تفریحی
تفریحی
طرز تهیه خورش غوره با گوشت
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 30 دی 1399 ز : 22:39 | +

طرز تهیه خورش غوره با گوشت

مرحله اول

برای تهیه خورش ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده سپس کمی روغن به آن اضافه می کنید بعد از انجام این کار گوشت را همراه با پیاز داغ درون قابلمه ریخته ، آنها را کمی تفت می دهیم سپس آب را به گوشت اضافه می کنی تا پخته شود .

مرحله دوم

در مرحله بعد و تا زمانی که گوشت می پزد سبزی ها را پاک کرده و پس از شستشو و ضدعفونی کردن ، سبزی ها را خورد می کنیم ، یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده کمی روغن به آن اضافه می‌کنیم و پس از داغ شدن روغن سبزیها را درون ماهیتابه ریخته و تفت می دهیم

مرحله سوم

در مرحله بعد صبر می کنیم تا گوشت بپزد و پس از پخته شدن ، سبزی هایی را که تفت داده بودیم به گوشت اضافه می کنیم . مواد را هم زده و برای ۱۰ دقیقه  اجازه می‌دهیم تا با هم بپزند . در آخر غوره و نمک را اضافه میکنیم و اجازه می‌دهیم تا خورش جا افتاده و لعاب دار شود .


.:: ::.


طرز تهیه پیاز سوخاری
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 29 دی 1399 ز : 21:33 | +

طرز تهیه پیاز سوخاری

مرحله اول

برای تهیه پیاز سوخاری ابتدا پوست پیاز ها را جدا نموده و آنها را به صورت حلقه حلقه برش بزنید قطر حلقه ها تقریباً یک سانتی باشد حلقه ها را به صورت دو به دو جدا کنیم ، یعنی هر حلقه پیاز شما دوبل باشد .

مرحله دوم

پنیر پیتزا خود را آماده کرده و به قطر حلقه های پیازی که برش زده اید پنیر را هم ببرید ، پیازها را از هم جدا کرده و پنیر پیتزا را در بین آنها قرار داده و دوباره به حالت اول پیازها را برگردانید (یعنی ‌یه‌ حلقه ‌پیاز‌ بعد ‌پنیر‌ بعد‌ یه ‌حلقه ‌پیاز).

مرحله سوم

در مرحله بعد دو عدد تخم مرغ را درون یک کاسه شکسته سپس نمک و فلفل و آویشن و پودر سیر را به تخم مرغ ها اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم . درون ظرفی دیگر نمک و فلفل و پودر سیر را با آرد شیرینی مخلوط میکنیم

مرحله چهارم

در این مرحله حلقه های پیاز را ابتدا درون آرد سفید قرار داده و با آرد تمام قسمت های پیاز را آغشته می کنی پس از انجام این کار حلقه‌های پیاز را درون ظرف تخم مرغ گذاشته سپس حلقه های پیاز را درون آرد سوخاری میغلطانیم .

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از آماده شدن پیاز ها یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن را درون ماهیتابه می ریزیم پس از اینکه روغن داغ شد پیاز ها را درون تابه ریخته و سرخ می کنیم ،

مرحله ششم

در مرحله بعد و در زمانی که پیازهای سوخاری آماده شد آنها را بر روی دستمال گذاشته تا روغن اضافی آن گرفته شود . اکنون خوراک سوخاری شما آماده برای سرو می باشد . میتوانید از آن برای دورچین انواع غذا استفاده نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 29 دی 1399 ز : 21:30 | +

طرز تهیه کباب کوبیده گیاهی

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده گیاهی خوشمزه و خاص ابتدا یک قابلمه را آماده کنید مقداری آب به آن اضافه کنید سپس سویا ها را همراه با زردچوبه ادویه و پودر سیر و پودر آویشن به قابلمه اضافه نمایید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۳۰ دقیقه خیس بخورد .

مرحله دوم

در مرحله بعد تخم های کتان را درون آسیاب ریخته و خرد کنید سپس تخم کتان را در مقدار کمی آب گرم حل کنید و اجازه دهید تا لعاب دار شود . در این فاصله سویاهای خیس خورده را درون آبکش ریخته و با دست فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد سویا را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید ، حالا سویا را با پیاز رنده شده و تخم کتان مخلوط نمایید .این مواد را با هم ورز دهید ، سپس آرد لپه ، زعفران و نمک را اضافه کنید و با دست آن ها را مخلوط کرده و ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند .

مرحله چهارم

در این مرحله روی ظرف خود را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت ظرف را درون یخچال قرار دهید تا کاملا آماده برای طبخ شود . ظرف را از یخچال خارج کرده و از مایه کباب کوبیده خانگی برداشته و سیخ بگیرید .

مرحله پنجم

در مرحله بعد آتش را روشن کرده و سیخ را روی حرارت ذغال قرار دهید و غذا را آماده نمایید . در کنار کباب خود فلفل دلمه و گوجه فرنگی هم میتوانید سیخ بگیرید و کباب کنید را همراه با برنج استفاده کنید .


.:: ::.


طرز تهیه آبگوشت سنتی
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 28 دی 1399 ز : 23:24 | +

طرز تهیه آبگوشت سنتی

مرحله اول

برای تهیه آب گوشت حرفه ای پس از اینکه پوست پیاز را جدا کردید آن را درون قابلمه ریخته سپس دنبه را همراه با گوشت به پیاز اضافه می کنیم با هم مخلوط میکنیم مواد را ، در همان حال دارچین و فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه می کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد نخود و لوبیا را اضافه میکنیم و روی مواد را آب می ریزیم یک عدد گوجه فرنگی را درسته درون قابلمه انداخته و در آخر لیمو عمانی را اضافه می کنیم قابلمه را بر روی حرارت متوسط اجاق گاز برای مدت زمان تقریبی ۵ ساعت قرار می دهیم .

مرحله سوم

در مرحله بعد و در یک ساعت پایانی پخت یک عدد سیب زمینی را به مواد اضافه می کنیم و پس از آن مقداری نمک درون قابلمه ریخته و آن را قرار می دهیم تا چند قل بزند . زمانی که آبگوشت شما جا افتاده و لعاب دار شد اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله آب را از سایر مواد جدا کرده دنبه را نیز به صورت جداگانه درون کاسه کوبیده و له کنید اگر می‌خواهید خوراک چربی داشته باشید دنبه را به آب غذا اضافه کرده و در کنار ترشی و سبزی خوردن تازه سرو نمایید .

مرحله پنجم

‌سایر مواد حبوبات و گوشت را با گوشت کوبیده و پس از میل نمودن آبگوشت ، گوشت کوبیده را که با دارچین و زعفران تزیین نموده اید را نوش جان کنید  .


.:: ::.


طرز تهیه عدس پلو با گوشت
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 28 دی 1399 ز : 23:22 | +

طرز تهیه عدس پلو با گوشت

مرحله اول

برای تهیه عدس پلو با گوشت ، پس از اینکه عدس ها را تمیز نمود ای آنها را شسته و همراه با ۴ لیوان آب سرد درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بجوشد در همین زمان با یک رنده ریز پیاز ها را رنده کرده و آن ها را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و گوشت را باهم و از دهید سپس به آنها نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید زمانی که به خوبی با هم ترکیب شدند آرد نخودچی را اضافه کنید مواد را در حدی که حالت چسبندگی پیدا کند با هم ورز دهید .

مرحله سوم

حالا مایه را برای مدت زمان ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا جاافتاده‌ شود ، پس از گذشت این فاصله زمانی گوشت را از درون یخچال خارج نموده یک ماهیتابه بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد گوشت‌ها را به صورت قلقلی دراورده و درون ماهیتابه سرخ کنید .

مرحله چهارم

هنگامی که گوشت آماده شد نصف قاشق رب گوجه فرنگی را همراه با یک استکان آب درون ماهیتابه می ریزیم گوشت ها را اضافه کرده و در ظرف را می بندیم تا گوشت ها به خوبی پخته شوند . توجه کنید درب ماهیتابه نیمه باز باشد .

مرحله پنجم

در مرحله بعد خرما ها را می شوییم و پس از اینکه آنها را آبکشی کردیم درون ماهی تابه ریخته و تفت می دهیم، پس از آماده شدن خرماها کشمش را نیز به صورت جداگانه درون یک ماهیتابه ریخته و همراه با کمی روغن آنها را تفت می دهیم .

مرحله ششم

برای تهیه عدس پلو برنج را چند ساعت قبل از آشپزی در آب نمک بخیسانید . پس از انجام این کار یک قابلمه را آب کرده و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن و نمک به آن اضافه کنید و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله هفتم

در این زمان برنج را آماده کرده و به آبی که در حال جوشیدن است اضافه کنید و صبر کنید تا برنج کمی پخته شود برای اینکه غذای بهتری داشته باشیم بهتر است زمانی که برنج زنده تر است آنرا از روی اجاق گاز بردارید ، تا زمانی که می خواهید با مایه گوشت مخلوط کنید برنج شما له نشود .

مرحله هشتم

پس از انجام مراحل بالا و آبکشی کردن برنج و عدس را نیز آبکشی کرده حالا یک قابلمه انتخاب کرده با کمی روغن کف آن را چرب کنید سپس و سیب زمینی یا نآن به عنوان ته دیگ استفاده کنید ، حالا یک لایه برنج ریخته روی آن عدس بریزید به همین صورت قابلمه را پر کنید یک لایه برنج یک لایه عدس .

مرحله نهم

حالا قابلمه را بر روی حرارت زیاد اجاق گاز قرار داده برای مدت زمان ۵ دقیقه، هنگامی که بخار برنج بلند شد حرارت را کم کنید و برای مدت زمان ۴۵ دقیقه برنج را بگذارید تا عدس پلو خانگی شما آماده برای سرو شود .

مرحله دهم

در مرحله بعد و زمانی که برنج خنک شد آن را درون دیس کشیده و با گوشت قلقلی خرما و کشمش و خلال پسته و خلال بادام همراه با برنج زعفرانی آن را تزیین کنید اکنون عدس پلو رستورانی شما آماده برای سرو می باشد ، نوش جان .


.:: ::.


طرز تهیه ته چین ماکارونی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 27 دی 1399 ز : 19:17 | +

طرز تهیه ته چین ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه ته چین ماکارونی خوشمزه خانگی ابتدا درون یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و با قاشق هم بزنید سپس به آن ماست و کره را اضافه کنید مواد را با هم به خوبی مخلوط کرده در همان حال که مشغول هم زدن هستید نمک و فلفل را اضافه کنید .

مرحله دوم

ماکارونی را آبکش نمایید و پس از انجام این کار مخلوط ماستی را که آماده کرده بودید با ماکارونی مخلوط کنید ، توجه کنید قبل از اینکه ماکارونی را مخلوط کنید و آب آن را کامل بگیرید ، ماکارونی و مایه را بخوبی با هم مخلوط کنید .

مرحله سوم

این ته چین خانگی را با انواع مختلف ماکارونیهای فرمی و ساده میتوانید تهیه کنید . قالبی را که انتخاب کرده بودید را چرب کنید سپس مواد را درون قالب بریزید ، ظرف را روی گاز و با شعله کم بر روی شعله پخش کن قرار دهید ، یا اینکه درون فر بگذارید .

