلوط کنید سپس پیاز رنده شده را اضافه کنید و با هم ورز دهید در همان حال آرد نخودچی و تخم مرغ را به مواد اضافه نمایید در پایان ادویه را که شامل نمک و فلفل و زردچوبه و پودر دارچین می‌باشد به مایه کوفته محلی اضافه کنید مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید تا حالت چسبندگی پیدا کند . برای ۳۰ دقیقه آن را کنار قرار دهید تا حسابی مزه دار شود .

در مرحله بعد ، تابه را با مقداری روغن روی اجاق گاز قرار دهید زمانی که روغن داغ شد از مایه کوفته اندازه تخم مرغ جدا کرده و با دست گرد کنید درون تابه قرار داده و سرخ کنید ‌‌. قابلمه را روی اجاق قرار دهید مقداری رب اضافه کنید و تفت دهید زمانی که رنگ رب باز شد ۲ لیوان آب اضافه کنید ، حرارت را کمی بالا برده سپس نمک و فلفل و زعفران را همراه با مقداری شکر و آبلیمو درون قابلمه ریخته صبر کنید تا به نقطه جوش برسد ، حالا کوفته ها را درون قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم برای ۱۵ دقیقه بپزد ، حالا درب قابلمه را گذاشته و صبر کنید تا غذا جا افتاده و پخته شود و سس درون قابلمه غلیظ شود . در پایان کوفته مجلسی را در کنار خلال سیب زمینی سرخ شده سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه ماهی تنوری
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 24 بهمن 1398 ز : 21:57 | +

طرز تهیه ماهی تنوری

کاسه ای را فراهم کرده درون کاسه نمک و فلفل و زردچوبه و آبلیمو و پودر سیر را همراه با نیمی از روغن زیتون و زعفران با هم مخلوط کنید ، با کارد شکم ماهی را پاره کرده تمیز نمایید ، حالا ماهی را درون کاسه گذاشته و تمام قسمت های آن را بیرون و داخل شکم ماهی قزل آلا به سس آغشته کنید و ماهی را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود .

در مرحله بعد با فویل سینی فر را بپوشانید و با مقداری روغن مایع سینی را چرب کنید ( فویل ) حالا ورقه های سیب زمینی را بر روی سینی چیده روی سیب زمینی ها را با فرچه چرب کنید و ماهی را بر روی سیب زمینی بچینید توجه داشته باشید چرب کردن سیب زمینی اجازه نمی‌دهد ماهی در هنگام پخت به آنها بچسبد ، حالا با الباقی روغن زیتون که دارید سطح ماهی را چرب کنید در پایان کار چند برگه لیمو ترش تازه را درون شکم ماهی قرار دهید و آنرا بگذارید درون فر ، مدت زمان پخت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد می‌باشد . حالا خوراک ماهی را با رب انار و سایر سبزیجات سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه جوجه کباب حلزونی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 23 بهمن 1398 ز : 22:11 | +

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی

پس از اینکه سینه مرغ را بصورت خلالی و به قطر ۱ سانتیمتر برش زدید مقداری کاسه نسبتا بزرگی را انتخاب نموده و در آن زعفران دم کرده را آماده کنید سینه های مرغ را درون زعفران بغلطانید تا حسابی رنگ زعفران را بخود بگیرد پس از انجام این کار ، در مرحله بعد نمک و فلفل و روغن زیتون را درون کاسه ریخته و با مرغ حسابی مخلوط کنید زمانی که مواد بخوبی با هم ترکیب شد پیاز و آب لیموی تازه را به مواد اضافه کنید تا تمام قسمت های مرغ با ادویه و سس شما مخلوط شود ، روی کاسه را با یک سلفون بپوشانید و برای مدت زمان یک شب تا صبح استراحت دهید تا قطعه های مرغ حسابی مزه دار شود .

در روز بعد سینه های مرغ را بصورت رول جمع کنید و به سیج بکشید ، حالا تابه ای را بر روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد سیخ های چوبی جوجه را درون تابه قرار دهید و درب آن را ببندید تا جوجه کباب زعفرانی مخصوص شما مغز پخت شود ، سیخ را در طول زمان پخت پشت و رو کنید تا دو طرف غذا سرخ شود .


.:: ::.


طرز تهیه کوکیز بادام
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 23 بهمن 1398 ز : 22:10 | +

طرز تهیه کوکیز بادام

شما برای تهیه این شیرینی خانگی در ابتدای کار آشپزی آرد را همراه با نمک و پودر بادام درون یک کاسه متوسط ریخته سپس این مواد را با هم مخلوط کنید پس از انجام این مراحل ، درون ظرفی جداگانه کره و پودر قند را با هم مخلوط کنید سپس بوسیله یک هم‌زن این مواد را برای مدت زمان ۴ الی ۵ دقیقه ترکیب کنید وقتی بخوبی با هم مخلوط و یکدست شدند تخم مرغ را شکسته و به آن اضافه نمایید دوباره این مواد را برای مدت زمان ۲ دقیقه با هم مخلوط کنید .

در مرحله بعد نوبت اضافه نمودن آرد میباشد ، آرد را شما در دو مرحله به مایه اضافه کنید و همزمان با دست ورز دهید تا بصورت یک خمیر نرم و لطیف درآید ، مراقب باشید تا خمیر را زیاد ورز ندهید این کار شما باعث خواهد شد تا خمیر به روغن بیوفتد ، حالا خمیر را برای مدت زمان تقریبی ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا آماده شود ، پس از اینکه خمیر شیرینی آماده شد ، آن را در میان دو کاغذ پهن کنید و با یک یا چند مدل قالب خمیر را برش بزنید ، دمای فر را بر روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و برای ۲۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا شیرینی خوشمزه و ساده ی شما آماده شود .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ تره فرنگی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 23 بهمن 1398 ز : 22:9 | +

طرز تهیه سوپ تره فرنگی

پس از اینکه تره ها را خرد نمودید و بخوبی تمیز کردید همراه با مقداری آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید برای مدت زمان ۱ ساعت اجازه دهید تا روی اجاق بماند تا تره فرنگی شما بخوبی پخته شود ، پس از آماده شدن تره آنرا آبکش کنید و کنار قرار دهید .

