تفریحی
تفریحی
طرز تهیه جوجه کباب قبضه ای
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 31 فروردين 1399 ز : 22:42 | +

طرز تهیه جوجه کباب قبضه ای

برای تهیه یک جوجه کباب خانگی ترد در ابتدای آشپزی سینه های مرغ را مزه دار میکنیم برای این که یک طعم عالی داشته باشیم ، سس مخصوص خود را آماده میکنیم آب پیاز را همراه با روغن ذرت مخلوط کرده سپس سس خردل و ماست چکیده خامه ای را اضافه میکنیم بعد از انجام این کار فلفل قرمز و هات سس را ریخته کمی هم می‌زنیم سپس به مایه نمک و پودر زنجبیل و لیمو ترش تازه را اضافه میکنیم

در مرحله بعد سینه های مرغ را برای مدت زمان ۸ الی ۱۲ ساعت درون این سس قرار داده تا حسابی مزه دار شود ، حالا سینه های مرغ را بصورت کاردی آماده و تخت میکنیم با پشت کارد قصابی مرغ ها را حالت میدهیم بعد آنها را سیخ گرفته ، در این مرحله الباقی سسی را که تهیه کرده بودیم را با زعفران مخلوط میکنیم ، زعفران را اینجا با یخ رنگ بیاورید تا رنگ جوجه کباب خوشمزه شما بهتر باشد ، سس را با هم زن دستی زده تا حسابی یکدست شود ، حالا سس را بر روی جوجه کباب سیخ شده ریخته و برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت استراحت میدهیم ، اکنون میتوانید جوجه کباب خود را بر روی ذغال قرار داده و آماده برای طبخ نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه آش دوغ اردبیل
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 31 فروردين 1399 ز : 22:39 | +

طرز تهیه آش دوغ اردبیل

برای تهیه این آش محلی خوشمزه گوشت را درون کاسه ریخته و نوک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید سپس روی آن یک قاشق چایخوری آرد ریخته و با دست مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود حالا این گوشت را بصورت فندوق های ریز گرد نمایید .

در مرحله بعد دوغ را درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار میدهیم ، یک کاسه از دوغ را برداشته و درون آن برنج و آرد و تخم‌مرغ را اضافه کرده و هم می‌زنیم تا یکدست شوند سپس درون قابلمه ریخته و مدام این مواد را هم می‌زنیم تا به جوش بیاید ، حالا ساقه های خرد شده سیر را اضافه کنید و پس از گذشت ۵ الی ۸ دقیقه سبزی آشی را اضافه میکنیم ، حرارت را کم کنید تا حسابی آش مجلسی جا افتاده شود .

در مرحله بعد نخود پخته شده و پس از آن کوفته قلقلی های آماده شده را به آش اضافه میکنیم و اجازه می‌دهیم تا غذای محلی ما آماده برای سرو شود . شما میتوانید تخم‌مرغ را از غذای خود حذف کنید ، هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد ، برای اینکه طعم بهتری داشته باشید میتوانید ۲ قاشق غذاخوری شوید تازه به آش اضافه نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه اسپاگتی سبزیجات
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 فروردين 1399 ز : 8:53 | +

طرز تهیه اسپاگتی سبزیجات

برای تهیه یک اسپاگتی خوشمزه در ابتدای آشپزی کینوا را همراه با ۲ لیوان آب درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا با حرارت ملایم بپزد زمانی که آب تمام شد اجاق را خاموش کرده و درب ظرف را بسته تا با حرارتی که دارد دم بکشد . در مرحله بعد تابه را روی گاز قرار داده پیاز را خرد کرده و همراه کمی روغن تفت میدهیم کمی که پیاز ها طلایی رنگ شد قارچ را اضافه نموده و تفت میدهیم تا آب قارچ کشیده شود سپس سیر را اضافه میکنیم و پس از آن گوجه رنده شده را در همان حال که مشغول تفت دادن مواد هستیم نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه میکنیم .

در مرحله بعد کینوا پخته شده را با قارچ و ریحان خرد شده درون کاسه ریخته سپس پودر سوخاری و لوبیا سفید پخته شده را به آن اضافه میکنیم با هم مخلوط نموده و بصورت گلوله درآورده و برای مدت زمان ۱۵ دقیقه با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد درون فر قرار داده تا حسابی ترد شوند . در این فاصله زمانی اسپاگتی ها را درون آب جوش قرار میدهیم و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آب کش میکنیم . اسپاگتی را درون سینی قرار دهید سپس سس گوجه فرنگی و آویشن را به آن اضافه کنید حالا گلوله های کوچک کینوا را به آرامی بر روی اسپاگتی چیده و میل نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه کباب شیشلیک
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 24 فروردين 1399 ز : 22:36 | +

طرز تهیه کباب شیشلیک

برای تهیه این خوراک گوشت سیر ها را پس از پوست گرفتن و تمیز نمودن انها را با پشت قاشق له نموده سپس سیر های له شده را همراه با سس سویا و سس خردل مخلوط کنید پس از انجام این کار روغن زیتون و فلفل سیاه را اضافه نمایید مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده تا کاملا یکدست و یکنواخت شود سس مخصوص شما .

در مرحله بعد گوشت ها را درون کاسه ریخته و با سسی که آماده نموده اید مخلوط کنید و برای مدت زمان یک شب تا صبح درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود . اکنون خوراک شما آماده برای طبخ شده است برای پخت شیشلیک ها را درون کاغذ روغنی و سپس فویل آلومینیومی قرار دهید و کاملاً بپوشانید فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار داده و برای مدت زمان ۳ ساعت اجازه دهید تا خوراک شما بپزد پس از انجام این مراحل گوشت را اینبار بدون کاغذ روغنی و فویل برای ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا کباب خانگی خوشمزه کاملا مغز پخت شود .


.:: ::.


طرز تهیه خورش کنگر و ریواس
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 15 فروردين 1399 ز : 18:7 | +

طرز تهیه خورش کنگر و ریواس

برای تهیه خورشت محلی خوشمزه ابتدا پیاز را بصورت نگینی و ریز خرد کنید درون تابه ریخته و همراه با مقداری روغن تفت دهید کمی که تغییر رنگ داد سیر را رنده کرده و به پیاز داغ اضافه کنید و با هم تفت دهید سپس زردچوبه و گوشت را به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کرده و سرخ کنید .

در مرحله بعد لیمو های عمانی را با چنگال سوراخ نموده درون کاسه ای پر از آب قرار داده تا تلخی لیمو ها را بگیرید . زمانی که گوشت درون تابه تغییر رنگ داد مواد را درون قابلمه ریخته و ۱/۵ لیتر آب گرم درون قابلمه ریخته و درب آن را گذاشته و اجازه دهید تا با حرارت ملایم گوشت بپزد ،وقتی که گوشت پخته شد سبزی که شامل نعنا و جعفری سرخ شده می‌باشد را درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا گوشت همراه با سبزی خورشتی بپزد .

در مرحله بعد و ۱ ساعت پایانی پخت نمک و فلفل را اضافه کنید سپس کنگر و ریواس را اضافه نمایید و صبر کنید تا خورشت خوشمزه و جا افتاده شود ،در لحظات آخر طعم خورشت را تست کنید اگر احساس نمودید ترشی آن کم می‌باشد با استفاده از آبلیمو و یا آبغوره طعم آنرا تنظیم کنید ، بجای آبلیمو و آبغوره میتوانید از غوره و یا گوجه سبز استفاده کنید . توجه داشته باشید سبزی دیگری را نمیتوانید جایگزین کنگر و یا ریواس نمایید .


.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com