مرحله چهارم

درب قالب خود را گذاشته و برای مدت زمان ۱ ساعت قالب را درون دستگاه فر و با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید ، اگر فر در اختیار ندارید میتوانید قالب را بر روی گاز با حرارت ملایم برای مدت زمان ۱ ساعت بگذارید ، تا ته چین شما آماده برای سرو شود .


.:: ::.


طرز تهیه دمپخت ماهی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 27 دی 1399 ز : 19:14 | +

طرز تهیه دمپخت ماهی

مرحله اول

برای تهیه دمپخت ماهی خوشمزه و خانگی پس از اینکه پیاز را به صورت نگینی خورد کردید یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده سپس کمی روغن درون تابه ریخته و صبرکنید روغن داغ شود پس از انجام این کار پیاز ها را درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد سیر را به پیاز اضافه کرده و با هم مخلوط کنید سپس زردچوبه نمک و فلفل سیاه را به آنها اضافه کرده و با هم تفت دهید پس از انجام این کار سبزی قلیه را درون ماهی تابه ریخته و صبر کنید تا کمی سبزی ها به صورت بخارپز درآید .

مرحله سوم

در مرحله بعد سبزی شنبلیله را به سایر مواد اضافه کنید و کمی با هم تفت دهید حالا ماهی را بر روی مواد قرار دهید ، حالا زعفران را که دم کرده بودید بر روی ماهی ریخته و تمام قسمتهای آن را به زعفران آغشته کنید و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا بپزد .

مرحله چهارم

در اواخر پخت ماهی اجاق گاز را خاموش کرده ماهی‌ها را خارج نموده و سبزی ها را بگذارید درون ماهیتابه بماند مقداری نمک اضافه کنید و سیب‌زمینی‌ها را بر روی آن سبزی ها ریخته در ظرف را بسته و اجازه دهید تا بصورت بخار پز آماده شود .

مرحله پنجم

سیب زمینی ها که کمی بخار پز شد آب را اضافه کنید تا بجوشد ، حالا برنج را اضافه کنید ، قبل از اینکه برنج دم بکشد ، ماهی ها را آماده کنید و بر روی برنج قرار دهید ، اجازه دهید تا برنج و ماهی با هم دم بکشند و غذای شما آماده شود .


.:: ::.


روش پخت لبو
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 27 دی 1399 ز : 19:12 | +

روش پخت لبو

مرحله اول

برای پخت لبو بهتر است از لبو های استفاده کنید که قرمز تر و پررنگ تر می باشند و سایز های متوسط و کوچکی داشته باشند ، حالا لبو ها را با اسکاج و آب سرد بشورید ، سر و ته آنها را جدا کنید و درون یک قابلمه مناسب قرار دهید .

مرحله دوم

ظرف را بر روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید آب را در حدی که کاملا روی لب‌ها را بپوشاند اضافه نمایید ، درب قابلمه را به صورت قرار دهید که یک گوشه آن باز بماند و صبر کنید تا لبوها برای مدت زمان ۴ ساعت با این مقدار آب پخته شود برای تست می توانید یک چنگال درون لبو فرو کنید .

مرحله سوم

پس از اینکه لبو پخته شد آنها را جدا کنید و به صورت دلخواه آنها را برش بزنید ، پوست لبوی پخته شده به راحتی جدا میشود ، حالا مقداری نبات یا شکر به آب لبوی درون قابلمه اضافه نمایید ، هر چه مقدار نبات و شکر بیشتر باشد للوی شما شیرین‌تر خواهد شد .

مرحله چهارم

در این مرحله لبو های آماده شده را دوباره درون قابلمه ریخته و این بار اجازه دهید تا برای مدت زمان ۳۰ دقیقه با حرارت کم بپزد ، با این کار آب لبو غلیظ تر میشود و لبوها هم شیرین تر خواهند شد . اکنون پخت لبوها تمام شده و آماده برای سرو می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه خورش کنگر با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 25 دی 1399 ز : 21:56 | +

طرز تهیه خورش کنگر با مرغ

مرحله اول “سرخ کردن مرغ”

برای تهیه خورش کنگر خوشمزه و عالی با مرغ ابتدا پیازها را ریز خورد کرده و سپس درون یک ماهیتابه ریخته و همراه با مقدار کمی روغن پیازها را تفت میدهیم هنگامی که پیاز ها سبک و شیشه ای شد مرغ را به آن اضافه می کنیم و با حرارت کم اجازه می دهیم تا سرخ شوند ‌

مرحله دوم “مرینیت مرغ”

در همان حال که مشغول تفت دادن مرغ هستیم زردچوبه و نمک را به آن اضافه می کنیم کمی که مخلوط شد ، فلفل را بر روی مرغ و تفت می دهیم .مواد را هم می زنیم سپس به آن رب گوجه فرنگی و هل را اضافه می کنیم برای اینکه بوی خامی رب گرفته شود کمی آن را سرخ می کنیم .

مرحله سوم “سرخ کردن کنگر”

در مرحله بعد مقداری آب جوش بروی مواد ریخته درب ظرف را بسته و اجازه می‌دهیم تا با حرارت کم پخته شود . در این فاصله کنگرها را که از قبل شسته بودیم درون یک ماهی تابه ریخته و سرخ میکنیم در حدی که نرم شوند نیازی نیست کاملاً سرخ شوند .

مرحله چهارم “پخت خورش”

در مرحله بعد و پس از اینکه کنگره ها سرخ شد آن را به خورش مرغ اضافه می کنیم سپس زعفران دم شده غلیظ را به سایر مواد اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم . در ۱۵ دقیقه پایانی پخت آلو هایی را که از قبل خیسانده بودیم به مواد اضافه می کنیم .

مرحله پنجم “نکات پایانی پخت”

در مرحله بعد اگر به خورشتی با طعم ملس علاقه دارید مقداری شکر به آن اضافه کنید خورش را هم زده تا کاملاً یکدست شود برای بهتر شدن آن میتوانید از مقدار کمی آبغوره به عنوان چاشنی استفاده نمایید


.:: ::.


طرز تهیه خورش تره با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 25 دی 1399 ز : 1:11 | +

طرز تهیه خورش تره با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش تره با مرغ ساقه های سبز تره فرنگی را جدا کنید سپس درون آب و محلول ضدعفونی ریخته و پس از تمیز نمودن درون میکسر بریزید و خرد کنید . تره فرنگی را درون قابلمه ریخته و مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید .

مرحله دوم

حالا مواد را مرتب هم بزنید تا کمی آب بیاندازد و حجم آن کمتر شود ، با این کار ، شما در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف خواهید کرد ، پس از آماده شدن تره فرنگی ها را درون ماهیتابه ریخته ، کمی روغن اضافه کنید سپس سیر های له شده را درون تابه ریخته و با هم تفت دهید .

مرحله سوم

اندکی بعد زردچوبه را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید ، هنگامی که سرخ شدند ، تخم مرغ ها را درون یک کاسه شکسته سپس آنها را هم زده بعد از انجام این کار آنها را به مواد درون ماهیتابه اضافه نمایید ، مواد را هم بزنید سپس درب ظرف را ببندید تا خورش کمی خودش را بگیرد .نیاز نیست منتظر بمانید تا تخم مرغ ها سفت شوند .

مرحله چهارم

درون قابلمه ای جداگانه روغن زیتون را ریخته و پس از داغ شدن مرغ را اضافه کرده و تفت دهید ، زردچوبه و دارچین را به مرغ اضافه کنید ، حالا لپه های پخته شده را به مرغ اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن ، ۲ لیوان آب به آن اضافه نمایید ، صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله پنجم

هنگامی که خورش شروع به جوشیدن کرد مواد تره فرنگی و تخم مرغ را به خورش محلی اضافه کنید . حرارت اجاق گاز را کم کرده و اجازه دهید تا خورش برای مدت زمان ۲ ساعت با این حرارت پخته و جا افتاده شود ‌، در این مدت در چند مرحله به خورشت نگاه کنید .

مرحله ششم

در این مرحله اگر احساس کردید آب خورش بخار شده میتوانید به آن آب اضافه نمایید . بصورت تجربی و پس از گذشت ۲ ساعت باید خوراک شما غلیظ و لعاب دار شده باشد . در کنار برنج سرو کرده و نوش جان نمایید . چاشنی کنار خورش ترشی و شور می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه خورش لبو با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 23 دی 1399 ز : 21:31 | +

طرز تهیه خورش لبو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش لبو با مرغ ابتدا لبو ها را پوست کنده و خرد کنید سپس مرغ را شسته و پس از خشک شدن کنار قرار دهید حالا پیاز را به صورت خلالی ریز خورد کنید و یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده همراه با مقداری روغن پیاز ها را تفت دهید

مرحله دوم

در این مرحله و پس از اینکه پیاز ها نرم و شیشه ای شدند مرغها را به ماهیتابه اضافه کرده و تفت دهید پس از اینکه مرغها سرخ شد آنها را از ماهیتابه خارج کنید .لبو هایی را که خورد کرده بودید نیز به صورت خلالی برش زده و درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید .

مرحله سوم

هنگامی که مشغول تف دادن لبو هستید مرتب آنها را هم بزنید تا به صورت یکدست و یکنواخت سرخ شوند پس از آماده شدن مرغ های سرخ شده را به خورشت اضافه کرده سپس نمک و قیسی را به آنها اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این زمان سه لیوان آب جوش را آماده کرده و به خورش لبو اضافه نمایید ، درب ظرف را گذاشته و حرارت را کم کنید تا خوراک شما با حرارت پایین بپزد و غذای شما جا افتاده و لعاب دار شود . در پایان آبلیمو را اضافه کرده و همراه با پلو نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه پنیر موزارلا خانگی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 دی 1399 ز : 23:10 | +

طرز تهیه پنیر موزارلا خانگی

مرحله اول

برای تهیه پنیر موزارلا خانگی شیر را درون یک قابلمه ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا به درجه حرارت ۴۰ تا ۴۵ درجه سانتی گراد برسد به صورت تجربی دما در حدی باشد که وقتی انگشت خود را داخل شیر فرو بردید گرمای آن را احساس کنید .

مرحله دوم

هنگامی که به این درجه رسید اجاق گاز را خاموش کرده و سرکه را به شیر اضافه نمایید . شیر را برای مدت زمان تقریبی ۵ دقیقه هم بزنید تا شیر ببره و دلمه ببنده . حالا درب قابلمه را قرار دهید و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا رویه بگیره .

مرحله سوم

بعد از این که رویه شیر آماده شد آن را در ابعاد دو سانتی برش بزنید و با صافی آن را از آب پنیر جدا نمایید حالا مواد را ورز دهید تا منسجم شوند و آب اضافه آنها گرفته شود اگر احساس کردید پنیر شما کم نمک می‌باشد . دو یا سه قاشق غذاخوری نمک به آب پنیر پیتزا اضافه نمایید .

مرحله چهارم

در این مرحله آب پنیر را دوباره روی اجاق گاز قرار داده و صبر کنید تا به درجه حرارت ۶۰ تا ۶۵ درجه سانتیگراد برسد ، یعنی در حدی باشد که شما انگشت خود را نتوانید درون آن برای ۲ ثانیه نگه دارید .