در مرحله بعد ، شما کره را درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید زمانی که کره آب شد آرد را آرام آرام اضافه کنید و با کره تفت دهید حالا نوبت اضافه نمودن آب مرغ به سوپ می‌باشد، آنرا هم آرام آرام به آرد اضافه نمایید و مدام با یک قاشق چوبی مواد را با هم مخلوط کنید تا گلوله گلوله نشود . اکنون نوبت اضافه نمودن تره های پخته به سوپ مجلسی می‌باشد .

در این مرحله برای مزه دار شدن نمک و فلفل و آبلیمو را به خوراک خود اضافه کنید درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا حسابی جا افتاده شود ، حالا زرده تخم مرغ را درون کاسه ای جداگانه با خامه مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود ، سپس آن را به آهستگی به سوپ رژیمی اضافه نمایید ، میتوانید سوپ خوشمزه را حالا سرو کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک استیک
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 22 بهمن 1398 ز : 22:17 | +

طرز تهیه خوراک استیک

گوشت را بصورت ورقه ای نازک برش زده سپس برای مزه دار نمودن گوشت کره را همراه با سس خردل و مقداری نمک و فلفل و پودر گشنیز و آویشن درون کاسه ای مخلوط کرده و ورقه های گوشت را درون کاسه با این سس مخصوص مخلوط کنید ، روی کاسه را با سلفون پوشانده و برای مدت زمان یک شب تا صبح درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود .

در مرحله بعد برای آماده سازی خوراک مجلسی ، پیاز را درون روغن تفت دهید کمی که پیاز ها سبک و شیشه ای شد سیر را اضافه کرده و با هم دوباره تفت دهید حالا نوبت اضافه نمودن هویج می‌باشد سپس نمک و فلفل را به مواد درون تابه اضافه کنید و با هم تفت دهید .

در مرحله بعد ، سینی فر را چرب کنید استیک مزه دار شده را درون سینی ریخته و پیاز داغ و هویج سرخ شده را کنار گوشت ها قرار دهید ، گوجه را بر روی استیک قرار دهید می‌توانید سس مایونز یا قارچ بر روی گوشت بریزید ، دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار داده و اجازه دهید تا برای مدت زمان یک ساعت و نیم درون فر بماند تا خوراک رژیمی کاملا پخته و جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه آش ترخینه
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 21 بهمن 1398 ز : 21:57 | +

طرز تهیه آش ترخینه

در شروع آشپزی ترخینه و عدس را در آب گرم بخیسانید ، سپس پیاز را بصورت خلالی خرد نموده درون تابه ریخته و با روغن خیلی کم سرخ کنید ، پس از اینکه پیاز ها طلایی رنگ شد مقداری از پیاز سرخ شده را برای تزیین آش جدا کنید و الباقی پیاز را با سیر و یک قاشق نعنا خشک و نمک و فلفل و زردچوبه تفت دهید پس از انجام این کار ، عدس را درون قابلمه ریخته و مقداری آب اضافه کنید بر روی اجاق گاز قرار دهید تا عدس بپزد سپس ترخینه را اضافه کنید .

در مرحله بعد ، سبزی پاک شده را خرد کنید به آش خانگی اضافه نمایید سپس بلغور را بریزید برای این که آش ته نگیرد مدام آنرا هم بزنید ، پیاز و سیر سرخ شده را اضافه کنید ، در دقایق پایانی پخت دوغ را به مواد اضافه کنید و پس از چند جوش اجاق گاز را خاموش نمایید . پیاز سرخ شده ای را که برای تزیین برداشته بودید را با یک قاشق نعنا خشک و کمی روغن تفت دهید و با آن آش خوشمزه را تزیین کنید .


.:: ::.


طرز تهیه دلمه بادمجان تبریز
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 21 بهمن 1398 ز : 21:55 | +

طرز تهیه دلمه بادمجان تبریز

پیازها را پس از اینکه خرد نمودید ، تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده سپس ۳ قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید روغن که داغ شد پیاز ها را درون تابه ریخته و تفت دهید زمانی که طلایی رنگ شدند زردچوبه و گوجه فرنگی را نیز درون تابه ریخته و با هم برای مدت زمان یک دقیقه تفت دهید .

از قبل بلغور ها را شسته و بخیسانید ، حالا نوبت اضافه نمودن بلغور خیس خورده می‌باشد برای دو دقیقه مواد را با هم تفت دهید ، در پایان رب گوجه فرنگی را با یک لیوان آب جوش درون تابه بریزید و در آن را قرار دهید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد و آب بخورد بلغور برود ، در لحظات آخر پخت و زمانی که آب جذب بلغور شد نمک و فلفل و رب انار را همراه با نعنا خشک به مواد اضافه کنید کمی که جا افتاده شد اجاق گاز را خاموش نمایید .