مرحله ششم

در این مرحله پنیر را برای سه نوبت و هر بار برای یک دقیقه داخل آب قرار داده و ورز دهید تا حالت کشسانی پنیر بیشتر شود بعد از انجام این کار پنیر را گرد کرده و برای مدت زمان ۵ دقیقه درون آب یخ قرار دهید تا پنیر حالت خود را حفظ کند .

مرحله هفتم

پس از انجام این مراحل و اتمام کار پنیر پیتزا شما تقریباً آماده شده حالا این پنیر را اگر درون آب نمک قرار دهید می توانید آن را برای مدت زمان یک هفته نگهدارید و اگر داخل سلفون قرار دهید می توانید برای یک ماه درون فریزر از آن نگهداری کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خورش پرتقال شمالی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 دی 1399 ز : 22:58 | +

طرز تهیه خورش پرتقال شمالی

مرحله اول

برای تهیه خورش پرتقال شمالی خوشمزه و خوش خوراک ، پیاز را در ابعاد کوچک خرد کرده سپس یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید مقدار کمی روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد پیاز ها را درون ماهیتابه ریخته و آنها را تفت دهید .

مرحله دوم

سویا ها را یک ساعت قبل از آشپزی در آب بخیسانید ، سپس آنها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود کمی که پیازها تفت داده شد سبک و نرم شدن سویاها را همراه با زنجبیل اضافه کنید مواد را با هم مخلوط کرده و کمی تفت می دهید

مرحله سوم

زمانی که این مواد سرخ شدند ،زردچوبه را به خورش اضافه کنید و با هم مخلوط کنید پس از انجام این کار ، رب آلوچه را همراه با زعفران دم کرده به مواد اضافه کنید و هم بزنید حالا با حرارت کم این مواد خورشتی را تفت دهید ،

مرحله چهارم

در مرحله پایانی پخت کینوت را همراه با آب پرتقال به خورشت اضافه کنید کمی مواد را مخلوط کرده سپس آب را اضافه کرده و درب ظرف را ببندید اجازه دهید تا با حرارت کم خورش رستورانی کاملا پخته و جا افتاده شود .

نکات پخت خورش پرتقالی

این خورش گیاهی و رژیمی را همراه با برنج سرو نمایید . برای عطر و طعم بهتر مقداری زعفران را کمی قبل از سرو غذا اضافه نمایید . طعم خورش بستگی به رب آلوچه و آب پرتقال شما دارد اگر ترش یا ملس میخواهید به این مسئله توجه نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه ماهی شکم پر شمالی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 دی 1399 ز : 1:18 | +

طرز تهیه ماهی شکم پر شمالی

مرحله اول

برای تهیه ماهی شکم پر شمالی خوشمزه و مجلسی ابتدا پیازها را خرد کنید همراه با مقداری روغن زیتون درون یک ماهی تابه ریخته با حرارت خیلی کم سرخ کنید سپس به این پیاز سیر های له شده را اضافه کنید و تا زمانی که طلایی رنگ می شوند تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد و پس از طلایی شدن رنگ پیاز و سیر فلفل قرمز را همراه با ادویه به آنها اضافه کنید کمی که تف دادید و مواد را مخلوط کردید سبزی ها را که از قبل خرد کرده بودید (گشنیز و شنبلیله) را به آنها اضافه کرده و با هم تفت دهید

مرحله سوم

در این مرحله نوبت اضافه کردن زرشک می‌باشد ، مواد را با هم مخلوط کنید و تفت دهید ، در ظرفی جداگانه تمرهندی را با داغ مخلوط کنید سپس آن را از درون یک صافی رد کنید ، حالا تمرهندی آب شده را با کمی نمک به مواد سس اضافه نمایید .

مرحله چهارم

پس از انجام مراحل بالا درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا سس لعاب دار و جاافتاده شود . حالا از ترکیب این مواد سس حشو بدست می‌آید که میتوانید از آن در کنار خوراک ماهی استفاده نمایید .

مرحله پنجم

در این مرحله ماهی را آماده نمایید ، نمک و پودر سیر و فلفل سیاه را با هم مخلوط کرده و پس از آن زردچوبه و ادویه کاری و روغن زیتون را به مواد مرینیت ماهی اضافه کنید حالا ماهی را درون این مواد بغلطانید همچنین شکم ماهی را نیز به این مواد آغشته کنید .

مرحله ششم

در مرحله بعد با استفاده از یک چاقو چند خط بر روی بدن ماهی ایجاد کنید سپس شکم ماهی را با سس حشو که از قبل آماده کرده بودید پر کنید . کف سینی فر را با فویل بپوشانید و آنرا چرب کنید ماهی را بر روی سینی قرار داده و روی شکاف هایی را که ایجاد کرده بودید کره قرار دهید .

مرحله هفتم

ماهی را برای مدت زمان ۶۰ دقیقه درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید . زمانی که ماهی را از فر خارج نمودید آن را گریل کنید ، زمانی که ماهی شکم پر شما آماده شد آن را با الباقی سس حشو سرو نمایید . در ضمن طعم سس حشو تند می‌باشد .


.:: ::.


طرز تهیه خورش نخود فرنگی و شوید
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 دی 1399 ز : 1:16 | +

طرز تهیه خورش نخود فرنگی و شوید

مرحله اول

برای تهیه خورش نخود فرنگی و شوید مجلسی پس از اینکه گوشت ماهیچه را شستید آن را خشک کنید پس از انجام این کار یک ماهیتابه بر روی اجاق گاز قرار داده همراه با مقداری روغن ماهیچه ها را خرد کرده و درون قابلمه سرخ کنید .

مرحله دوم

زمانی که دو طرف ماهیچه‌ها را سرخ کردید و قهوه‌ای رنگ شدندپیاز داغ را به آن اضافه کنید و با هم تفت دهید سپس سیر های له شده را همراه با ادویه خورشتی به ماهیچه ها اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کرده و به خوبی تفت دهید .

مرحله سوم

در این مرحله چیزی حدود ۴ پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید زیر اجاق را کم کنید و اجازه دهید تا خورش برای مدت زمان ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به آرامی بجوشد و کاملا مواد پخته و جا افتاده شوند پس از گذشت این زمان نخود سبز ها را به خورش اضافه کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد شوید های خرد شده را به صورت جداگانه درون یک ماهیتابه ریخته و همراه با کمی روغن تفت دهید و پس از اینکه آماده شده اند همراه با کمی شکر ، شوید های سرخ شده را به خورش مجلسی اضافه نمایید

مرحله پنجم

با کمک یک ملاقه مواد خورشت را با هم مخلوط کنید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه زعفران را همراه با نمک و فلفل به خورشت اضافه کنید مزه آن را بچشید اگر احساس نمودید طعم باب میل شما نیست مقدار ادویه ها را اندازه کنید حالا این خورش را همراه با برنج ساده سرو نمایید .

نکات پخت خورش

خورش نخودفرنگی را بیشتر در ترکیه و ایران استفاده می‌کنند که فرق خورشت ایرانی در زعفران و ادویه می‌باشد . توجه کنید که شوید باید ریز خورد شده باشد تا خورشت لعاب دار شود . سعی کنید از نخود فرنگی پوست کنده شده استفاده کنید . اگر بجای آب از آب قلم استفاده کنید خورشت خوشمزه ای خواهید داشت .


.:: ::.


طرز تهیه خورش قارچ و جعفری
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 22 دی 1399 ز : 1:14 | +

طرز تهیه خورش قارچ و جعفری

مرحله اول

برای آماده کردن یک خورش قارچ و جعفری مجلسی ابتدا تکه های مرغ را به خوبی تمیز و شسته پس از خشک کردن آنها مقداری نمک بر روی مرغ پاشیده سپس درون یک ظرف آرد و فلفل و ادویه کاری را با هم مخلوط می کنیم

مرحله دوم

پس از اینکه تکه های مرغ را نمک زدیم آنها را درون مخلوط آرد میغلطانیم ، سپس یک ماهیتابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و مقدار روغن اضافه می کنی و مرغ را درون ماهی تابه ریخته و سرخ میکنیم دو طرف تکه های ران را سرخ کنید .

مرحله سوم

مرغ ها را پس از سرخ شدن از درون ماهیتابه خارج کنید سپس پیاز را خرد نموده و با همان روغن تفت دهید پیاز ها که سبک و شیشه شدند قارچ های خرد شده را به آن اضافه می کنیم و به خوبی آنها را با هم تفت میدهیم تا کاملا سرخ شوند .

مرحله چهارم

در این مرحله یک قابلمه را آماده کرده آب مرغ و آب جوش را با هم مخلوط کرده و درون قابلمه میریزیم بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم و پیاز و قارچ سرخ شده را همراه با تکه های مرغ  اضافه میکنیم حالا در قابلمه را می بندیم تا مواد پخته شوند .

مرحله پنجم

زمانی که شروع به جوشیدن کرد خورشت جعفری های خرد شده را اضافه می کنیم و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم تا سبزی‌ها پخته شوند در آخر خورشت را مزه کنید و اگر احساس نمودید به نمک و فلفل نیاز دارد آن را اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه فیش اند چیپس
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 20 دی 1399 ز : 22:12 | +

طرز تهیه فیش اند چیپس

مرحله اول

برای تهیه فیش اند چیپس فرنگی ماهی را پس از شستشو و ضدعفونی کردن بخوبی تمیز نموده و پوست و استخوان ماهی را جدا نمایید .فیله های ماهی را بصورت نواری برش زده و سعی کنید برش های خود را یکنواخت و هم سایر بزنید .

مرحله دوم

حالا برای مرینیت ماهی خود را آماده کنید ، اگر به ادویه ها حساسیت دارید فقط از نمک و فلفل استفاده نمایید ، اما اگر علاقه دارید خوراک ماهی خوشمزه تری داشته باشید میتوانید با توجه به سلیقه خود از ادویه های مختلف استفاده کنید ، مثلا استفاده از پودر سیر عالی می‌باشد .

مرحله سوم

روی ظرف ماهی را با پلاستیک یا سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه آن را درون یخچال قرار دهید تا ادویه حسابی بخورد تکه های ماهی برود و طعم غذای شما بهتر شود . در این فاصله زمانی خمیر مخصوص خود را آماده کنید .

مرحله چهارم

حالا نشاسته ذرت را همراه با بیکینگ پودر و زردچوبه و ادویه کاری مخلوط کنید ، مواد را بخوبی هم زده تا کاملا یکدست شوند ، سپس به آن ها ماالشعیر را اضافه کنید ، مواد را با دست هم بزنید تا خمیر شما بصورت پنبه ای و یکدست درآید .

مرحله پنجم

پس از اینکه تمامی مواد آماده شد ، یک ماهیتابه را بر روی حرارت

.:: ::.


طرز تهیه دسر ماگنولیا
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 20 دی 1399 ز : 22:11 | +

طرز تهیه دسر ماگنولیا

مرحله اول

برای تهیه دسر ماگنولیا خوشمزه و متفاوت ابتدا آرد را با نشاسته مخلوط کرده و اینکه مواد باهم شکر را به آن اضافه می کنیم ، سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و شیر سرد را درون قابلمه ریخته اجازه می‌دهیم تا شیر کمی گرم شود

مرحله دوم

پس از چند لحظه را آرد را به شیر اضافه میکنیم مواد را مدام هم می زنیم و از ته نشین شدن آرد در کف قابلمه جلوگیری می کنیم ، تا زمانی که به غلظت فرنی برسد مواد را هم می زنیم پس از آن اجاق گاز را خاموش کرده و صبر میکنیم کمی خنک شود .