در مرحله بعد ، داخل بادمجان ها را خالی نمایید و داخل آن را با موادی که تهیه کرده بودید پر کنید زیاد لب پر نباشد چون در هنگام پخت حجم مواد بیشتر خواهد شد ، حالا دلمه مجلسی را در کف قابلمه و مرتب بچینید سپس سس مخصوص را اضافه کنید برای سس سه لیوان آب جوش را با یک عدد گوجه رنده شده مخلوط کنید سپس یک قاشق غذاخوری سر پر رب گوجه فرنگی را همراه با مقداری نمک و فلفل به آن اضافه نمایید . زمانی که سس را بر روی دلمه های خوشمزه ریختید قابلمه را بر روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا غذای شما بپزد .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد میگو با سس مخصوص
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 18 بهمن 1398 ز : 21:11 | +

طرز تهیه سالاد میگو با سس مخصوص

برای شروع میگو ها را پوست گرفته سپس آنها را درون آبکش ریخته و با آب سرد تمیز نمایید . اگر از میگو های یخ زده میخواهید استفاده کنید قبل از اینکه آنها را تمیز کنید درون آب نمک قرار دهید تا تازه تر شوند . پس از آماده شدن برای تهیه خوراک میگو خوشمزه رژیمی ،میگوها را درون قابلمه ریخته سپس یک لیوان سر پر آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید کمی بعد نمک و فلفل سیاه را درون قابلمه بریزید حالا آب لیمو ترش را اضافه نمایید ، حرارت اجاق را زیاد کرده و صبر کنید تا آب به دمای جوش برسد ، پس از گذشت ۵ دقیقه و زمانی که میگو ها پخته شد از درون قابلمه خارج کرده و آبکش نمایید .

حالا درون یک سینی کاهو و کلم و پیازچه را خرد کنید و پس از اینکه میگو ها خنک شد آنها را نیز درون سینی ریخته سپس ذرت را اضافه کرده و در آخر هم سس مخصوص را با مواد مخلوط کنید ، روی ظرف را با سلفون پوشانده و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا سالاد خوشمزه شما حسابی مزه دار و جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه ژله رنگین کمان
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 18 بهمن 1398 ز : 9:57 | +

طرز تهیه ژله رنگین کمان

برای اینکه یک ژله بستنی با کیفیت و مرغوب داشته باشید مراحل انجام کار را با دقت و تمیز انجام دهید در مرحله اول هر کدام از بسته های ژله را بصورت جداگانخ در لیوان های آب جوش حل نمایید پس از انجام ای کار ژله را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید سپس یکی از قسمت ها را با بستنی وانیلی مخلوط کنید و قسمت دیگر را با یک چهارم لیوان آب سرد ، حالا قسمت دوم را درون قالب ریخته اینجا ترتیب رنگ ها بدلخواه خود شما میباشد و قالب را درون یخچال قرار دهید تا اینکه ژله خودش را بگیرد ( در حدی که به انگشتان دست نچسبد ) زمانی که قالب را از درون یخچال خارج نمودید قسمت دوم ژله همان رنگ که با بستنی مخلوط کرده بودید را بر روی قالب ریخته دوباره درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد به همین منوال ادامه دهید تا ژله هفت رنگ شما کامل شود


.:: ::.


طرز تهیه حلوا عربی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 17 بهمن 1398 ز : 20:54 | +

طرز تهیه حلوا عربی

در مرحله اول آرد را الک کرده سپس با شیر مخلوط میکنیم تابه را روی اجاق گذاشته و مخلوط شیر را اضافه میکنیم حالا کره و روغن را به شیر اضافه میکنیم غلظت مواد تقریبا شبیه ماست شود ، شعله را کم کنید تا شیر نسوزد مراقب باشید مواد را باید مدام هم بزنید تا حلوای شما کشدار شود ، هم زدن هم باید در یک جهت باشد و تا حلوا تغییر رنگ دهد مواد را هم بزنید .

زمانی که به رنگ کاراملی برسد شربتی را که از قبل آماده کرده بودید را اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید تا حلوا آماده شود . روغن درون تابه باعث نرم شدن حلوا میشود . طرز تهیه شربت ، آب را درون تابه ریخته سپس شکر و گلاب و هل و زعفران را ریخته حرارت را کم کنید تا شکر درون آب حل شود ، در پایان یک نوک قاشق چایخوری جوهر لیمو هم اضافه نمایید . یک خوراکی مقوی برای بازیابی انرژی ازدست رفته در هنگام افطار حلوای خوشمزه میباشد .

عربها سفره را بدون حلوا ناقص مى‌دانستند. حلوا از پربسامدترین خوراکهاى ذکر شده در متون عربىِ دوره اسلامى است. این خوراک مورد علاقه پیامبر صلى‌ اللّه‌ علیه‌ و آله‌ و سلم و اهل بیت علیهم‌ السلام نیز بوده است. حلوا همواره از مهم‌ترین خوراکهاى جشنى جهان اسلام بوده و اطعام با آن تقریباً در همه جشنها و اعیاد دینى و غیردینى در سرزمینهاى اسلامى رواج داشته است. گاه خلفا و امیران و صاحب‌ منصبان دولتى در این اعیاد به‌ ویژه در عید فطر و قربان، سفره‌هاى رنگین شامل حلوا شیر تدارک مى‌دیدند.


.:: ::.


طرز تهیه آش ماش
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 16 بهمن 1398 ز : 22:27 | +

طرز تهیه آش ماش

عدس و ماش را همراه با مقداری آب درون قابلمه ریخته و با حرارت ملایم اجازه می‌دهیم تا بصورت نیم پز درآید ، سپس در این مرحله برنج را به این آش ساده اضافه میکنیم هنگامی که برنج پخته شد مواد را با گوشت کوب کوبیده و له میکنیم .

در مرحله بعد سبزی آشی را با کشک و عصاره گوشت درون قابلمه ریخته و با هم مخلوط میکنیم . حالا در یک تابه جداگانه پیاز را خلالی خرد کرده و درون تابه تفت میدهیم سپس سیر را اضافه کرده و بعد از آن زردچوبه و فلفل را درون تابه ریخته و با هم مخلوط میکنیم و تفت می‌دهیم در پایان مقداری نعنا خشک با مواد مخلوط کنید و تفت دهید سپس مواد را به آش مجلسی اضافه نمایید و اجازه دهید تا آش جا افتاده شود .