مرحله سوم

در این مرحله وانیل را همراه با خامه به مواد اضافه می کنیم و به خوبی با هم مخلوط کرده تا کاملاً خامه درون شیر حل شود و مایه ما کاملاً یکدست شود حالا درون یک کاسه بیسکویت پتی بور را کوبیده و آن را به صورت پودر در می آوریم .

مرحله چهارم

یک لیوان مناسب را برای آماده نمودن دسر موزی انتخاب کرده و کف آن را با بیسکویت پر می کنیم سپس از مایه دسر بر روی بیسکویت ها ریخته پس از آن موزها را به صورت حلقه حلقه برش زده و دور لیوان میچینیم ،حالا پودر بیسکویت تراریخته و پشت سر آن مایه دسر را اضافه می کنیم .

مرحله پنجم

حالا اجازه می‌دهیم مواد برای نیم ساعت در دمای محیط خنک شوند سپس لیوان ها را برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا کاملاً دسر خانگی ما خنک شود ، اکنون دسر خانگی شما آماده برای سرو شده است . نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه کیک برگردان موز
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 20 دی 1399 ز : 22:8 | +

طرز تهیه کیک برگردان موز

برای تهیه کیک برگردان موز ابتدا تخم مرغ ها را درون یک کاسه شکسته سپس به آن پودر شکر را همراه با وانیل اضافه میکنیم و مواد را برای مدت زمان ۵ دقیقه هم میزنیم پس از انجام این کار کره را روی حرارت سماور نرم کرده و به مواد اضافه میکنیم .

مرحله دوم

در این زمان و پس از هم زدن مواد ماست را همراه با شیر جدا جدا اضافه می کنیم و با یک همزن برقی مواد را به خوبی با هم میکس میکنیم . کاسه را کنار قرار داده و آرد گندم را همراه با نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و برای ۳ بار آنها را الک می کنیم .

مرحله سوم

حالا آرد را آرام‌ آرام به مایه کیک اضافه میکنیم و مدام و به صورت دورانی آنها را هم می زنیم تا کاملاً یکدست و یکنواخت شود ،پس از انجام این مراحل و در پایان مغز گردو و پسته های خرد شده را اضافه می کنیم و دوباره مواد را با هم مخلوط می کنیم

مرحله چهارم

زمانی که مایع کیک آماده شد یک قالب کمربندی را برداشته و آن را با کره چرب می‌نماییم سپس مقداری شکر در کف قالب پاشیده و پس از آن دارچین را بپاشید ، موزها را بصورت حلقه حلقه برش زده و در کف قالب قرار دهید .

مرحله پنجم

مایه کیک را آماده کرده و بر روی موزها به آرامی بریزید سپس فرگاز را روشن کرده و با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد پیش گرم نمایید سپس قالب را برای مدت زمان ۴۰ الی ۴۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا کیک خانگی شما کاملاً مغز پخت شود .

مرحله ششم

پس از اینکه این کیک خوشمزه و خوش طعم آماده شد عجله نکنید و پس از خاموش کردن اجازه دهید تا قالب خنک شود و پس از خنک شدن کیک را از قالب جدا نمایید با انجام این روش کیک به دیواره های قالب شما نخواهد ‌چسبید .

نکات مهم پخت کیک

نکاتی را که حتماً باید به آنها توجه کنید گرم بودن قبل از آشپزی می باشد ، یکی دیگر از نکات کره را گرم کنید و بعد از نرم شدن از آن استفاده کنید ، سعی کنید از پودر شکر استفاده کنید ، استفاده از نشاسته ذرت باعث نرم شدن و پنبه ای شدن بافت کیک خواهد شد ماده دیگری را جایگزین آن نکنید


.:: ::.


طرز تهیه کاپ کیک کرمدار
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 19 دی 1399 ز : 19:45 | +

طرز تهیه کاپ کیک کرمدار

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک کرم دار خوشمزه و متفاوت ابتدا کرم مخصوص کیک را آماده میکنیم برای این کار یک ظرف را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده سپس شیر را درون ظرف ریخته و پس از آن کره را همراه با شکر به سیر اضافه میکنیم

مرحله دوم

مواد را با هم هم زده سپس به آن نشاسته ذرت را اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط می کنیم مواد را به صورت مداوم هم زده تا به حالت کرم مانند درآید و غلیظ شود . پس از انجام این کار بر روی ظرف یک سلفون کشیده تا مانع از روی بستن کرم شود کرم را درون یخچال قرار داده تا خنک شود .

مرحله سوم

برای آماده سازی کیک خوشمزه تخم مرغ ها را درون یک کاسه شکسته سپس شکر را همراه با وانیل به آنها اضافه نموده مواد را با یک هم زن دستی هم بزنید تا رنگ آن کرمی شود و به حالت کشدار درآید اکنون نوبت اضافه کردن شیر می‌باشد .

مرحله چهارم

شیر را که اضافه کردید دوباره مواد را هم زده و پس از آن روغن مایع را اضافه کنید مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند ، پس از انجام این مراحل آرد و بیکینگ پودر الک شده را به سایر مواد اضافه نمایید با همزن برقی مواد را برای یک دور هم بزنید .

مرحله پنجم

اکنون باید آرد سمولینا را اضافه کنید مواد را به خوبی مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند ، قالب های خود را آماده کنید و کف آنها کاغذ روغنی قرار دهید ، دو سوم قالب را پر کنید و کرم را نیز درون قیف ریخته و بر روی کیک خانگی بریزید .

مرحله ششم

فر را از قبل گرم کنید ، طبقه بالا و پایین فر روشن باشد ، کیک را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه و با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید تا پخته شود . در پایان شربت یا عسل را روی کیک داغ ریخته و آن را آماده برای سرو کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 17 دی 1399 ز : 19:37 | +

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان

مرحله اول

برای آماده سازی خورشت قیمه بادمجان محلی خوشمزه پس از اینکه پیاز را بصورت نگینی خرد کردید آنها را درون قابلمه ریخته و همراه با مقداری روغن پیاز ها را تفت دهید هنگامی که پیاز ها نرم و شیشه ای شد گوشت را بصورت خورشتی برش بزنید .

مرحله دوم

در این زمان گوشت ها را درون قابلمه ریخته و با پیاز تفت دهید تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند ، پس از انجام این مراحل لپه را به مواد خورشت قیمه اضافه کنید و تمامی مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا از خامی درآید .

مرحله سوم

هنگامی که احساس کردید مواد کمی تفت داده شده و جا افتاده آمد چیزی در حدود ۵ لیوان آب گرم درون قابلمه و بر روی مواد ریخته و تا خورشت بپزد ، حالا بصورت جداگانه درون یک ماهیتابه رب گوجه فرنگی را با مقداری روغن تفت دهید .

مرحله چهارم

تفت دادن گوجه باعث می‌شود که رب رنگ بیشتری به خورشت بادمجان بدهد ، بعد از تفت دادن رب را به خورشت اضافه کنید ، حرارت را کمی بالا ببرید تا شروع به جوشیدن کند ، حالا اجاق گاز را کم کرده و درب ظرف را ببندید تا به آرامی شروع به پختن کند .

مرحله پنجم

در این فاصله زمانی لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کرده هسته هایش را خارج کنید و درون یک لیوان آب قرار داده تا کمی از تلخی لیمو گرفته شود . پس از اینکه مواد درون قابلمه پخته شد ، نوبت اضافه کردن لیمو عمانی ها می‌باشد .

مرحله ششم

حرارت را کم کنید و میزان نمک و فلفل خورشت را اندازه کنید ، اگر می‌خواهید خورشت مجلسی خوشرنگی داشته باشید در پایان کمی زعفران به آن اضافه کنید ، مواد را هم زده و درب ظرف را ببندید صبر کنید تا لعاب دار شود و به روغن بیوفتد .

مرحله هفتم

در یک ماهیتابه جداگانه بادمجان ها را بصورت طولی برش زده و همراه با کمی روغن تفت دهید وقتی که آماده شدند ، بادمجان های سرخ شده را به خورشت اضافه کنید و غذای خود را سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه جوجه کباب رستورانی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 16 دی 1399 ز : 22:3 | +

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی

مرحله اول

آموزش کامل پخت جوجه کباب رستورانی با توضیح مفصل در مورد تمامی نکات کوچک و درشت پخت جوجه کباب زعفرانی ، شما در ابتدای کار سینه مرغ را شسته و به قطعات کوچک خرد کنید ، سپس بر روی بال‌های مرغ با چاقو چاک ایجاد کنید تا در هنگام کباب کردن مغز پخت شوند .

مرحله دوم

زعفران دم کشیده را حاضر کنید و بر روی تکه های مرغ ریخته و با دست مواد را مخلوط کنید تا تمامی قسمت های مرغ به زعفران آغشته شود حالا ظرف حاوی مرغ ها را برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه کنار قرار دهید تا حسابی رنگ و عطر زعفران بر روی مرغ ها تاثیر خود را بگذارد .

مرحله سوم

حالا در این فاصله ۳۰ دقیقه ای پیاز فلفل دلمه‌ای را خرد کنید و با مقداری نمک مخلوط کنید این مواد را کنار قرار داده و برای مرینیت مرغ ها آماده کنید ، زمانی که زعفران اثر خود را بر روی تکه های مرغ گذاشت و رنگ و مزه زعفران را گرفت با مواد دیگر آن را مخلوط کنید .

مرحله چهارم

ماست را همراه با سس خردل بر روی مرغ ها ریخته و آنرا مخلوط کنید سپس نمک را با ادویه هایی مانند پاپریکا و آویشن و فلفل قرمز به کاسه مرغ اضافه کنید ، موادرا با هم به خوبی مخلوط کنید تا تمام قسمتهای مرغ به ادویه آغشته شود

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز و فلفل دلمه‌ای را با مرغ مخلوط کنید در پایان روغن را اضافه کرده و مواد را ورز دهید حالا بر روی کاسه سلفون کشیده و آن را برای مدت زمان تقریبی ۱۰ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده و مزه دار شود .

مرحله ششم

زمانی که مرغ شما آماده شد منقل آتش را حاضر کرده به صورتی که زغال ها کاملا روشن شده باشد جوجه ها را به سیخ گرفته و بر روی من قرار دهید به صورت مداوم سیخ ها را بچرخانید تا کاملا یکنواخت دو طرف گوشت مرغ پخته شود . قسمت های با استخوان و بدون استخوان را جداگانه سیخ کنید .

مرحله هفتم

توجه داشته باشید در این روش نیازی به استفاده از آبلیمو ندارید چونکه آب لیمو بافت مرغ شما را سفت خواهد کرد ، پیاز و فلفل دلمه ای را در ابعاد درشت خرد کنید و در آخر آنها را نیز بصورت جداگانه در کنار جوجه ها به سیخ بکشید و کباب کنید ، و در کنار جوجه کباب خانگی سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 16 دی 1399 ز : 1:36 | +

طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو سبز با گوشت پس از اینکه پیاز و سیر را خرد کردید یک قابلمه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن درون قابلمه بریزید ، سپس پیاز و سیر را اضافه کرده و با هم تفت دهید تا زمانی که آنها نرم شوند .