در پایان گوشت قلقلی را درون آش ریخته و صبر کنید تا غذای شما آماده شود . برای تهیه گوشت قلقلی ، گوشت چرخ کرده را با نمک و زردچوبه و فلفل مخلوط کنید و ورز دهید تا بوی زخم گوشت گرفته شود ، حالا گوشت را بصورت قلقلی ریز درآورده و به آش خوشمزه اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه کوکو سویا
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 16 بهمن 1398 ز : 22:25 | +

طرز تهیه کوکو سویا

سویا را ۳ الی ۴ ساعت قبل درون آب بخیسانید سپس سویا ها را آبکش کنید بعد از انجام این کار پیاز و سیب زمینی را رنده کرده سپس آب پیاز را گرفته و مواد را با سویا مخلوط کنید . حالا به این مواد سبزی جعفری خرد شده و تخم مرغ و پودر سوخاری را اضافه کنید .

در مرحله بعد نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن و پودر سیر و زیره را به مایه کوکو مجلسی اضافه کنید و بخوبی با هم مخلوط کرده و ورز دهید . زمانی که مایه آماده شد تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید حرارت را کم کنید و زمانی که روغن داغ شد دست را خیس کنید و از مایه کوکو برداشته و حالت دهید کوکو خوشمزه را درون تابه ریخته و دو طرف آن را سرخ کنید . وقتی غذای شما آماده شد کوکوها را درون دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود .


.:: ::.


طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 15 بهمن 1398 ز : 23:20 | +

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ

برای تهیه یک اشترودل اولین کاری که شما انجام میدهید این است که مایه خمیر را همراه با شیر ولرم و یک قاشق سوپخوری شکر مخلوط کنید و سپس آنرا استراحت دهید تا عمل بیاید ۱۰ دقیقه زمان برای خمیر کافی می‌باشد . سپس روغن مایع را با تخم مرغ مخلوط کنید و یک قاشق چایخوری بهبود دهنده به آن اضافه کنید سپس خمیر عمل آمده را ریخته و آرد را الک کنید و به خمیر آرام آرام اضافه کنید و با دست بخوبی ورز دهید تا حسابی جا افتاده و منسجم شود . روی خمیر را به روغن مایع آغشته کنید و روی ظرف را با پارچه حوله ای بپوشانید تا حجم آن دو برابر شود .

در مرحله بعد ، روی میز کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را بروی آن قرار داده و به کمک یک وردنه خمیر را به قطر نیم سانت پهن کنید . برای تهیه مواد میانی اشترودل پیاز را رنده کرده و درون تابه ریخته و تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید هنگامی که رنگ گوشت تغییر کرد مقداری قارچ و نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید در پایان هم رب گوجه فرنگی را درون تابه ریخته و برای مدت زمان ۵ دقیقه با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا مواد میانی ساندویچ خانگی شما آماده شود .

در مرحله بعد ، این مواد آماده شده را بر روی خمیری که پهن کرده بودید ریخته و روی آن را با پنیر موتزارلا بپوشانید خمیر دیگری را آماده کرده و روی مواد قرار دهید ، سپس رومال زده و مقداری کنجد بپاشید ، فر را آماده کرده و غذای خود را برای مدت زمان ۲۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید ، اکنون اشترودل شما آماده برای سرو شده است .


.:: ::.


طرز تهیه یتیمچه کدو
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 15 بهمن 1398 ز : 23:18 | +

طرز تهیه یتیمچه کدو

برای شروع سیب‌زمینی را پوست کنده سپس بصورت نگینی خرد کنید حالا تابه را روی اجاق گاز گذاشته حرارت را کم کنید مقداری روغن درون تابه ریخته زمانی که روغن داغ شد سیب زمینی ها را اضافه کنید و تفت دهید . درون تابه ای جداگانه پیاز را خرد کنید و تفت دهید زمانی که پیاز ها بصورت شیشه ای درآمد

کدو و پس از آن فلفل و سیر خرد شده را اضافه کنید کنی تفت دهید مواد را پس از آن گوجه فرنگی و ادویه مورد نظر را درون تابه بریزید ، مواد را سرخ کنید در حدی که آب کدو گرفته شود .

در مرحله بعد ، رب گوجه و ته لیوان آب درون تابه بریزید حالا درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا خوراک شما جا افتاده شود ، در پنج دقیقه پایانی پخت سیب زمینی های سرخ شده را به یتیمچه اضافه کنید و از مقداری آبلیمو و یا آبغوره برای چاشنی استفاده نمایید . حالا شما میتوانید خورش کدو خود را در کنار

.:: ::.


طرز تهیه کوکو بادمجان کبابی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 14 بهمن 1398 ز : 21:38 | +

طرز تهیه کوکو بادمجان کبابی

 

طرز تهیه و دستور پخت کوکو بادمجان کبابی مجلسی با پنیر پیتزا و سیب زمینی

 

پس از اینکه بادمجان را تمیز نمودید ، آنها را بر روی اجاق گاز قرار دهید بصورت کبابی درآورید پس از آماده شدن

.:: ::.


طرز تهیه خوراک لوبیا و قارچ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 14 بهمن 1398 ز : 19:43 | +

طرز تهیه خوراک لوبیا و قارچ

برای گرفتن نفخ خوراک خومشزه ، لوبیا ها را از ۴،۵ ساعت قبل درون ظرف آب بخیسانید و آب ظرف را نیز در ۳ مرحله عوض کنید ، حالا لوبیا را درون قابلمه ریخته و به مقدار ۶ لیوان آب هم اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۲ ساعت لوبیا بپزد .