مرحله دوم

در این زمان گوشت را خرد کرده و همراه با کمی زردچوبه درون قابلمه ریخته و مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا وقتی که رنگ گوشت تغییر کند . حالا زمان اضافه کردن گوجه فرنگی های خرد شده به خورش خانگی رسیده ، همه مواد را هم بزنید .

مرحله سوم

حالا رب گوجه را درون یک لیوان آب جوش حل کرده و با ۳ لیوان آب دیگر به خورش کدو اضافه کنید ، کمی مواد را هم زده و پس پس از آن در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا با حرارت کم برای مدت زمان ۲ ساعت و خورش کاملا پخته و جا افتاده شود .

مرحله چهارم

در طول این فاصله زمانی می توانید کدوها را آماده کنید پس از اینکه کدوها را شستید آنها را در طول برش زده سپس بر روی آنها مقداری نمک بپاشید . اندکی بعد یک ماهیتابه بر روی اجاق گاز قرار داده و همراه با مقداری روغن کدو ها را سرخ کنید در حدی که طلایی رنگ شوند کافی می باشد .

مرحله پنجم

پس از گذشته ۲ ساعت و نرم شدن گوشت نمک و فلفل خورشت را اندازه کنید سپس کدو هایی را که از قبل آماده کرده بودید به غذا اضافه کنید ،توجه داشته باشید که پس از اضافه کردن کدو دیگر نیازی به هم زدن خورش ندارید .

مرحله ششم

اکنون میتوانید در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا این خورشت خوشمزه برای مدت زمان ۵۰ الی ۶۰ دقیقه دوباره بر روی حرارت کم بجوشد حالا می توانید غذای خود را همراه با برنج سرو نمایید ، برای اینکه طعم خورش بهتر باشد میتوانید مقداری آبلیمو یا آبغوره به آن اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه خورش بامیه با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 16 دی 1399 ز : 1:33 | +

طرز تهیه خورش بامیه با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش بامیه با مرغ پیازها را بصورت نگینی خرد کنید ، ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده کمی کره اضافه کنید و درون آن پیازها را تفت دهید ، هنگامی که رنگ پیاز ها تغییر کرد و شیشه ای و نرم شدند سینه مرغ را در ابعاد درشت خرد کنید .

مرحله دوم

حالا که پیازها آماده شده اند تکه‌های مرغ را به آن همراه با مقداری زعفران اضافه کنید مواد را با هم تفت دهید تا رنگ و مزه مواد بخورد گوشت برود ، حبه های سیر را له کرده و به مواد درون ماهیتابه اضافه کنید ، کمی با هم تفت دهید .

مرحله سوم

حالا نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و دارچین را به خورش اضافه کنید سپس رب گوجه فرنگی را بریزید و کمی آنرا تفت دهید تا به غذا رنگ بدهد ، حالا ۲ یا ۳ لیوان آب را اضافه کنید و درب ظرف را ببندید ، اجازه دهید تا با حرارت کم برای مدت زمان ۱ ساعت بپزد .

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی بامیه ها را آماده کنید ، پس از اینکه کلاهک های بامیه را جدا نمودید آن ها را شسته و پس از اینکه خشک شدند ، درون ماهیتابه ریخته و مقدار کمی روغن تفت دهید ، در حدی که کمی تغییر رنگ دهد .

مرحله پنجم

پس از گذشت یک ساعت می توانید بامیه را همراه با آلو به این خورشت خوشمزه خانگی اضافه کنید دوباره درب ظرف را بسته و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا خورشت جا افتاده شود یک پلوی زعفرانی آماده کرده و با این خورش میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه خورش کرفس گیاهی
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 15 دی 1399 ز : 1:55 | +

طرز تهیه خورش کرفس گیاهی

مرحله اول

برای تهیه خورش کرفس گیاهی بدون گوشت پس از اینکه طرف ها را به خوبی شسته و ضدعفونی نمودید یک قابلمه آب و نمک را بر روی قرات اجاق گاز گذاشته زمانی که آب داغ شد کرفس ها را درون آب قرار داده و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه بجوشد .

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه کرفس ها را از درون آب خارج کرده سپس درون ماهیتابه ریخته و آنها را تفت دهید با این روش پخت دیگر کرفس شما در انتهای پخت کاملاً نرم و جا افتاده شده است و صد درصد می پزد .

مرحله سوم

حالا جعفری و نعنا را خورد کرده و آنها را نیز تفت دهید سبزی ها را کنار قرار داده و پیازها را خرد کنید . پیاز ها را نیز درون ماهیتابه ریخته و سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند . حالا به آنها ادویه را اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله چهارم

پس از انجام دادن این مراحل نوبت به اضافه کردن سبزی های خرد شده جعفری و نعناع و پس از آن اسفناج می‌باشد مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده سپس به آنها قارچ هایی را که از قبل پخت بودید را اضافه کنید و با هم تفت دهید .

مرحله پنجم

در این زمان و بعد از تف دادن مواد آب جوش را به خورش اضافه کنید حالا درب قابلمه را بسته و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خورش کاملاً جا افتاده و لعاب دار شود ، اگر مشکلی با لیمو عمانی ندارید میتوانید برای مزه بهتر لیمو عمانی را هم به خورشت محلی خود اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه کتلت بوقلمون
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 15 دی 1399 ز : 1:53 | +

طرز تهیه کتلت بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه کتلت بوقلمون عالی و خوش طعم کاسه مناسب را انتخاب کرده سپس سیب زمینی ها را رنده کرده و درون کاسه میریزیم سپس به آن گوشت بوقلمون چرخ کرده را اضافه میکنیم مواد را با هم برای مدت زمان یک دقیقه به خوبی و ورز می دهیم تا با هم مخلوط شوند .

مرحله دوم

زمانی که احساس کردید گوشت و سیب زمینی به خوبی با هم مخلوط شده اند و کاملاً یکدست شده است پیاز را رنده کرده و آب آن را با فشار دادن دست بگیرید سپس تفاله های پیاز را به مواد اضافه کنیم و باهم ورز دهید تا کاملا به خورد هم برود .

مرحله سوم

در این مرحله نمک را با زردچوبه بر روی گوشت ریخته و با هم مخلوط میکنیم سپس به این مواد یک حبه سیر رنده شده را با پودر سیر اضافه میکنیم بعد از مخلوط کردن مواد یک عدد تخم مرغ را به آن اضافه کنیم

مرحله چهارم

حالا با دست مواد را به خوبی با هم ورز می دهیم تا حسابی یکدست و جا افتاده شود سپس کاسه را با سلفون پوشانده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار میدهیم ، پس از اینکه مایع کتلت آماده شد آن را از درون یخچال خارج می کنیم

مرحله پنجم

یک کاسه کوچک را آب کرده و کنار دست خود قرار می دهیم تابه بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه میکنیم هنگامی که روغن داغ شد ، دست خود را خیس کرده از مایه کتلت برداشته آنرا حالت داده و درون ماهیتابه سرخ میکنیم . اکنون خوراک بوقلمون شما آماده برای سرو شده است .

‌مرحله ششم

برای خوردن انواع کتلت و کوکو و خوشمزه تر شدن غذا نیاز به تهیه یک سس حرفه ای و خاص دارید برای تهیه این سس رستورانی ، تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده مقداری کره اضافه کنید زمانی که کره آب شد ، آرد را اضافه کرده و با هم تفت دهید .

مرحله هفتم

تفت دادن شما در حدی باشد که بوی خامی آرد گرفته شود پس از انجام این کار آب مرغ را به آرد اضافه کنید میزان اضافه کردن آب مرغ در حدی باشد که سس شما زیاد رقیق نشود . بگذارید تا مواد بر روی حرارت ملایم بجوشد .

مرحله هشتم

زمانی که شروع به جوشیدن کرد ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را همراه با نمک و فلفل به آرد اضافه کنید برای ۲ دقیقه مواد را با هم مخلوط کنید تا سس به غلظت دلخواه شما برسد ، اکنون اجاق گاز را خاموش کرده و بعد از آن ۲ قاشق غذاخوری شوید تازه را به سس اضافه کنید ، اکنون سس شما آماده برای سرو شده است . کتلت خوشمزه را با این سس مخصوص نوش جان نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه قلیه اسفناج
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 15 دی 1399 ز : 1:51 | +

طرز تهیه قلیه اسفناج

مرحله اول

برای تهیه قلیه اسفناج محلی خوشمزه ابتدا گوشت را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم تا گوشت بپزد در اواسط پخت ماش و عدس را از قبل برای گرفتن نفخ آن درون آب خیسانده بودیم به گوشت اضافه می کنیم تا کمی بپزند .

مرحله دوم

برای خوشرنگ شدن غذا از اسفناج تازه استفاده میکنیم اسفناج ها را خرد کرده و درون تابه می ریزیم سپس مقداری روغن به آن اضافه میکنیم و با هم تفت می دهیم پس از سرخ کردن اسفناج ها آنها را به خورش اضافه میکنیم .

مرحله سوم

برای صرفه جویی و استفاده کمتر از روغن در همان ماهیتابه پیاز را خلالی خرد کرده و تفت میدهیم و در همان حال که مشغول تفت دادن پیاز هستیم سیر خرد شده را به آن اضافه کرده و با هم سرخ میکنیم . حالا پیاز و سیر را هم به گوشت اضافه می کنیم

مرحله چهارم

در این مرحله رب انار را همراه با آلو به خورشت اسفناج اضافه میکنیم سپس نوبت به افزودن ادویه ها که شامل نمک و فلفل و زردچوبه است می رسد با کفگیر چوبی مواد را با هم به خوبی مخلوط میکنیم سپس درب قابلمه را گذاشته و اجازه میدهیم تا خورش بجوشد .

مرحله پنجم

زمانی که شروع به جوشیدن کرد حرارت اجاق گاز را کم می کنیم و اجازه می دهیم برای مدت زمان ۳ ساعت خورش خوشمزه کاملاً جا افتاده و لعاب دار شود پس از گذشت این زمان طعم خورش قلیه را تست کرده و اگر خواستید می‌توانید مقداری آب نارنج به خورش اضافه کنید .


.:: ::.


طرز تهیه جوجه کباب چوبی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 13 دی 1399 ز : 23:28 | +

طرز تهیه جوجه کباب چوبی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب چوبی خانگی پس از اینکه سینه مرغ را با آب شستشو دادید آنرا خشک کرده و بوسیله چاقو آنرا خرد کنید ، تکه های مربعی شکل و یک اندازه . ظرف حاوی مرغ ها را کنار قرار داده و مواد دیگر را آماده کنید .

مرحله دوم

پیاز را بصورت خلالی خرد کرده سپس آن را با دست فشار داده و آب پیاز را بگیرید ، تفاله های پیاز را درون کاسه ریخته و با آبلیمو و روغن زیتون مخلوط کنید سپس سس مایونز را اضافه کرده و این مواد را با مرغ مخلوط کنید .

مرحله سوم

در پایان و برای مرینیت جوجه کباب خانگی ادویه ها را که شامل پودر سیر و فلفل سیاه و پاپریکا و نمک زعفران می‌باشد به مرغ اضافه کنید مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید ، سپس برای از بین بردن بوی بد مرغ از زردچوبه استفاده کنید .

مرحله چهارم

در این زمان با یک سلفون روی کاسه را پوشانده و برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت آن را درون یخچال قرار دهید تا مرغ شما مزه دار شود ، هر چه زمانی که به مرغ استراحت میدهید بیشتر باشد ، طعم و مزه خوراک جوجه شما لذیذتر خواهد شد .

مرحله پنجم

حالا گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را خرد کرده ، تکه های مرغ را از درون یخچال خارج نموده و پس از آماده کردن سیخ های چوبی یک تکه مرغ گوجه و مرغ و فلفل دلمه ای را به سیخ بکشید به همین ترتیب تمام مواد را سیخ کنید .

مرحله ششم

یک ماهیتابه رژیمی دوطرفه را آماده کنید مقداری روغن مایع درون تابه ریخته بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس سیخ های چوبی را درون ماهیتابه چیده و درب آن را ببندید تا کالا پخته شوند ، تقریباً ۳۵ الی ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید .

مرحله هفتم

بعد از اینکه آماده شد در تابه را برای ۵ دقیقه باز گذاشته تا جوجه های کباب شده کمی با روغن درون تابه سرخ شوند . اکنون خوراک جوجه شما آماده برای سرو شده است . میزان استفاده از آبلیمو و ادویه بستگی به ذایقه خود شما دارد .


.:: ::.


طرز تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 13 دی 1399 ز : 23:26 | +

طرز تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت پس از اینکه کدو حلوایی را شستید پوست آن را جدا کرده و در ابعاد کوچک خرد کنید ، آن را کنار گذاشته و ماهیتابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید سپس یک عدد پیاز را خلال کرده و درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

هنگامی که رنگ پیاز ها طلایی شد کدوهای خرد شده را درون ماهیتابه ریخته و با پیازها دوباره تفت دهید . حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کدو ها پخته شوند ، کدو بخاطر نوع بافتی که دارد خودش در هنگام پخت آب می‌اندازد .

مرحله سوم

در یک ماهیتابه جداگانه یک عدد پیاز را خرد کرده و همراه با مقداری روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید کمی که پیازها سبک و شیشه ای شدند تکه‌های گوشت را به آن اضافه کرده و با هم سرخ کنید . رنگ گوشت که تیره شد ۲ پیمانه آب اضافه کنید و درب ظرف را ببندید تا گوشت هم به آرامی بپزد .

مرحله چهارم

در ضمن برای مزه دار کردن گوشت زعفران را درون آب جوش حل کرده و به غذا اضافه کنید . تا گوشت میپزد به سراغ آلوها رفته و آن ها را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون آب قرار داده و بخیسانید، هنگامی که گوشت پخته شد ، این آلو ها را همراه رب گوجه فرنگی به خورش محلی اضافه کنید .

مرحله پنجم

اگر میخواهید خورش پر رنگی داشته باشید رب را قبل از اضافه نمودن به غذا درون ماهیتابه و با کمی روغن تفت دهید . حالا کدو حلوایی پخته شده را به مواد خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۲ ، ۳ دقیقه خورش بجوشد تا کاملا جا افتاده شود .

مرحله ششم

بعد از افزودن کدو به گوشت نوبت اضافه کردن دارچین و نمک و فلفل می‌باشد ، اگر شما میخواهید یک خورش ملس داشته باشید ، با اضافه کردن ۲ قاشق سوپخوری آبغوره و یا آب لیمو ترش مزه غذا را تغییر دهید .


.:: ::.


کتلت مرغ و قارچ
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 13 دی 1399 ز : 23:25 | +

کتلت مرغ و قارچ

مرحله اول

برای پخت یک کتلت مرغ و قارچ خوشمزه و مجلسی پس از اینکه گوشت مرغ را از استخوان جدا نمودید آنرا چرخ کنید گوشت چرخ شده را درون یک کاسه ریخته تا مواد دیگر را به آن اضافه نمایید توجه کنید استفاده از گوشت ران از نکات مهم و کلیدی پخت این کتلت مجلسی می باشد .

مرحله دوم

حالا باید پیاز را رنده کنید و پس از انجام این کارپیازها را با دست فشار داده و آب اضافه آن را بگیریم پس از اینکار پیاز رنده شده را درون کاسه مرغ ریخته و با گوشت مخلوط میکنیم اکنون زعفران دم کرده را با پودر سیر و پودر پیاز به گوشت اضافه میکنیم مواد را با هم مخلوط کرده در همان حال زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم .

مرحله سوم

پس از اینکه مواد را به خوبی با هم مخلوط کردیم نوبت ورقه ورقه کردن قارچ ها می باشد سپس یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و درون آن یک قاشق غذاخوری روغن ریخته هنگامی که روغن داغ شد قارچ ها را درون ماهیتابه ریخته و کمی آب لیموترش به آن اضافه می کنیم تا در هنگام سرخ کردن قارچ ها سیاه نشوند

مرحله چهارم

قارچ ها در هنگام سرخ کردن آب می‌اندازند در حدی سرخ کنید که آب آن کاملاً کشیده شود حالا قارچ های های سرخ شده را کنار قرار داده تا خنک شوند . بعد از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه و خنک شدن قارچ ها آنها را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ می کنیم سپس با گوشت مرغ مخلوط می کنیم .

مرحله پنجم

حالا همه مواد را با هم مخلوط کرده تا یکدست شوند سپس به این مواد تخم مرغ را همراه با آرد سوخاری اضافه میکنیم مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده تا مایه کتلت یک حالت چسبندگی پیدا کند .

مرحله ششم

زمانی که به این حالت رسیدید روی کاسه را با یک سلفون پوشانده و برای مدت زمان ۴۰ الی ۶۰ دقیقه آن را درون یخچال قرار میدهیم تا مواد حسابی جا افتاده شوند توجه کنید که این مایه نسبت به انواع کتلت ها حالت چسبندگی بیشتری دارد به این موضوع بخاطر وجود قارچ می باشد .

مرحله هفتم

زمانی که مایه کتلت آماده شد آن را از یخچال خارج نموده و برای سرخ کردن آماده می کنیم ،حالا نصف لیوان آرد سوخاری را درون یک بشقاب خالی کنید یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و درون آن روغن میریزیم .

مرحله هشتم

پس از گذشت یک دقیقه و زمانی که روغن داغ شد از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی برداشته آن را با دست و یا غالب حالت میدهیم پس از آن با انگشت در مرکز کتلت یک سوراخ ایجاد می‌کنیم تا در زمان سرخ کردن کاملا مغز پخت شود .

مرحله نهم

حالا کتلت های خوشمزه را به آرامی درون ماهیتابه قرار داده و مشغول سرخ کردن آن می شویم زمانی که یک طرف طلایی رنگ شد کتلت را چرخانده و طرف دیگر آن را سرخ می کنیم ، به نوبت آنها را از درون ماهیتابه خارج می کنیم

مرحله دهم

یک دستمال مخصوص آشپزی در کنار خود قرار داده و کتلت ها را درون این دستمال چیده تا روغن اضافه آن گرفته شود ، اکنون کتلت خانگی شما آماده برای سرو می باشد و می توانید همراه با خیارشور و گوجه فرنگی از خوردن این غذا لذت ببرید


.:: ::.


طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی ایتالیایی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 13 دی 1399 ز : 23:23 | +

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه سوپ گوجه فرنگی ایتالیایی خوشمزه و مجلسی یک ماهیتابه متوسط را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید هنگامی که داغ شد کره را درون ماهیتابه ریخته و اجازه دهید تا آب شود ، با نوک قاشق کره را در سرتاسر کف ماهیتابه بچرخانید تا کاملا چرب شود .

مرحله دوم

پس از آب کردن کره نوبت به اضافه نمودن آرد می‌رسد ، آرد را درون تابه ریخته و با کره تفت دهید ، تفت دادن شما تا زمانی که رنگ آرد سرخ میشود باید ادامه یابد ، توجه داشته باشید که حرارت باید کم باشد حرارت بالا هم کره و هم آرد شما را می‌سوزاند و رنگ سوپ مجلسی شما تیره خواهد شد .

مرحله سوم

در این زمان باید آب مرغ را به مواد اضافه کنید ، آب سوپ را هم به آرامی و با آرامش به آرد سرخ شده اضافه کنید ، مرتب مواد را هم بزنید تا بخوبی با هم مخلوط شوند و آرد درون آب مرغ حل شود . اکنون نوبت اضافه کردن پوره گوجه فرنگی رسیده است .

مرحله چهارم

در این مرحله ۲ لیوان گوجه فرنگی میکس شده را درون ماهیتابه ریخته و پس از آن ادویه را که شامل نمک و فلفل می‌شود به سوپ رژیمی اضافه نمایید مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم سوپ شما کمی پخته و جا افتاده شود .

مرحله پنجم

کمی که سوپ پخته شد سبزی جعفری را به آن اضافه کنید و بعد از انجام این کار اجازه دهید تا چند جوش بخورد ، هنگامی که احساس کردید سوپ شما کاملا پخته شده است اجاق گاز را خاموش کرده و صبر کنید تا کمی خنک شود ، زمانی که می‌خواهید سوپ را درون کاسه ریخته و به آن خامه را اضافه کنید ، حالا می‌توانید این سوپ مقوی را نوش جان کنید .


.:: ::.


طرز تهیه کباب کوبیده با گوشت گاو
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 13 دی 1399 ز : 23:21 | +

طرز تهیه کباب کوبیده با گوشت گاو

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده با گوشت گوساله خوشمزه خانگی نکات را مرحله به مرحله و دقیق انجام دهید ابتدا گوشت را دو مرتبه چرخ کنید سپس راسته گوساله را به همین منوال برای دو بار چرخ کنید سپس گوشت ها را درون یک کاسه ریخته و با هم مخلوط می کنی به این مخلوط دنبه را اضافه کرده و با آنها ترکیب نمایید .

مرحله دوم

گوشت قلوه گاه نسبتاً چربی بیشتری دارد و اگر از آن استفاده می کنید نیازی به استفاده از راسته نیست و میتوانید با قلوه گاه کباب را تهیه نمایید اگر احساس کردید چربی گوشت شما کافی نیست حتماً از دنبه تازه گوسفندی استفاده کنید .

مرحله سوم

در این مرحله پیاز ها را رنده کنید درون یک کاسه ریخته و با دست فشار دهید با این کار هم آب پیاز خارج می‌شود و هم گاز پیاز را می گیرید این کار از نکات مهم برای پخت کباب خانگی میباشد توجه کنید حتما از دنبه تازه استفاده کنید تا در پایان پخت‌کباب شما سبک باشد .

مرحله چهارم

در حدود ۲۵۰ گرم از تفاله پیاز را به گوشت چرخ کرده خود اضافه کنید و با دست آن را مخلوط کنید سپس نمک را همراه با فلفل سیاه به گوشت اضافه کرده و با دست مواد را چنگ بزنید تا یکدست شوند در صورت تمایل می توانید بکینگ پودر را هم به گوشت اضافه کنید .