حالا درون تابه پیاز را نگینی خرد کرده و همراه با مقدار کمی روغن تفت دهید کمی که رنگ پیاز ها تغییر کرد سیب زمینی هایی را که خرد نموده اید را همراه با قارچ های ورقه ورقه شده درون تابه ریخته و کمی تفت دهید حالا نوبت اضافه نمودن ادویه و رب می‌باشد کمی با قاشق چوبی مواد را به آرامی هم بزنید سپس یک لیوان آب درون تابه ریخته و اجازه دهید تا حسابی مواد پخته و جا افتاده شوند .

در مرحله بعد و پس از گذشت ۲ ساعت زمان پخت لوبیا ، مواد درون تابه را هم به خوراک رژیمی دونفره اضافه کنید ، حالا زمان مورد نیاز شما برای آماده شدن غذا سی دقیقه می‌باشد ، در پایان و قبل از سرو کردن از مقداری آب لیمو و گل پر برای چاشنی استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه فرنی سه رنگ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 13 بهمن 1398 ز : 23:50 | +

طرز تهیه فرنی سه رنگ

برای تهیه این خوراک خوشمزه که شباهت زیادی به شیر برنج دارد ، شیر سرد را درون ظرف مناسبی ریخته و پس از آن آرد برنج را بر روی شیر الک نمایید ، حالا آرد و شیر را به کمک یک همزن دستی بخوبی با هم مخلوط نمایید تا آرد درون برنج به طور کامل حل شود و بصورت گوله گوله درنیاید ، در مرحله بعدی بر روی حرارت ملایم اجاق شکر را اضافه کنید و بصورت مستمر مواد را با هم مخلوط کنید و هم برنید تا به غلظت مناسب برای فرنی برسد ، آخرین کار شما اضافه نمودن گلاب و کره میباشد کمی که مواد با هم جوشید اجاق گاز را خاموش میکنیم .

در این مرحله برای رنگ بندی غذا فرنی را به سه قسمت تقسیم کنید ، یک قسمت را با زعفران دم کرده مخلوط نمایید ، قسمت دیگر را درهمان حالت خودش یعنی رنگ سفید و برای قسمت سوم مقداری کاکائو را درون آب جوش حل نمایید و با فرنی مخلوط کنید تا رنگ بندی زیبا و خوشگل را برای خوراک خود آماده کرده باشید . حالا میتوانید فرنی را در هر ظرف و یا جامی که میخواهید ریخته و با سلیقه خود آنرا تزیین کنید ، اگر میخواهید فرنی لیوانی داشته باشید فرنی را بصورت لایه لایه ریخته و صبر کنید تا لایه اول خودش را بگیرد بعد لایه دوم و سوم را اضافه نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه سوپ گشنیز
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 12 بهمن 1398 ز : 19:59 | +

طرز تهیه سوپ گشنیز

تابه را روی اجاق قرار داده مقداری روغن اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد پیاز را بصورت خلالی و ریز خرد نموده و درون تابه ریخته و تفت دهید زمانی که رنگ آن طلایی شد سیر را له کرده و در کنار پیاز ریخته و با هم تفت دهید ، در این مرحله سیب زمینی و هویج پخته شده را نگینی خرد کرده و به مواد درون تابه اضافه کنید ، در آخر جو پخته شده را بریزید و مقداری آب جوش اضافه نمایید ، درب ظرف را بسته و صبر کنید تا سیب زمینی بپزد .

در مرحله بعد مرغ را ریش ریش کنید و همراه با گشنیز خرد شده و آب مرغ به سوپ خوشمزه اضافه کنید ولی اینبار درب ظرف را باز بگذارید تا رنگ سبزی ها تیره نشود ، وقتی که غذای شما یک جوش زد ، آرد را با ماست مخلوط نموده و آرام آرام به سوپ اضافه نمایید ، غذا را در این مرحله هم بزنید و اجازه ندهید تا ماست ببرد ، نمک را اندازه کنید و ده دقیقه زمان لازم دارید تا سوپ سفید شما جا افتاده شود .


.:: ::.


طرز تهیه اکبر جوجه
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 بهمن 1398 ز : 23:40 | +

طرز تهیه اکبر جوجه

برای میرینیت کردن جوجه آنرا زمانی که با چاقو از وسط به دو نیم تقسیم کردید با مقداری نمک و فلفل سیاه و آبلیمو ی ترش مزه دار نمایید ، روی ظرف را میتوانید با پلاستیک بپوشانید و برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود ، زمان پیشنهادی ما برای شما یک شب تا صبح می‌باشد .

در مرحله بعد، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده نصف پیمانه آب اضافه کنید سپس دو پیمانه روغن درون قابلمه ریخته مرغ را درون ظرف چیده ، سپس کره را اضافه کنید ، بعد از انجام این مراحل پیاز را نیز بصورت حلقه حلقه خرد کرده و درون قابلمه ریخته حالا درب ظرف را قرار داده و صبر کنید تا با حرارت ملایم پخته شود .

در مرحله بعد، برای تهیه سس زعفران دم کرده را با نمک و فلفل و زردچوبه و کمی تخم گشنیز و مقداری آب لیمو مخلوط کنید و در اواخر پخت و سرخ کردن مرغ سس مخصوص را اضافه کنید ، در طی پخت چند مرحله مرغ را زیر و رو کنید تا دو طرف آن سرخ شود .


.:: ::.


طرز تهیه حمص
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 بهمن 1398 ز : 23:38 | +

طرز تهیه حمص

برای تهیه این غذای لبنانی نخود ها را از یک شب قبل خیسانده و برای چند نوبت آب ظرف را نیز عوض میکنید سپس پوست نخود را جدا نموده ، حالا نخود ها را همراه با مقداری آب و سیر های پوست گرفته درون قابلمه ریخته و روی اجاق قرار میدهیم نصف قاشق هم نمک درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا نخودها بپزد .