مرحله پنجم

یکی دیگر از نکات فنی و مهم برای پخت کباب کوبیده ورز دادن گوشت برای مدت زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می باشد این کار شما گوشت را منسجم و چسبناک خواهد کرد سپس بر روی کاسه یک سلفون کشیده و برای ۴ الی ۵ ساعت گوشت را درون یخچال قرار داده تا استراحت کند و جا افتاده شود .

مرحله ششم

حالا که مایه گوشت شما جا افتاده شد آن را از درون یخچال خارج نموده و برای ۵ الی ۱۰ دقیقه دوباره ورز می دهیم . حالا از گوش به اندازه یه چانه کوچک برداشته و سیخ را بخوبی تمیز نموده و با انگشتان گوشت را به سیخ میکشیم .

مرحله هفتم

به همین صورت شما تمام صیغه های خود را آماده می کنید حالا آنها را درون یک ظرف بزرگ قرار داده مثل سینی سپس روی آن را سلفون کشیده و برای مدت زمان ۶۰ الی ۹۰ دقیقه دوباره درون یخچال قرار می دهیم

مرحله هشتم

سیخ ها را از درون یخچال خارج کرده یک منقل زغال خوب و یکدست را روشن میکنیم زمانی که زغالها خوب سرخ شدند سیخ ها را بر روی آتش قرار داده و صبر می کنیم تا گوشت حالت بگیرد سپس آنها را چرخانده تا طرف دیگر گوشت هم خود را بگیرد .

مرحله نهم

توجه کنید در زمان پخت گوشت سیخ ها را مدام بچرخانید تا گوشت شما به صورت یکنواخت پخته شود . چند عدد گوجه محلی را تمیز نموده از وسط با چاقو به دو نیم تقسیم کنید آنها را سیخ کشیده و در کنار کباب خود بر روی منقل گذاشته و بپزید و در پایان بر روی سینی و کنار کباب ها سرو کنید . اگر غذای خود را با برنج مصرف می کنید گوجه ها غذای شما را آبدار میکند .

مرحله دهم

یکی دیگر از نکات پخت کوبیده استفاده از کره و زعفران دم کرده می باشد زمانی که می خواهید کباب ها را بر روی منقل قرار دهید با یک فرچه مخصوص کره و زعفران را بر روی سیخ های گوشت بکشید . کره اجازه نمی‌دهد که گوشت شما در هنگام پخت بسوزد و بدرنگ شود زعفران هم عطر خاص خودش را به کباب شما منتقل خواهد کرد


.:: ::.


طرز تهیه بادمجان پفکی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 10 دی 1399 ز : 22:49 | +

طرز تهیه بادمجان پفکی

مرحله اول

با دنبال کردن این دستور پخت می توانید یک ناگت بادمجان پفکی خوشمزه و بسیار لذیذ را آماده کنید . شما برای شروع پس از اینکه بادمجان ها را بخوبی شسته و ضدعفونی نمودید آن ها را با دستمال خشک کرده و به صورت راه راه پوست آن ها را جدا کنید یعنی یک خط در میان پوست بگیرید .

مرحله دوم

برای پخت این غذا بهتر است از بادمجان های گلخانه‌ای استفاده کنید چون هم تخمه کمتری دارند و هم شیرین تر میباشند سپس بادمجان ها را به صورت ورقه ورقه با قطر تقریبی یک سانتی متر برش بزنید پس از انجام این کار تخم مرغ ها را درون یک کاسه ریخته و با چنگال هم بزنید تا یک دست و مخلوط شوند

مرحله سوم

حالا درون کاسه ای که حاوی تخم مرغ ها می‌باشد بکینگ پودر را همراه با مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید سپس آرد و شیر را به مواد اضافه کنید مواد درون کاسه را با همزن دستی به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند

مرحله چهارم

یک ماهیتابه لبه دار بلند را انتخاب کرده و در حدی که بادمجان‌ها شناور بمانند درون ماهیتابه روغن اضافه می کنیم ، حرارت را کم کرده و صبر میکنیم تا روغن داغ شود سپس کاسه ای را که در آن مواد را با هم مخلوط کرده بودیم کنار دست خود قرار می دهیم و آماده برای سرخ کردن بادمجان ها می شویم

مرحله پنجم

هنگامی که روغن داغ شد حرارت را کمی بیشتر کرده و حلقه های بادمجان ها را درون کاسه به مواد مرینیت آغشته می کنیم سپس آنها را درون ماهیتابه قرار داده و اجازه می دهیم تا دو طرف بادمجان به خوبی سرخ شود .

مرحله ششم

توجه داشته باشید که بادمجان ها را به صورت ۴ یا ۵  باهم سرخ‌کنیم نیازی نیست همه بادمجان‌ها را درون قابلمه به صورت یکجا سرخ کنیدزمانی که احساس کردید بادمجان ها به خوبی سرخ شده اند آنها را از درون تابع خارج کرده و روی توری قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود اکنون خوراک بادمجان شما آماده برای مصرف شده است


.:: ::.


طرز تهیه رب انار خانگی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 10 دی 1399 ز : 22:46 | +

طرز تهیه رب انار خانگی

مرحله اول

برای تهیه یک رب انار خانگی خوشرنگ پس از اینکه انارها را به خوبی تمیز نمودید آنها را شسته و با یک چاقو از وسط به دو نیم تقسیم کنید سپس آنها را دان کرده حالا انارهای دان شده را درون مخلوط کن ریخته و به صورت پوره در آورید .

مرحله دوم

قابلمه مناسب را انتخاب نموده و یک پارچه که کار صافی را انجام میدهد بر روی در قابلمه گذاشته . انار ها را از صافی رد می کنیم تا آب آن گرفته شود و درون قابلمه بریزد . سپس تفاله ها را جمع کرده و فشار میدهیم تا کاملاً آب انار گرفته شود .

مرحله سوم

یک اجاق گاز مناسب را انتخاب نموده و قابلمه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم تا به آرامی بجوشد. زمانی که رب ما در حال جوشیدن است در چندین نوبت کف می کند شما هم سعی کنید این کف را با قاشق جدا کنید.

مرحله چهارم

با گرفتن کف روی رب اجازه دهید تا رب خانگی غلیظ و سفت شود.در زمانی که احساس نمودید به غلظت کافی رسیده و بر روی اجاق گاز میباشد.آن را هم بزنید تا از ته گرفتن رب انار جلوگیری کنید.در لحظات پایانی نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

زمانی که رب انار آماده شد اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه می‌دهیم تا با دمای محیط این رب سرد شود.بعد از سرد شدن رب انار آن را درون شیشه ریخته و درون یخچال نگهداری می کنیم. اگر انار خوبی را خریداری کرده باشید از هر ۸ کیلو انار می توانید یک کیلو رب انار بگیرید .

نکات پخت رب انار

خوشرنگ تر شدن رب انار

خوشرنگ بودن رب انار خیلی مورد توجه مصرف کننده می‌باشد.یکی از نکات مهم و فنی برای تهیه رب انار خوشرنگ استفاده از یک ظرف مناسب می باشد. تجربه این را ثابت کرده است که ظرف مخصوص پخت رب باید حجمش تقریباً دو برابر آب اناری باشد که شما در اختیار دارید.

هر کیلو انار چقدر رب می دهد ؟

یکی از اصول مهم در پخت رب انار میزان انار مصرفی برای تهیه یک کیلو رب میباشد،توجه داشته باشید که اگر از یک انار درجه یک پوست نازک و آبدار استفاده کنید با جوشاندن ۷ الی ۸ کیلوگرم انار میتوانید ۱ کیلو رب آماده کنید. اما اگر از یک انار درجه ۲ معمولی استفاده میکنید باید حداقل ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم انار را بجوشانید تا ۱ کیلو رب تهیه کنید.


.:: ::.


کباب تابه ای بدون روغن
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 9 دی 1399 ز : 23:47 | +

کباب تابه ای بدون روغن

مرحله اول

اگر می خواهید یک کباب تابه ای بدون روغن و متفاوت را تهیه نمایید مراحل زیر را به خوبی و با دقت انجام دهید ابتدا پیاز را به کمک رنده ریز کنید سپس ، پیاز رنده شده را با دست فشار داده تا گاز و آب پیاز خارج شود این گاز باعث بد مزه شدن کباب‌تابه‌ای ما میشود .

مرحله دوم

پیازها را درون کاسه ریخته و سپس گوشت چرخ کرده را اضافه میکنیم توجه داشته باشید که حرف گوشت شما درصد چربی اش بالا تر باشد کباب‌تابه‌ای لذیذ تری خواهید داشت . پیاز و گوشت را با دست چنگ زده و بخوبی با هم مخلوط کنید

مرحله سوم

پس از انجام مراحل بالا نوبت اضافه نمودن ادویه می باشد نمک و فلفل سیاه را همراه با زردچوبه به گوشت اضافه کنید و برای مدت زمانی ۱۰ دقیقه مواد را با هم به خوبی ورز دهید تا ادویه به خوبی بخورد گوشت شما برود همچنین بافت کباب تابه ای شما محکم تر شود

مرحله چهارم

روی ظرف خود را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۶۰ الی ۷۰ دقیقه ظرف را درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود . وقتی که گوشت شما حسابی جا افتاده شد کاسه را از درون یخچال خارج کنید و کباب را آماده طبخ نمایید .

مرحله پنجم

یکی دیگر از پیاز ها را به صورت خلالی برش زده و در کف ماهیتابه بچینید به صورتی که کف ظرف را کامل بپوشاند تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پیازها آب بیاندازد و با آب خود پیاز پخته شوند .

مرحله ششم

پس از گذشت چند لحظه سیب‌زمینی‌ها را نیز به صورت ورقه ای برش زده و بر روی پیازهای درون ماهیتابه بچینید سپس گوجه ها را به صورت حلقه ای برش زده و بر روی سیب زمینی ها قرار دهید

مرحله هفتم

مایه گوشت کبابی خود را به صورت کتلت درآورده و بر روی گوجه ها قرار دهید یا اینکه آن را به صورت تکه کامل کف ماهیتابه قرار دهید این کار را به آرامی انجام دهید تا مواد کف ماهیتابه با یکدیگر مخلوط نشوند .

مرحله هشتم

یک لیوان آب جوش را آماده کنید سپس یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را درون لیوان آب جوش ریخته و با هم مخلوط می کنیم . سپس پس به این مخلوط ادویه کاری را اضافه میکنیم ، حالا آب درون لیوان را درون ماهیتابه ریخته و سپس در آن را بسته و اجازه می دهیم تا کباب خانگی ما آماده شود .

مرحله نهم

یکی از نکات مهم برای پخت کباب پایین بودن دمای اجاق گاز می باشد سعی کنید غذا را با حرارت کم بپزید مدت زمان تقریبی پخت خوراک تابه ای شما ۴۵ دقیقه می‌باشد ، اجازه دهید تا آب درون ماهیتابه کشیده شود و به اصطلاح به روغن بیوفتد ، حالا می‌توانید این غذا را با نان و یا برنج سرو نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه نودل سبزیجات
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 8 دی 1399 ز : 23:29 | +

طرز تهیه نودل سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه نودل سبزیجات رژیمی خوشمزه و مقوی ابتدا پیاز و سیر را خرد کنید سپس یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید حرارت را ملایم کرده و پیاز و سیر خرد شده را درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید زمانی که آن ها نرم شدند زردچوبه را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله دوم

تمام سبزیجاتی را که از قبل آماده نموده بودیم را به صورت خلالی برش زده و خورد می کنیم ، در مرحله اول هویج خرد شده را درون ماهیتابه ریخته و با سیر و پیاز تفت میدهیم برای مدت زمان ۵ دقیقه چون هویج از الباقی سبزیجات بافت محکم تری دارد ، سپس سیب زمینی ها را اضافه می کنیم و بعد از آن سس سویا را همراه با نمک و فلفل سیاه به مواد درون ماهیتابه اضافه نموده و با هم مخلوط می کنیم ‌.