در مرحله بعد و زمانی که نخود ها پخته شد بلافاصله درون چرخ گوشت ریخته و بصورت پوره در می‌آوریم، حالا به پوره نخود روغن کنجد را اضافه میکنیم و مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده تا روغن خوب بخورد مواد برود در همان حال ارده را نیز به این پیش غذای محلی و خوشمزه اضافه نمایید ، سپس آب یک عدد لیمو را گرفته و بر روی نخود ها ریخته در آخر هم نمک غذا را اندازه میکنیم .

در مرحله بعد غذا را درون کاسه ریخته و با پشت قاشق آنرا صاف میکنیم حالا بر روی حمص پودر پاپریکا ریخته و با روغن زیتون و سبزی جعفری تزیین کرده سرو میکنیم .


.:: ::.


طرز تهیه باقلا قاتق
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 9 بهمن 1398 ز : 22:14 | +

طرز تهیه باقلا قاتق

تابه را همراه با مقداری روغن و یا کره روی اجاق قرار دهید زمانی که داغ شد باقلا ی پوست گرفته را درون تابه ریخته و تفت دهید چند لحظه بعد از سرخ کردن باقلا شیرهای کوبیده شده را همراه با مقداری شوید اضافه نموده سپس اندکی نمک و زردچوبه را داخل تابه ریخته و مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید .

در مرحله بعد ، آب را اضافه کرده اندازه آب در حدی باشد که روی باقلا را بپوشاند ، زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد تخم مرغ ها را شکسته و به مواد اضافه کنید ، از هم زدن تخم مرغ ها خودداری کنید و اجازه دهید به خودی خود پخته شوند .

نکات مهم آشپزی

تعداد تخم مرغ می‌تواند برحسب تعداد نفرات باشد . از شوید خشک و یا تازه می‌توانید استفاده کنید. این غذای گیلانی را همراه با سیر ترشی و برنج کته و ماهی شور و یا زیتون پرورده سرو نمایید . نکته ای دیگری که در هنگام پخت این غذا باید رعایت کنید اینست که باقلا کشاورزی خیلی زود پز میباشد و مقدار آبی که اضافه میکنید نباید زیاد باشد تا خورشت شما آبکی شود زمانی که باقلا نیم پز شد تخم مرغ را اضافه کنید تا باقلا و تخم مرغ همزمان با هم پخته شوند .


.:: ::.


طرز تهیه آلو مسما
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 9 بهمن 1398 ز : 22:12 | +

طرز تهیه آلو مسما

برای تهیه خورشت مجلسی اولین کاری که شما انجام میدهید این است که سینه مرغ را همراه با مقداری آب و نمک و زردچوبه درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا مرغ بصورت نیم پز آماده شود . تا زمانی که مرغ آماده شود سس را به این روش آماده میکنید پیاز ها را بصورت خلالی خرد کرده و درون تابه با مقداری روغن سرخ میکنیم ، هنگامی که پیاز سرخ آماده شد آلو و قیصی را به پیاز داغ اضافه کرده و با هم تفت میدهیم .

در مرحله بعد ، نمک و فلفل و دارچین را همراه با رب گوجه و اندکی شکر پس از آن رب انار به مواد درون تابه اضافه میکنیم حالا تمام مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا حسابی جا افتاده شود . پس از اینکه مرغ بصورت نیم پز آماده شد تکه های مرغ را درون تابه چیده سپس ۲ قاشق زعفران دم کرده به مواد درون تابه اضافه میکنیم تا خورشت خوش رنگ و زیبایی داشته باشیم . کمی مرغ را با تمام مواد مخلوط کرده و تفت دهید تا رنگ مرغ بصورت طلایی درآید ،حالا آب مرغ را آرام آرام اضافه کنید و از مقداری آبغوره بعنوان چاشنی استفاده کنید .

مراقب باشید آب مرغ را زیاد نریزید که خورشت شما آبکی شود . حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خورشت با این حرارت آرام آرام پخته و جا افتاده شود . مدت زمان ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان نیاز دارید تا خورشت چرب و خوش طعمی داشته باشید ، زمان پخت بستگی به مقدار مواد مصرفی شما دارد .


.:: ::.


طرز تهیه قیمه یزدی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 8 بهمن 1398 ز : 22:20 | +

طرز تهیه قیمه یزدی

برای شروع قابلمه را روی اجاق گاز گذاشته مقداری آب اضافه کرده سپس نخود ها را درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بجوشد ، زمانی که اجاق را خاموش کردید نخود ها را آبکش نمایید و بعد از انجام این کار پوست نخود ها را گرفته و آنها را به دو قسمت تقسیم نمایید . حالا تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کرده و نصف یک پیاز را رنده کنید و درون تابه سرخ نمایید .

در مرحله بعد گوشت خورشتی را به پیاز داغ اضافه کرده و همراه هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کرده و به حالت سفید رنگ درآید . حالا نوبت اضافه نمودن زردچوبه به گوشت می‌باشد، کمی که مواد را با هم تفت دادید مقداری آب اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت بپزد ، هنگامی که گوشت به حالت نیمه پز درآمد ، نخودها را به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید تا خورشت خوشمزه شما کاملاً پخته شود .

در مرحله بعد و زمانی که خورشت قیمه پخته شد از مقداری لیمو عمانی برای چاشنی استفاده کنید ، الباقی پیاز را در تابه بصورت جداگانه سرخ کنید سپس پیاز ها را همراه با هل و دارچین و مقداری زعفران دم کرده به خورشت محلی خود اضافه کرده و اجازه دهید تا جا افتاده شود . اکنون میتوانید غذای خود را در کنار یک پلوی دم کشیده سرو کنید .


.:: ::.