مرحله سوم

برای مدت زمان ۱۰ دقیقه این مواد را با هم تفت میدهیم سپس فلفل دلمه‌ای را اضافه کرده و برای ۳ دقیقه با سایر مواد می پزیم بعد از آن کدو و بادمجان را به خوراک خود اضافه میکنیم . بعد از کمی تفت دادن رب گوجه را با مقداری آب رقیق می کنیم و همراه با آبلیمو به مواد دیگر اضافه میکنیم .

مرحله چهارم

برای ۵ دقیقه همه مواد را با هم تفت دهید سپس قارچ را اضافه کنید هنگامی که غذا آب انداخت نودل را اضافه کرده و با آن یک لیوان آب جوش بر روی خوراک بریزید ، بعد از گذشت ۳ دقیقه نودل سبزیجات شما آماده مصرف می‌باشد .

مرحله پنجم

برای تهیه این غذا نیازی نیست از ادویه درون نودل استفاده کنید چون خوراک شما شور میشود . توجه کنید به ترتیب سبزیجات ذکر شده را در دستور پخت اضافه کنید ، چون یا له میشود یا اینکه نپخته و خام باقی میماند .


.:: ::.


طرز تهیه کمپوت به
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 8 دی 1399 ز : 23:25 | +

طرز تهیه کمپوت به

مرحله اول

برای تهیه کمپوت به خوش طعم و عالی پس از اینکه پوست میوه های به را گرفتید آنها را به چند تکه تقسیم نمایید سپس داخل آنها را تمیز نموده دانه‌های به را از آن جدا نمایید اگر این کار را انجام ندهید آب کمپوت شما لزج خواهد شد و حالت بدی را بخود میگیرد .

مرحله دوم

حالا میوه های خرد شده را درون قابلمه ریخته و پس از آن شکر و زعفران را با مواد مخلوط کنید حالا آب را تا اندازه‌ای که روی میوه ها را بگیرد درون قابلمه بریزید ، بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا بجوشد با چنگال امتحان کنید اگر که میوه های شما نرم شده بود کمپوت خوشمزه خانگی شما آماده شده است .

مرحله سوم

برای تهیه کمپوت میزان شیرینی آن بستگی بخود شما دارد و می‌توانید مقدار شکر را کم و یا زیاد نمایید ، پس از اینکه پخته شد و اجاق را خاموش نمودید اجازه دهید تا مواد سرد شوند سپس درون ظرف شیشه ای ریخته و درب آن را ببندید می توانید آن را برای مدت زمان یک سال درون یخچال نگهداری کنید .


.:: ::.


طرز تهیه برنج آبکش
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 6 دی 1399 ز : 7:54 | +

طرز تهیه برنج آبکش

دم کشیدن برنج

برای تهیه برنج آبکش با استفاده از این تجربیات و فن های آشپزی میتوانید یک آشپز حرفه ای شوید برای اینکه برنج شما زودتر آماده و دم بکشد ، زمانی که میخواهید برنج را دم کنید با کمک دسته کفگیر چند سوراخ ( ۵ ) بر روی برنج تا کف قابلمه ایجاد کنید  این کار باعث خواهد شد برنج شما بهتر و زودتر دم بکشد . برای هر پیمانه برنج از یک قاشق مرباخوری نمک استفاده کنید .

قد کشیدن برنج

یکی از مسائل مهم برای آشپزهای حرفه ای قد کشیدن برنج می باشد ، برای این کار زمانی که برنج شما در حال جوشیدن است یک استکان آب سرد داخل قابلمه بریزید توجه کنید زمانیکه می خواهید برنج را آبکش کنید به آن آب سرد نزنید این کار شما باعث شوک شده و از قد کشیدن برنج جلوگیری می‌کند . همچنین آن را دانه‌دانه و خوش خوراک خواهد کرد . یکی دیگر از نکات ساده برای پخت برنج انتخاب قابلمه بزرگ تر می باشد با این کار هم ته دیگ بزرگتر و هم به رنج قد کشیده تری خواهید داشت .

سفید شدن برنج موقع پخت

اگر می‌خواهید در پایان پخت برنج سفیدی داشته باشید در زمان جوشیدن یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یا آب نارنج به برنج اضافه کنید . یکی دیگر از راه های سفید شدن برنج اضافه نمودن ماست در حد دو قاشق غذاخوری و یا یک استکان دوغ می باشد .

برنج زعفرانی مجلسی

برای تهیه برنج مجلسی و زعفرانی مقداری زعفران را دود کنید و در یک استکان آب داغ حل نمایید سپس زمانی که می‌خواهید برنج را دم کنید استکان زعفران را بر روی برنج قرار داده و در قابلمه را ببندید و صبر کنید تا برنج دم بکشد این کار شما باعث می‌شود تا عطر زعفران به خرد برنج برود ،پس از پخت و دم کشیدن برنج زعفران را با برنج مخلوط کنید .

نکات پخت برنج ایرانی

اگر تایم پخت برنج از دستتان در رفت و بیش از حد جوشید قبل از اینکه آن را آبکش کنید به برنج آب سرد بزنید این کار شما باعث سفت شدن برنج میشود . اگر مقدار نمک شما زیاد شد در زمان آبکش کردن آب بیشتری به برنج بزنید اگر دیرتر شد خورشت را کم نمک درست کنید اگر برنج ته گرفت و سوخت بلافاصله بر روی برنج نان قرار دهید نان بوی سوختگی برنج شما را جذب می‌کند ، یا اینکه چند حلقه پیاز بر روی برنج قرار دهید .


.:: ::.


طرز تهیه جوجه ماستی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 3 دی 1399 ز : 23:31 | +

طرز تهیه جوجه ماستی

مرحله اول

برای تهیه جوجه ماستی کبابی پس از اینکه مرغ ها را خرد نمودید آنها را شسته و درون آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند یا به اصطلاح مرغ تشنه شود ، مرغی که خیس باشد مواد مرینیت را بخوبی به خود جذب نمیکند و همین امر باعث خواهد شد مزه دار نشود ، پس برای اینکه طعم بهتری داشته باشید مرغ ها را خشک کنید سپس مشغول طعم دار کردن آن شوید برای مرینیت مرغ از این مواد استفاده کنید .

 

 

مرحله دوم

نمک را همراه با فلفل سیاه بر روی تکه های مرغ ریخته و حسابی ورز دهید تا تمام قسمت های مرغ به ادویه آغشته شود . بخاطر اینکه طبع ماست و مرغ سرد می‌باشد از پودر گل محمدی به عنوان مصلح استفاده کنید ، این پودر بخاطر داشتن عطر و بوی خاص خودش ، بوی خوبی را به خوراک جوجه شما خواهد داد ، پس از اضافه نمودن این مواد سبزی های معطر را که شامل پونه و ترخون و مرزه میشود را به مواد اضافه کنید با هم بخوبی مخلوط کنید .

مرحله سوم

لیمو عمانی ها را بشکنید و هسته های تلخ آنرا خارج کنید سپس آنها را کوبیده و بر روی مواد بپاشید . حالا پیاز را بصورت خلالی برش زده و کمی نمک بر روی آن بپاشید ، برای چند دقیقه اجازه دهید در همان حالت بماند تا کمی بافت پیاز نرم شود ، سپس با دست پیازها را فشار دهید تا گاز پیاز خارج شود ، همان گاز موجود در پیاز طعم جوجه ها را بدمزه خواهد کرد ، حالا تفاله های پیاز را به مرغ اضافه کنید . در پایان ماست چکیده را که خیلی ترش نباشد به مرغ ها اضافه کنید در حد ۴ ۵ قاشق غذاخوری کفایت می کند . مواد را با هم مخلوط کنید و برای مدت زمان ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید .

مرحله چهارم

پس از آن مرغ‌ها را با اضافه کردن روغن چرب کنید ، چرب کردن مرغ باعث می‌شود که منافذ گوشت بسته شود و ادویه ها دیگر بخورد گوشت نمی‌رود ، همچنین بعد از کباب کردن جوجه های شما براق و طلایی رنگ خواهند بود . حالا روی کاسه خود را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۶ الی ۸ ساعت به آن استراحت دهید البته درون یخچال . پس از اینکه جوجه ها را از درون یخچال خارج نمودید بر روی تکه های مرغ آبلیمو بریزید و با دست هم بزنید ، یک آتش یکدست و کاملا روشن را آماده کرده و سیخ های جوجه کباب خانگی را آماده برای پخت نمایید . این هم از تجربیات بنده برای پخت این خوراک پرطرفدار و خوشمزه .


.:: ::.


طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 2 دی 1399 ز : 22:26 | +

طرز تهیه بستنی زمستانی خانگی

مرحله اول

برای تهیه این بستنی زمستانی خانگی خوشمزه بوسیله یک لیوان یا کاتر نان میکادو را به قطر سانت برش بزنید تقریباً ۲۰ عدد نان می توانید برش بزنید . پس از این کار دو عدد سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه ریخته و با همزن هم بزنید تا کمی پف کند تقریبا ۳ الی ۴ دقیقه ، سپس پودر قند الک شده را همراه با وانیل و سرکه سفید به تخم مرغ اضافه کنید و برای چند لحظه با هم مخلوط کنید .

مرحله دوم

قابلمه را تا نصفه آب کنید بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید هنگامی که شروع به جوشیدن کرد کاسه را روی قابلمه قرار دهید توجه کنید که کف کاسه نباید به آب برسد ، حالا سفیده های تخم مرغ را برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با همزن برقی بر روی حرارت بخار آب هم بزنید تا از خامی دربیاد اکنون کاسه را از روی حرارت برداشته و کنار قرار دهید .

مرحله سوم

بدون معطلی و خیلی سری یک قاشق مرباخوری پودر ژلاتین را همراه با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید دوباره بر روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ذرات ژلاتین حل شود حالا آن را به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه کنید و برای مدت زمان ۶۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید .

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را درون قیف پلاستیکی بریزید و بر روی نان های میکادو پایپ نمایید ، حالا نان ها را برای مدت زمان ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد .  در این فاصله زمانی شکلات تخته ای را بر روی حرارت بخار آب کتری گرفته و آب کنید سپس روغن مایع را به آن اضافه نمایید .

مرحله پنجم

یک طرف نان های اضافه را شکلات زده و پس از اینکه بستنی ها را از درون یخچال خارج نمودید در زیر آنها بچسبانید و نان ها را دوبل و تقویت کنید ، زمانی که شکلات ها از داغی افتاد با قاشق و به آرامی بر روی بستنی ها کشیده و تمام قسمتها را به شکلات آغشته کنید . اکنون بستنی ها را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا آماده مصرف شود تقریباً با این مواد۱۰ عدد بستنی خانگی می توانید آماده کنید ، نوش جان .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com