ماهی سالمون در فر
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 8 بهمن 1398 ز : 22:4 | +

ماهی سالمون در فر

برای تهیه یک خوراک ماهی عالی و خوشمزه دریایی با سالمون ، پس از اینکه ماهی را تمیز نموده و آنرا بصورت فیله درآورید با نمک و فلفل فیله ها را طعم دار کرده سپس سینی فر را چرب نموده و فیله های مرغ را درون سینی چیده و برای مدت زمان ۲۰ دقیقه اجازه می‌دهیم تا فیله ها پخته شود .

در مرحله بعد و تا زمانی که فیله ها درون فر قرار دارند سس مخصوص را تهیه میکنیم ، درون کاسه ای مناسب آب لیمو و سیر رنده شده را ریخته سپس به آنها کره آب شده را اضافه کرده و در آخر مقداری هم زعفران به سس اضافه نموده و مواد را بخوبی با هم مخلوط میکنیم .

در مرحله بعد،زمانی که ماهی را از درون فر خارج نمودیم ، سس را بر روی فیله ها ریخته بصورتی که تمام قسمت ماهی با سس آغشته شود ، دوباره فیله ها را برای ۵ الی ۱۰ دقیقه درون فر گذاشته تا حسابی مزه دار و جا افتاده شود . اکنون میتوانید غذای دریایی خود را همراه با پرهای لیمو و سبزی جعفری تازه سرو کنید .


.:: ::.


طرز تهیه سالاد ماکارونی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 7 بهمن 1398 ز : 22:39 | +

طرز تهیه سالاد ماکارونی

پیاز را خلالی خرد کرده مقداری روغن زیتون درون تابه ریخته و پیاز را تفت دهید پیازها که شیشه ای شد فلفل سبز را اضافه کنید و با پیاز سرخ کنید سپس سینه مرغ را درون تابه ریخته و همراه پیاز تفت دهید ۵ دقیقه زمان مناسبی برای تفت دادن سینه مرغ می‌باشد ، درب تابه را گذاشته و اجازه دهید مرغ نرم شود ، در مرحله بعد سیر را رنده کنید درون تابه بریزید

پس از آن رب را همراه با پوره گوجه فرنگی به مواد اضافه نمایید کمی با هم مخلوط کنید سپس آب را ریخته و بعد از انجام این کار ماکارونی را اضافه کنید مقدار آب در حد دو بند انگشت بالاتر از مرغ و ماکارونی باشد .حالا به غذا ادویه و نمک را اضافه کنید،حرارت را کم کنید صبر کنید تا کاملا غذا پخته و آب آن کشیده شود . غذا اکنون آماده برای سرو شده و با مقداری جعفری خرد شده آن را میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خوراک مرغ و کدو سبز
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 7 بهمن 1398 ز : 22:36 | +

طرز تهیه خوراک مرغ و کدو سبز

برای شروع مرغ را مرینیت کرده برای این کار سینه مرغ را درون کاسه ای ریخته سپس پودر آویشن و ریحان خشک را اضافه کنید،پس از آن پاپریکا و روغن زیتون را ریخته از مقداری آب لیمو و پودر سیر و پیاز هم استفاده کنید در پایان اندکی سماق ریخته و روی کاسه را با پلاستیک پوشانده و برای مدت زمان یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود .

در مرحله بعد و زمانی که مرغ آماده شد درون تابه ریخته و سرخ نمایید . حالا برای تهیه سس مخصوص سس کچاپ و سرکه بالزامیک  را با هم مخلوط کرده سپس نصف قاشق چایخوری عسل بر روی سس ریخته و بعد از آن نصف قاشق چایخوری خردل را همراه با نمک و فلفل و آویشن اضافه کنید ، در آخر کار آب مرغ را ریخته و با مرغ سرخ شده برای ده دقیقه روی اجاق گاز گذاشته و اجازه دهید تا بپزد .

در این فاصله زمانی ۱۰ دقیقه ای کدو ها را خرد کرده درون تابه ریخته به آن مقداری نمک و فلفل و سیر و پاپریکا اضافه نموده و تفت دهید ، حالا کدوهای سرخ شده را همراه ریحان و جعفری در کنار مرغ تزیین کرده و سرو نمایید .


.:: ::.


کوکو لوبیا سبز
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 7 بهمن 1398 ز : 1:12 | +

کوکو لوبیا سبز

پس از شستشوی لوبیا سبز آنها را پاک نموده و خرد کرده سپس همراه با یک لیوان آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته شود زمانی که آب درون قابلمه کشیده شد لوبیا سبز ها را آبکش کرده و صبر کنید تا خنک شوند .

سپس سیب زمینی را درون تابه ریخته و سرخ نمایید . بصورت جداگانه یک عدد پیاز را خلالی خرد کرده و تفت دهید این مواد را کنار گذاشته و صبر کنید تا خنک شوند . در مرحله بعد ۴ عدد تخم مرغ را درون کاسه ریخته و با نمک و فلفل سیاه و قرمز و مقداری زردچوبه مخلوط میکنیم .

حالا لوبیا سبز و پیاز و سیب زمینی را درون یک کاسه با هم ترکیب کرده سپس تخم مرغ ها را اضافه میکنیم مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده و در همان حال آرد را اضافه میکنیم زمانی که مایه کوکو یکدست شد تابه را بر روی اجاق گاز گذاشته و مقداری روغن اضافه میکنیم ، سپس مایه کوکو را درون تابه ریخته و سرخ میکنیم دو طرف کوکو خوشمزه را سرخ کرده سپس آن را سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه نان تست و قارچ
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 7 بهمن 1398 ز : 1:10 | +

طرز تهیه نان تست و قارچ

پس از اینکه پیاز و قارچ را تمیز نمودید ، تابه ای را بر روی اجاق قرار داده  و در مرحله اول پیاز ها را تفت داده زمانی که پیاز ها سبک شدند قارچ را اضافه نموده و همراه با پیاز تفت دهید ، میزان تفت دادن شما باید در حد کشیده شدن آب پیاز و قارچ باشد ، در مرحله بعد سیر را رنده کرده و پس از انجام این کار سیر را نیز به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید .

در مرحله بعد، خامه را درون کاسه ریخته در حدی به هم بزنید تا بافت خامه شل و نرم شود اگر احساس کردید خامه غلیظ است مقداری شیر به آن اضافه کنید، خامه را به آرامی درون تابه ریخته و صبر کنید تا به دمای جوش برسد ، پس از اینکه شروع به جوشیدن کرد برای ۵ دقیقه مواد را هم بزنید تا بخوبی با هم مخلوط شوند . حالا مواد را بر روی نان تست ریخته و خوراک قارچ را سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه جغور بغور
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 5 بهمن 1398 ز : 20:46 | +

طرز تهیه جغور بغور

برای شروع پیاز را خیلی نازک و بصورت خلالی خرد نموده و درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که سبک و شیشه ای شد جگر را همراه با دل و قلوه اضافه نمایید و مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید در همان حال که در حال تفت دادن خوراک هستید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی درون تابه ریخته سپس نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و برای چند لحظه با هم تفت دهید ، در پایان نصف لیوان آب درون تابه ریخته و اجازه دهید تا غذا بخوبی پخته و جا افتاده شود ، از مقداری آب لیمو بعنوان چاشنی استفاده کنید ، میتوانید سیب زمینی و هویج را جداگانه سرخ کنید و در کنار خوراک جگر سرو نمایید .

طرز تهیه جغور بغور با گوشت

برای تهیه این غذای ساده با گوشت در ابتدا پیاز را خلالی خرد کرده و درون تابه تفت دهید مقداری از پیاز داغ را جدا نموده سپس گوشت و دل را اضافه کرده و همراه با پیاز تفت دهید مقداری زردچوبه هم به مواد اضافه نمایید و صبر کنید تا گوشت بپزد . در این فاصله جگر و قلوه را با الباقی پیاز داغ بصورت جداگانه سرخ کنید ،زمانی که گوشت پخته شد جگر و قلوه را اضافه کنید و از مقداری آب لیموی تازه برای طعم دهنده به خوراک استفاده کنید ، اکنون غذای شما آماده برای سرو شده است .

طرز تهیه جغور بغور با جگر سفید

برای تهیه این خوراک خوشمزه با جگر سفید ، جگر را پس از اینکه خرد نمودید برای یک مرتبه آنرا بجوشانید ، در این فاصله زمانی دو عدد پیاز را خرد کرده و تفت دهید سپس جگر را از درون آب جوش در آورده و همراه با پیاز فراوان به حالت نیمه سرخ تفت دهید ، حالا مقداری گوشت و دل را به خوراک اضافه کنید سپس نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را ریخته و با هم مخلوط کرده و تفت دهید . آب را اضافه نموده و صبر کنید تا غذا بپزد .

حالا درون تابه ای جداگانه مقداری پیاز را با جگر سیاه گوسفندی و قلوه سرخ کنید مراقب باشید زیاد تفت ندهید چون باعث سفت شدن جگر خواهد شد یک قاشق غذاخوری رب گوجه هم به مواد اضافه کنید ، جگر و قلوه را سپس به مواد دیگر اضافه نموده و کمی که با هم جوشید اجاق گاز را خاموش کرده و خوراک را سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه پیراشکی کرم دار
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 4 بهمن 1398 ز : 16:49 | +

طرز تهیه پیراشکی کرم دار

برای تهیه و آماده نمودن یک پیراشکی خوشمزه آب ولرم را آماده نموده و یک قاشق غذاخوری از شکر را درون آن حل نموده پس از انجام این کار خمیر مایه را نیز درون آب ریخته و برای مدت زمان ده دقیقه آنرا کنار قرار میدهیم تا عمل بیاید ، در این فاصله زمانی تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته و وانیل را به آنها اضافه میکنیم حالا به کمک یک هم زن دستی مواد را زده تا از حالت لختگی خارج شود حالا الباقی شکری را که در اختیار دارید را درون کاسه ریخته و با تخم مرغ ها هم زده در همان حال کره آب شده و پس از آن شیر ولرم را ریخته و بخوبی با هم مخلوط نمایید تا کاملا یکدست شوند .

در مرحله بعدی ، زمانی که خمیر آماده شد آنرا نیز با مواد دیگر مخلوط کنید آرد را الک نموده و آرام آرام با خمیر ترکیب نمایید ، اکنون خمیر را برای ۱۰ دقیقه بخوبی ورز دهید تا حالت نرم و لطیفی پیدا کند ، کاسه لبه بلندی را آماده کرده بدنه آنرا چرب کنید و خمیر را برای ۵۰ الی ۶۰ دقیقه در یک جای نسبتا گرم قرار داده تا حسابی ور بیاد ، روی کاسه را نیز با سلفون بپوشانید .

در مرحله بعدی ، زمانی که خمیر آماده شد آنرا بر روی میز کار با ضخامت نیم سانت پهن کنید و با قالب های مورد نظر خمیر را برش بزنید دوباره اجازه دهید خمیر در همان حالت برای ۳۰ دقیقه دیگر استراخت کند . قابلمه کوچکی را بر روی حرارت گذاشته مقداری روغن اضافه کرده زمانی که روغن داغ شد پیراشکی ها را درون قابلمه ریخته و سرخ میکنیم . زمانی که خوراک شما آماده شد آنرا درون دستمال قرار داده تا روغن اضافی آنها گرفته شود . حالا میتوانید پیراشکی ساده خود را با انواع مختف کرم و شکلات پر نمایید و سرو کنید .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com